Gå til innhold

Er det greit å gi mandarin til julebukker?

Er det greit å gi frukt til julebukker?  

69 stemmer

1. 1. Er det greit å gi frukt til julebukker?

• Ja
      51
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker når jeg var liten så var det alltid et par stykker som ga mandariner til julebukker. Vi tok imot og sa ingenting, men det var utrolig kjedelig. Jeg har alltid likt mandariner, men det hadde vi jo bøttevis av hjemme.

Jeg tenker at hvis man ikke vil gi snop, så kan man la være å åpne døra. 

Anonymkode: 34cb1...998

• Liker 1
Skrevet

Jeg stemte ja, for jeg synes absolutt det bør være lov! Å gå julebukk skal være en hyggelig ting man gjør, ikke KUN for å få snop, og en del (spesielt eldre) mennesker synes det er veldig hyggelig å få syngende julebukker på døren. Det er klart de skal åpne selv om dem ikke har snop!

Barna må læres opp til å takke høflig uansett hva dem får, og sette pris på at dem fikk noe i det hele tatt! Og selvfølgelig kommer de fleste barn til å være mest fornøyd med snopet, og det er greit, så lenge dem viser at annet også er ok, og ikke blir sure og missfornøyde!

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, det syns jeg, men det er og greit å dele ut snop og julekaker.

Skrevet

Med tanke på at man ikke har solgt mandariner her på flere tiår nei. Klementiner derimot er det greit å gi.

Anonymkode: 8d3fc...cbe

• Liker 17
Skrevet

Ja, selvsagt er det lov. Man er bortskjemt om man blir sur for en klementin.

Skrevet

De som fikk klementiner i fjor kastet de på vinduet til naboen....og bilen min.

I år skal jeg pakke inn noen poser med hundebæsj som de drittungene skal få. Og så skal jeg følge med om de kaster det på noe, for da skal de få sleike det av igjen.

Anonymkode: fecd2...da0

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at man ikke har solgt mandariner her på flere tiår nei. Klementiner derimot er det greit å gi.

Anonymkode: 8d3fc...cbe

Mandariner er tilbake etter å ha vært borte fra butikkene i i 30 år. Men som sagt, det er tilbake nå! Så det er greit å gi både klementiner og mandariner!

Anonymkode: 83d49...136

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mandariner er tilbake etter å ha vært borte fra butikkene i i 30 år. Men som sagt, det er tilbake nå! Så det er greit å gi både klementiner og mandariner!

Anonymkode: 83d49...136

Håper ikke at folk gir mandariner for de er omtrent like sure som sitroner og består hovedsakelig kun av steiner 😛 

Jeg synes det er helt greit å gi klementiner. Man kan ikke forvente at folk har godteri i hus til all verdens tider og det er jo dem som heller ikke baker eller kjøper inn julekaker 

Anonymkode: 72e8d...875

Skrevet

Husker godt at vi fikk klementiner og epler blant annet når jeg gikk julebukk 

Skrevet

Jeg fikk noen ganger uinnpakkede dadler og julekaker, det var ikke noe særlig, alt klistret jo etterpå! :fnise: Klementiner var helt greit, men det var ikke øverst på ønskelisten. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg gikk julebukk var det unntaket om vi fikk godteri. Det var som regel frukt vi fikk. Det mest populære huset å gå til var der vi fikk lov til å velge to Twist-biter hver.

Anonymkode: 85fd5...a2c

Skrevet

Generelt synes jeg det er greit. Men om det faktisk fortsatt er noen barn som går julebukk, ville jeg gitt de minst en handlepose med godteri hver:ler:

Anonymkode: 87c9f...03f

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier ja, men så hadde vi kanskje en litt «omvendt» måte å gå julebukk på, da. Vi kledde oss ut og sang for de gamle i nabolaget, og hadde med julekaker i en kurv som vi spanderte på dem vi besøkte. Spanderte de noe tilbake, var det en bonus, og ikke grunnen til at vi var ute. Det kjekkeste var å kle seg ut og la dem vi besøkte gjette hvem vi var. Nå høres jeg sikkert veldig gammel ut, men jeg er bare 30... 😆

Anonymkode: 78d72...ec7

• Liker 6
Skrevet

Er det noen som går julebukk lengre da? 

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt! Jeg er født på slutten av 90-tallet, og vi som gikk julebukk fikk Twist, klementin eller frukt. Alltid like fornøyd.

Anonymkode: e64bf...45e

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke at folk gir mandariner for de er omtrent like sure som sitroner og består hovedsakelig kun av steiner

I alle år har det vært hermetiske mandariner på butikken. Nydelig produkt!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ja, men så hadde vi kanskje en litt «omvendt» måte å gå julebukk på, da. Vi kledde oss ut og sang for de gamle i nabolaget, og hadde med julekaker i en kurv som vi spanderte på dem vi besøkte. Spanderte de noe tilbake, var det en bonus, og ikke grunnen til at vi var ute. Det kjekkeste var å kle seg ut og la dem vi besøkte gjette hvem vi var. Nå høres jeg sikkert veldig gammel ut, men jeg er bare 30... 😆

Så koselig :nisse:

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres kjempe koselig ut da 💕 stemmer ja til å få den trenden tilbake. 

Skrevet
54 minutter siden, Thildamor skrev:

Er det noen som går julebukk lengre da? 

I Bergen og kommunene rundt går nesten går nesten alle barn julebukk, men alle går samme dag (nyttårsaften). Vi pleier å ha ca 30 barn på døren i løpet av ca 2-3 timer, og vi bor litt på landet 

Anonymkode: 420f6...08a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Bergen og kommunene rundt går nesten går nesten alle barn julebukk, men alle går samme dag (nyttårsaften). Vi pleier å ha ca 30 barn på døren i løpet av ca 2-3 timer, og vi bor litt på landet 

Anonymkode: 420f6...08a

Så koselig!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...