AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Hei Har en tredemølle og har som mål å gå ned i fettprosent. Noen her som vet hvilken form for trening som er mest fett forbrennende og får å gå ned i vekt? Jogging eller gå raskt i oppoverbakke? Anonymkode: 0db5d...daf
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Jeg gjør begge deler. Min mølle viser kaloriforbruk pr. time (i tillegg til å telle antall kcal forbrukt). Det avhenger jo av hvor stor stigning du har og hvilken fart du har når du går, sammenlignet med farten når du jogger. For meg viser den høyere kaloriforbruk når jeg jogger enn når jeg går oppover, men jeg har nok noe høyere intensitet når jeg jogger og jeg bruker oppoverbakkegåing først og fremst som "kaloriforbenner" over lengre tid enn en vanlig joggetur. Anonymkode: 6cc6e...52f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Skal du brenne kcal er det rask gange som er tingen. Da klarer du å holde høy puls over lengre tid Anonymkode: 2dbad...a65
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Mulig at aktivitetene forbrenner like mye kalorier, men det er noe med jogging i moderat tempo som gjør det lett å holde på lenge uten at det føles som et ork. Av egen erfaring så blir jeg lei etter 10 minutter dersom jeg stiller tredemøllen på høy stigning og går. Og ute i naturen så vil terrenget være mer varierende, og med mindre man går opp et fjell så vil det være vanskelig å finne en oppoverbakke som man kan gå opp kontinuerlig i en time. I løping så er pulsen sammenhengende høy, og når du kommer inn i det så er det ingen sak å holde på i en time. Selv forbrenner jeg rundt 700 kcal på en times økt. Anonymkode: 73190...560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå