AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Har lurt litt på om jeg har en mild form for asperger, men tror ikke egentlig det er det det handler om. Jeg klarer fint å ha en samtale med folk, stille spørsmål, høre etter, fortelle om ting, osv. Problemet er bare at jeg ikke er særlig underholdende. Jeg får nesten aldri andre folk til å le, komme med morsomme innspill, være midtpunkt når jeg snakker.. og generelt ser jeg på meg selv som en litt kjedelig person. Det er også ofte når folk sier noe til meg (som ikke er et konkret spørsmål) at jeg ikke vet helt hva jeg skal svare, f.eks. i dag sa en venninne til meg "så egoistisk du er" på tull fordi jeg ikke kunne låne bort en kjole til juleball som jeg selv skulle bruke, og jeg ante liksom ikke hva jeg skulle svare og endte opp med å bare si sånn "eheh". Selv om jeg funker i sosialt samvær og har venner er dette liksom ikke helt hvordan jeg ønsker å være, jeg vil også være en kul person som sier masse morsomme ting og som andre tenker at den personen vil jeg være venn med. Jeg har derfor begynt å skrive ned morsomme ting og bra svar til ting som jeg hører andre si eller leser eller ser folk si på TV, skrive det ned og dette det under ulike "kategorier", f.eks. hva du kan si til vennene dine når du har kjærlighetssorg, hva du kan svare når folk irettesetter deg, eksempler på overdrivelser, osv. Også leser jeg liksom gjennom av og til da. Mitt spørsmål er om dere tror det vil funke? Vil det gjøre meg til en mer underholdene person? Anonymkode: 03b39...cfa
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Er kanskje ikke helt brukbart å skrive ned ting når du ikke vet hva folk kommer til å si. Jeg har også tenkt over hva jeg skal si, men de sier aldri det jeg er forberedt på så ender bare med å stå og se dum ut i stedet. Jeg også har slitt med at jeg ikke er underholdende....problemet er kanskje at du ikke lager nok bråk. Du må gjøre ganske dumme ting, da begynner folk å snakke. Ikke drite deg ut med å legge ut bilder av underlivet ditt og denslags. Anonymkode: 3121b...c0d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er kanskje ikke helt brukbart å skrive ned ting når du ikke vet hva folk kommer til å si. Jeg har også tenkt over hva jeg skal si, men de sier aldri det jeg er forberedt på så ender bare med å stå og se dum ut i stedet. Jeg også har slitt med at jeg ikke er underholdende....problemet er kanskje at du ikke lager nok bråk. Du må gjøre ganske dumme ting, da begynner folk å snakke. Ikke drite deg ut med å legge ut bilder av underlivet ditt og denslags. Anonymkode: 3121b...c0d Har faktisk skjedd at jeg har fått brukt noe av det, at jeg kom på noe jeg har skrevet ned og har sagt det i en samtale Anonymkode: 03b39...cfa
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har faktisk skjedd at jeg har fått brukt noe av det, at jeg kom på noe jeg har skrevet ned og har sagt det i en samtale Anonymkode: 03b39...cfa Var du morsom da? Anonymkode: 297bc...756
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Hett tips for å bli morsom når du egentlig er awkward er å overdrive historier fra ditt eget liv noe voldsomt. Aldri la sannheten komme i veien for en god historie. Anonymkode: 4a1e4...51c 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var du morsom da? Anonymkode: 297bc...756 Ikke sånn at folk lo liksom, men det var et bra svar til noe annet 😊 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hett tips for å bli morsom når du egentlig er awkward er å overdrive historier fra ditt eget liv noe voldsomt. Aldri la sannheten komme i veien for en god historie. Anonymkode: 4a1e4...51c Jeg sliter med at folk bruker å avbryte og sånn når jeg forteller historier da Men kan jo prøve å overdrive mer da... har du gjort dette selv? kan du utdype litt mer?:) Anonymkode: 03b39...cfa
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hett tips for å bli morsom når du egentlig er awkward er å overdrive historier fra ditt eget liv noe voldsomt. Aldri la sannheten komme i veien for en god historie. Anonymkode: 4a1e4...51c Ikke smart nei .... Ja ts det kan alltid være greit å huske noen morsomme ting fra tv osv bare ikke la folk skjønne at det er skrevet ned som manuskript Anonymkode: 60d55...921
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke smart nei .... Ja ts det kan alltid være greit å huske noen morsomme ting fra tv osv bare ikke la folk skjønne at det er skrevet ned som manuskript Anonymkode: 60d55...921 Ja du tror det kommer til å funke? 🙂 Anonymkode: 03b39...cfa
Gjest SVK Skrevet 18. desember 2018 #9 Skrevet 18. desember 2018 Husk at man kan være en god venn selv om man ikke er den som kommer med mange morsomme kommentarer. Å være god lytter, å pleie vennskapet, vise at man bryr seg, lojalitet, osv er jo ting alle kan gjøre. Det er jo også de tingene som er viktige for dypere vennskap. Finnes sikkert mange tips for å bli mer morsom om man googler. Komikere pugger morsomme replikker de kan bruke, men de pugger jo et enormt antall replikker og historier. Det er jo deres fulltidsjobb og de har gjerne holdt på i flere tiår. Så tror det kan være mye jobb å lære seg nok kommentarer til at man kan bruke dem naturlig i alle mulige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 Ikke prøv å være morsom. Det fungerer dårlig. Humor handler om å være spontan og si det som faller deg inn i øyeblikket. Å prøve å være morsom faller nesten alltid dårlig ut. Det du kan øve på er å prøve å fortelle historier som kan være morsomme, men ikke overdriv det. Som han over sier så er det mye annet som er viktig enn å være morsom. Det å være morsom er litt en gudegave tror jeg, enten har du det eller ikke. Men det verste jeg vet er de som prøver krampaktig å være morsomme uten å være det. Jeg var sammen med en mann som var sånn, og det var utrolig slitsomt. Han elsket blant annet dumme ordspill, og sa dem i alle mulige sammenhenger. Jeg holdt på å bli gal, og det ble jo slutt mellom oss. Kort sagt: Ikke prøv å være morsom, vær deg selv og vær naturlig. Ikke prøv og være krampaktig morsom, for det er bare anstrengt og dumt. Vær den du er, det er bra nok! Anonymkode: c0693...b46 2
Zienna Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 Å være underholdende betyr nødvendigvis ikke å være morsom og slagferdig. Tror mange synes som meg, at det kan være slitsomt å være sammen med sånne. Man bør helst ha mer å by på av seg selv. Mitt beste tips er å holde deg oppdatert og følge med i samfunnet. Vær interessert. Da har du alltid noe å snakke om sammen med andre. Alle liker mennesker med selvironi. For å utvikle denne siden av deg selv må du ha selvtillit nok til å le av deg selv og ikke være redd for å fortelle andre om det. Men aldri for mye..! Grensen for når det blir oppfattet som selvsentrert er hårfin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå