Gå til innhold

Hva er normalt/unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere er unormalt? 

Jeg tenker at det er normalt med homofili, men unormalt med pedofili. 

Tenker lett depresjon er normalt, men å være schizofren er unormalt. 

Tenker det er normalt å gå naken på nudiststrand men unormalt å gjøre hagearbeid naken. 

Noen som kan fortelle hva dere legger i normalt/unormalt og hvorfor??

Anonymkode: 2fc4e...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Schizofreni er ikke unormalt,  ganske mange som har det 

Anonymkode: a348a...b91

• Liker 2
Skrevet

Det er unormalt å sammenligne homofili og pedofili.

Anonymkode: 8d48f...3b1

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Schizofreni er ikke unormalt,  ganske mange som har det 

Anonymkode: a348a...b91

Jo, det er det. Les deg opp på hva normalt betyr. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er unormalt å sammenligne homofili og pedofili.

Anonymkode: 8d48f...3b1

Men begge deler går vel under "seksuell legning" da... 

Anonymkode: 64577...a26

Skrevet

Homofili er kjærlighet mellom to mennesker = normalt/positivt

Pedofili er en lyst som går ut på å skade, manipulere og traumatisere ett annet menneske. De pedofile vet at de ikke burde gjøre dette. = unormalt/ negativt

Hva annet anser vi som unormalt? 

Skrevet (endret)
På 18.12.2018 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Hva syntes dere er unormalt? 

Jeg tenker at det er normalt med homofili, men unormalt med pedofili. 

Tenker lett depresjon er normalt, men å være schizofren er unormalt. 

Tenker det er normalt å gå naken på nudiststrand men unormalt å gjøre hagearbeid naken. 

Noen som kan fortelle hva dere legger i normalt/unormalt og hvorfor??

Hva som er normalt eller unormalt det er jo ren matematikk og ikke noe man kan synes det ene eller det andre om. Det som er normalt er det som i hver enkelt sammenheng er det vanlige eller gjennomsnittlige. Det er således unormalt å være homofil, men at det er unormalt trenger ikke å bety at det er feil eller galt, det betyr bare at det er mindre vanlig enn å være heterofil. På samme måte er det jo unormalt å bli 100 år gammel, for det er ikke mange som blir det, men i en slik sammenheng kan det være flott å være unormal hvis man er frisk og har det bra.

Du sier at du synes det er normalt å gå på nudiststrand, men det er det jo en veldig liten andel av folket som gjør, så det kan ikke sies å være normalt. Men, selv om det å være nudist er unormalt, så er det ikke feil. Snarere tvert i mot, det er ganske flott, og flere burde prøve det.

Du mener det er unormalt å gjøre hagearbeid naken, og det er jeg enig i, for det er ikke så mange som gjør det, men jeg tenker at folk kan gjøre som de vil så lenge de ikke plager andre. Vil man jobbe naken i hagen, så for all del, kjør på.

Du mener at pedofili er unormalt, og det er jeg også enig i fordi det er et mindretall som har denne legningen. De som er pedofile kan imidlertid ikke velge å ikke være det. Folk med pedofil legning finnes rundt om kring og det må vi akseptere. Om de derimot skulle velge å leve ut sin legning og begynne å utnytte og plage barn, da har man gått for langt og bør straffes hardt.

Jeg vet ikke om lett depresjon er normalt, for jeg vet ikke hvor stor andel av befolkningen som strever med det, men jeg føler med de som strever med depresjon, for selv om det kanskje er normalt, så er det ikke noe ålreit å leve med slike problemer.

Endret av aksase
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...