AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Heii. Jeg må ofte på toalettet siden jeg drikker mye og har liten blære. I morra har jeg eksamen og er redd de andre og vaktene tror jeg går på wc ofte for å jukse. Hvor ofte er innafor å gå på do i løpet av en 6 timers eksamen? Anonymkode: da026...23a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Normalt er vel 1-2 ganger, men sikkert innafor med 3-4 også Anonymkode: 8cde3...631 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Husker det er en minimumstid man må vente før man får lov til å gå ut på do... 🤔 30/60 min tror jeg (det kan du undersøke der du studerer). Etter det, tror ikke de ha en max grense... de kan selvsagt bli litt mistenksomme kanskje på hvorfor, om du er oppe hver 10 minutt 😅 (er de som prøver å jukse). Anonymkode: ebd43...df8
solmåneogstjerner Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Så ofte du har behov for. Mange får også behov for å gå oftere når de er nervøse og stressa. Ikke noe galt med det. Om de mistenker deg for juks eller ikke har heller ikke noe å si, så lenge de ikke har bevis. Gå på do når du må! Husk at det kan noen ganger bli litt ventetid fra du sier ifra til de har kapasitet. Så si ifra med en gang du kjenner at du må. Lykke til på eksamen ♥️ 4
solmåneogstjerner Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husker det er en minimumstid man må vente før man får lov til å gå ut på do... 🤔 30/60 min tror jeg (det kan du undersøke der du studerer). Etter det, tror ikke de ha en max grense... de kan selvsagt bli litt mistenksomme kanskje på hvorfor, om du er oppe hver 10 minutt 😅 (er de som prøver å jukse). Anonymkode: ebd43...df8 De pleier å si at man ikke kan gå ut første timen. Men de har alltid tillatt det likevel, når jeg har tatt eksamen ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker det er en minimumstid man må vente før man får lov til å gå ut på do... 🤔 30/60 min tror jeg (det kan du undersøke der du studerer). Etter det, tror ikke de ha en max grense... de kan selvsagt bli litt mistenksomme kanskje på hvorfor, om du er oppe hver 10 minutt 😅 (er de som prøver å jukse). Anonymkode: ebd43...df8 Jeg har aldri opplevd en minimumstid i alle fall Men nå har jeg heller ikke forsøkt å gå på do hvert 30. minutt.. tror ikke at eksamensvaktene holder så altfor mye styr på hvem som går på do og når Anonymkode: 8cde3...631
Sheltay Retrac Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 Jeg hadde skikkelig eksamensnerver en gang og tilbrakte vel nesten mer tid på do enn i eksamensrommet. Fikk noen bekymrede kommentarer og tilbud om å bryte og gå hjem og legge meg, men ikke noen juksebeskyldninger. 3
gobbledigook Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 Aldri tenkt over. Tror heller de blir mer mistenksomme om du er der inne lenge av gangen. Fine med ene eksamenslokalet hos oss er at du kan gå på do alene (uten vakter altså) fordi toalettene ligger midt i rommet. 😛
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #9 Skrevet 18. desember 2018 Jeg var på do tre ganger på min forrige 6-timers eksamen. Jeg leverte etter litt over fem timer, så jeg var ganske «ofte» på do egentlig. Ingen av de rundt meg gikk like ofte, men jeg fikk ingen tilbakemeldinger. Anonymkode: 6f7fc...83d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 På de to norske universitetene jeg har studert ved, så var det en regel om at man ikke kunne gå på do den første timen. Hva med å bare drikke litt mindre? Det er ikke normalt å måtte gå på do så ofte, og overdrevent væskeinntak er like ille som for lite væskeinntak. Anonymkode: 57b10...4d1 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Jeg pleier å gå en gang i timen. Anonymkode: b303f...87b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Du trenger ikke å drikke mer enn 2 liter væske daglig og blæren din er nok ikke liten, men den er utrent. Det er sunt å ikke løpe på toalettet med en gang en kjenner en må tisse. Anonymkode: 191ef...68d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Man kan da gå så ofte man har behov for. Jeg har aldri hørt om at man ikke kan gå på toalettet den første timen eller maks antall toalettbesøk. Den eneste regelen jeg har hørt om er at man ikke kan levere eksamensbesvarelsen før etter at en time har gått, men det er jo noe helt annet. Ofte har eksamenskandidatene også behov for å strekke litt på beina. På mitt forrige eksamenslokale var toalettene i det rommet vi satt. Vi bare pekte mot toalettene, fikk et nikk fra en av vaktene, så kunne vi gå. Hvis de mistenker fusk får du uansett lov til å fullføre og levere besvarelsen din (det er i alle fall slik på mitt universitet), så vil mistanken om fusk bli behandlet i etterkant. Det er ikke vakten som bestemmer om det er fusk eller ikke, og det er ingen av de som behandler saken i etterkant som vil komme frem til at du har fusket på eksamen på grunn av hyppige toalettbesøk. Anonymkode: 7d355...365 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Er det medisinsk grunn til at du drikker så ofte eller er du bare veldig glad i vann og slikt? Det logiske er jo å drikke mindre for å gå færre ganger på do. Du har ikke liten blære (med mindre det er medisinsk utredet at den faktisk er liten) du drikker bare så mye at blæra fylles veldig fort. Har gjort det selv med overinntak av cola. Roet seg med doturer etter jeg roet ned inntaket. Hos oss må vi vente en time før vi blir fulgt på toalettet av eksamensvakt. Som regel har jeg ikke hatt behov da jeg passer på å ikke drikke så mye den første timen. Anonymkode: f2363...13d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 Man trenger vann for å konsentrere seg. Anonymkode: df358...fcc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 On 12/19/2018 at 11:48 AM, AnonymBruker said: Du trenger ikke å drikke mer enn 2 liter væske daglig og blæren din er nok ikke liten, men den er utrent. Det er sunt å ikke løpe på toalettet med en gang en kjenner en må tisse. Anonymkode: 191ef...68d Det er ikke sikkert. Det fins overaktive blærer. Det vet jeg, for jeg har det. Trening alene hjelper ikke (så mye). Derimot fins det medisiner, disse hjelper i kombinasjon med trening. Anbefaler å spørre fastlegen din om å få prøve betmiga, samt ikke drikke mer enn du trenger. Kanskje tisser du bare ofte fordi du får i deg for mye veske. I følge spesialisten jeg gikk til er det mange som drikker for mye og egentlig ikke har et problem. Når jeg var til utredning måtte jeg skrive opp alt jeg drakk, samt tisse i et litermål i tre dager. Anonymkode: b303f...87b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #17 Skrevet 20. desember 2018 Det er vanlig med en regel om at man ikke får gå ut den første timen, men det er forskjell på hvor strengt eksamensvaktene håndhever dette. Er det helt krise pleier de la oss gå. Jeg går stort sett på do en gang i timen, så det kan fort bli tre-fire ganger i løpet av en eksamen. Jeg har aldri fått noen kommentarer på dette, men de kan selvsagt mistenke juks, uten at de kan ta meg for noe. Sørg i alle fall for å tømme alle lommer, jeg har opplevd at de sjekker. Anonymkode: 1b1a2...e45
Skogkløver Skrevet 20. desember 2018 #18 Skrevet 20. desember 2018 Jeg var vel på do 5-6 ganger ved siste eksamen 😂 men heldigvis var det åpent eksamenslokale med toaletter. Slipper å spørre om en vakt kan følge 🤗
Gjest thestranger Skrevet 20. desember 2018 #19 Skrevet 20. desember 2018 Da jeg studerte var det ingen lov om hvor ofte og hvor lenge man måtte vente på neste gang. Vi fikk beskjed om å rekke opp hånda og vente på at noen skulle følge deg til do.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #20 Skrevet 20. desember 2018 Burde vel ikke være nødvendig med mer enn 2-3 besøk maksimalt, om man er ferdig tømt ved eksamensstart. Hva med å drikke mindre? 6 timers eksamen skulle ikke tilsi noe mer enn et væskeinntak på 0.5-1L. Anonymkode: b47be...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå