Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tenker dere forumbrukere å ta julehandelen? Når e det mest folk og når kan man slippe unna de største folkemengdene? 

Hilsen julestressa som kan tenke seg å unngå de verste trykket. 

Anonymkode: 5dad4...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I november, hvertfall før desember 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Slutten av november og begynnelsen  av desember.

Skrevet

Julehandelen, som i handle julegaver? Prøver å få det unnagjort før desember og før det er folk over alt. Nå, til og med klokken 12 på en ukedag er kjøpesentrene stapp fulle 😵

Skrevet

Det spørs jo helt hvor du bor. De fleste er jo ute å handler med panikk i øya nå...

Skrevet

Har tatt mesteparten vi nå. Fylt opp fryser og det som er, bare en eksamen igjen.

Så blir det baking og litt kosehandling ettervert. Jeg tar handlingen ettermiddag kveld så slipper jeg for mye folk. Havnet på kjøpesenter på søndag og skulle ikke tro det var butikker åpne resten av uka. Hele byen var der (nesten). Stress.

Enkelte ting kan man jo ikke handle før det nærmer seg jul. Men det skal hå fint for vår del:)

Anonymkode: 104c5...295

Skrevet

Hele året, når jeg finner noe som passer hver enkelt. Jeg tenker ikke "oj, lille julaften, må løpe til storkiosken." Jeg tenker, "den hadde tante Olga blitt glad for, den tar jeg selv om det er februar". 

Anonymkode: 797dd...2a1

Skrevet

Tror du fortsatt slipper unna mye folk om du handler på dagtid på ukedagene til og med torsdag. Ettermiddag/kveld og fredag-søndag vil jeg tro det er fullstendig kaos. 

Anonymkode: d1213...294

Skrevet

På dagtid, gjerne tidligst mulig på formiddagen, er det beste rådet jeg kan gi. I år har jeg handlet alt i løpet av en uke i desember, og jeg har overlevd fordi jeg har hatt muligheten på dagtid noen ganger. 

Anonymkode: 2547f...815

Skrevet

Alt av gaver kjøpes i oktober, november og kanskje en og annen i begynnelsen av desember. Maten kjøpes fra starten av desember og vi ønsker på ha så lite som mulig av handel igjen den siste uken. Jeg var på storsenteret da de åpnet i går og det var stappfullt allerede da, så jeg tror ikke lenger det er noen tid på dagen fram mot jul hvor det er lite folk. Kom så tidlig du kan. 

Skrevet

Jeg kjøpte julegavene for i år på mandag. Da var jeg sent ute. Pleier å ha sånt i hus (mesteparten av det i alle fall) lenge før det, men i år var jeg lat og sent ute. Skulle ikke ha så mange gaver i år heller, så det gikk kjapt og greit. Ingen køer inne i butikkene ved kassene. Var vel på kjøpesenteret i tre-tiden. 

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det gjorde jeg i sept/oktober, ihvertfall ikke i desember.

Skrevet

Jeg er ferdig med alle julegavene og i dag tenkte jeg å handle inn det siste av matvarer.

Jeg tar alltid en tur på butikken på julaften, men det er mer for å få litt frisk luft. Jeg stresser aldri med handling, jeg koser meg og tar ting i mitt tempo. Jul skal være hygge og ikke stress.

Skrevet

Gavene er jeg som regel ferdig med før desember kommer. Samme med klær osv. Det meste av maten er kjøpt inn, skal bare ut i morgen og handle inn vanlig ukeshandel ved siden av. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Det var mathandelen jeg tenkte på ja. Mulighetene mine akkurat nå er fredag kveld eller lørdag fra butikken åpner. 

Regner med jeg bli å stå trippende utenfor med pensjonistene når butikken åpner lørdag. 

Skrevet

Det er nok ikke bare pensjonister som står klare når butikkene åpner i disse dager. Folk tar seg fri fra jobb for å handle. Uansett er nok det beste tidspunktet når de åpner. :) 

Skrevet

I morra 🙈

Vil tro det er flest ute etter jobb, og hele lørdag og søndag.. 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Det var mathandelen jeg tenkte på ja. Mulighetene mine akkurat nå er fredag kveld eller lørdag fra butikken åpner. 

Regner med jeg bli å stå trippende utenfor med pensjonistene når butikken åpner lørdag. 

Jeg vil si det varierer litt fra sted til sted, og butikk til butikk. 
Jeg og mamma pleier generelt unngå de verste rushtidene, typisk i 16/17 tiden hverdager og 12-14 i helgene, men handler inn det meste 21/22 desember. 
Obs som ligger inne på ett kjøpesenter får ikke besøk av oss 😛 Men det finnes en stor Eurospar og en stor Extra med gode utvalg i nærheten, hvor det ikke er samme kaoset. 
22 desember er typisk at vi går over alt vi har handlet på kvelden for å være sikker på at vi har husket alt, og eventuelt stikker innom en butikk 23 desember for å handle de siste tingene vi har glemt. 
Hadde jeg skulle vært hjemme i byen jeg bor i, så hadde jeg tatt handlingen lørdags kveld, da er det alltid rolig og behagelig på noen av butikkene i nærheten. 

Skrevet

Hvis butikkene dine er åpne til kl 23, vil jeg tro det er forholdsvis rolig i 22-tiden. 

Anonymkode: d1213...294

Skrevet

Sprer den utover hele året. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...