Gå til innhold

Barn på sosiale medier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken tanker har dere om dette?

Både større barn som selv er på sosiale medier, typ Instagram, hvor mye regulerer dere?

Og foreldre som poster mye om egne barn? Så på Instagram der noen foreldre lo litt av av de dreit i barnehagens regler om fotoforbud, for barna var "jo sååå søte" og "når alle andre fotograferer så vil de også.

Og tredje punkt: tror dere a,b,c,d kjendiser av ymse slag som legger ut bilder av barna på Instagram og Facebook påvirker til at andre tenker det er greit å legge ut bilder? "siden alle andre gjør det"-prinsippet. 

---

Jeg tror at når influencere og kjendiser legger ut bilder av tilsynelatende private stunder, så senkes grensen for alle andre også. Når unge tenårings-influenser legger ut bikinibilder, etc så kanskje det er enda vanskeligere for foreldre og sette grenser for egne barn?

Anonymkode: 06d1f...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte google litt nå da jeg begynte tenke på temaet.

Fant dette: http://www.medietilsynet.no/barn-og-medier/sosiale-medier/#anchor_1075

Visste ikke at det var en anbefalt grense på 13 år! Ser jo mange som er yngre, og andre der åpenbart foreldrene har konto i barnas navn, der det postes om barna! Er virkelig så små barn kapable til å vurdere hva som legges ut? Har mine tvil...

Datatilsynet er vel seriøse? https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/bilder-av-barn/

Sitat: "Det er dessverre en del som ikke ser ut til å tenke på at barna faktisk har rett til personvern og privatliv."

Det har jeg ikke tenkt på engang, at bilder av barn, spesielt den mengden kan gå ut over barnas privatliv.

Uff. (hvorfor endrer teksten seg???)

Anonymkode: 06d1f...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...