Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken krem til brystvorter liker du best? Og hvorfor? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde ørten forskjellige, syns ingen hadde særlig effekt. 

Men multimamkompressene var supre. 

Skrevet (endret)

Hvis det er snakk om å unngå såre brystvorter pga amming, så er det Lanolin, altså ullfett, fra apoteket. Fås på tube. Er genialt til såre brystvorter. Står i Mor & Baby hyllene.

Endret av Million
Skrevet

Føler ingenting har noe særlig stor effekt til og fra, men jeg har mamkompresser og purelan og det hjelper kanskje litt? 

Anonymkode: a03f5...843

Skrevet

Jeg likte også mulitmamkompressene. Jeg ble anbefalt Purelan, men syns ikke det virket så bra for meg. Å ha litt melk på brystvortene, og la dem lufftørke etter amming, syns jeg hjalp. Jeg mener jeg har lest eller hørt et sted at det ikke er lurt, men jeg hadde i hvert fall mer effekt av det enn av Purelan (mulig det var placeboeffekt eller tilfeldigheter).

Anonymkode: f3c98...ff2

Skrevet

Purelan, men mye - ikke som når du tar på lipsyl eller lipgloss, men mye! Først da funker det. 

Anonymkode: 32195...97a

• Nyttig 1
  • 6 år senere...
Skrevet

Jeg har ammet tre barn, og såre brystvorter har vært en del av pakka hver gang :) Følte jeg prøvde alt, men det som virkelig gjorde en forskjell for meg var ringblomstsalven fra Norvis. Skal være uten tilsetningsstoffer, kun naturlige ingredienser, så føltes trygg å bruke. Et ekstra pluss er at jeg også brukte den på små tørre barnekinn og egne tørre lepper. En sånn liten "altmulig-salve" som jeg nå alltid har i stellebagen. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Purelan og silverette. 

Anonymkode: dd192...df2

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke ha behov for krem til brystvortene, så lenge det ikke er noe galt. Så lenge du ikke har sopp og barnet har rett sugetak, vil du ikke ha behov for noe ekstra. Jeg erfarte helt i starten av ammeperioden at det var smerter, men jeg vet ikke om det var fordi brystene trengte å herdes, eller om det var fordi baby ikke hadde godt tak. Det gikk hvertfall over løpet av noen uker. Uansett, utgangspunktet er at du ikke trenger noe kremer. Snakk med helsestasjon om du er usikker. 

Anonymkode: 4c9ba...af4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde ikke ha behov for krem til brystvortene, så lenge det ikke er noe galt. Så lenge du ikke har sopp og barnet har rett sugetak, vil du ikke ha behov for noe ekstra. Jeg erfarte helt i starten av ammeperioden at det var smerter, men jeg vet ikke om det var fordi brystene trengte å herdes, eller om det var fordi baby ikke hadde godt tak. Det gikk hvertfall over løpet av noen uker. Uansett, utgangspunktet er at du ikke trenger noe kremer. Snakk med helsestasjon om du er usikker. 

Det er nok andre ting enn sopp og godt sugetak som kan virke inn altså - men i utgangspunktet skal kremer være unødvendig så lenge alt går bra.

Skrevet

Lanolin /Purelan. Sauefett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...