AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Jeg skal ansettes, og har et relevant fagbrev i bakhånd. Jeg er ikke meldt inn i fagforbundet foreløpig, så lurer da på hvordan man kommer frem til riktig lønn? Jeg er ganske fersk når det gjelder slikt, og litt redd for å bli utnyttet på noen måte. Anonymkode: 7a7ef...6ef
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Du ser hva minstelønn er for fagfeltet ditt, også bruker du det som utgangspunkt når du skal bli enig. som regel så vil du ha en prøvetid på jobb, og da vil du nok få litt mindre, men her må du ikke bli lurt heller. Når jeg byttet jobb sa jeg at det var veldig relevant at jeg tjente mer enn det jeg gjorde nå. Nå sa jeg at jeg tjente 38000 i mnd før skatt, men tjente vell 30.000. Fikk av den nye jobben tilbud om 42.000 i lønn. Mehehe. Men ja. gjør som jeg først nevnte. Bruk minstelønnen som ett utgangspunkt, også kan du også nevne at du trenger den lønnen du må ha for å betale regninger osv og se om du kommer til en enighet. Anonymkode: 1b15c...ee9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du ser hva minstelønn er for fagfeltet ditt, også bruker du det som utgangspunkt når du skal bli enig. som regel så vil du ha en prøvetid på jobb, og da vil du nok få litt mindre, men her må du ikke bli lurt heller. Når jeg byttet jobb sa jeg at det var veldig relevant at jeg tjente mer enn det jeg gjorde nå. Nå sa jeg at jeg tjente 38000 i mnd før skatt, men tjente vell 30.000. Fikk av den nye jobben tilbud om 42.000 i lønn. Mehehe. Men ja. gjør som jeg først nevnte. Bruk minstelønnen som ett utgangspunkt, også kan du også nevne at du trenger den lønnen du må ha for å betale regninger osv og se om du kommer til en enighet. Anonymkode: 1b15c...ee9 Tror ikke den har noen minstelønn. Har forstått det som at ikke alle bransjer har det. Men jeg kan vel på ingen måte bare få det en ufaglært ville fått? Anonymkode: 7a7ef...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå