AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Men jeg tror ikke vi kan ha en, fordi jeg tror den blir for mye alene. Vi jobber begge to, og er av den grunn ute av huset litt over 10 t hver dag, grunnet jobb tid og reise med kollektivt tur,retur. Slik er det 3 dager per uke. De to andre dagene så jobber mannen kveld, slik at hvis vi hadde skaffet oss hund så ville hunden fått en luftetur før han dro på jobb. Sånn utenom jobb er vi stort sett hjemme. Jeg ser jo egentlig at det blir for lite for en hund å gå tur tre ganger om dagen og at den blir mye alene. Turen hadde jo blitt på morgen rundt 0630, så kl 1700 igjen, så like før sengetid rundt kl 23. Den burde jo luftes i alle fall engang mellom kl 0630 og 1700. Vi rekker jo heller ikke hjem i noen lunsj grunnet reisevei. Jeg skjønner ikke helt hvordan de som jobber fulltid har tid til å ha hund? Hvordan har dere løst dette? Anonymkode: 3a3b1...9c3
Diamant20 Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Er det noen ungdommer i nærheten som kunne gått tur med hunden når den kom hjem fra skolen?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Hadde permisjon i et år da jeg fikk hund. Brukte ca. Et halvt år på å venne henne til å være alene. Hun får gå løst i hele huset, har alltid mat og vann, og har selskapsblære. Hun kan holde seg en hel dag (!), selv om vi er hjemme og går tur. Har spionert på henne med kamera når vi ikke er hjemme. Hun ligger for det meste og sover et sted. Noen ganger snuser hun på kjøkkenbenken. Hun er nå 10 år gammel. Anonymkode: 0d10a...99e
Howl Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 10 timer er alt for lenge for en hund å være alene hjemme, mine har aldri fått være hjemme alene så lenge i hele sitt liv. Enten må dere ha hunden i hundebarnehage de tre dagene i uken dere er lenge borte, eventuelt finne annet pass på dagtid, eller så må dere droppe hundedrømmen dessverre.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 2 timer siden, Howl skrev: 10 timer er alt for lenge for en hund å være alene hjemme, mine har aldri fått være hjemme alene så lenge i hele sitt liv. Enten må dere ha hunden i hundebarnehage de tre dagene i uken dere er lenge borte, eventuelt finne annet pass på dagtid, eller så må dere droppe hundedrømmen dessverre. Nei det blir vel bare en drøm. Nærmeste hundbarnehage for oss åpner 0730 og stenger 1630. Vi rekker verken å levere eller hente innenfor åpningstid, da rekker vi ikke jobbene våres, og måtte gått tidligere. Er nok ingen vi kjenner heller som ønsker å passe en hund på dagtid. De fleste i våres familier er av holdningen at skaffer du deg kjæledyr så er det helt ditt eget ansvar. Har jo hatt katt før, men en katt klarer jo fint å være hjemme opptil et helt døgn uten tilsyn, så litt anderledes. Hadde jeg hatt muligheten så kunne jeg skaffet meg katt igjen, men mannen er så allergisk så han tåler ikke allergivennlige katter engang. En allergi vennlig hund tåler han derimot bedre. Anonymkode: 3a3b1...9c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Tror nok den hundedrømmen må legges på is en stund Ts. Det spiller ingen rolle hvor mye man skulle ønske å eie et dyr, hvis man ikke kan gi dem det de trenger 😕 Anonymkode: 6a15d...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå