AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Er det flere enn meg som synes det er irriterende at klær kun vises på mennesker med helt flate mager, eller veldig fyldige? Altså, jeg er verken tykk eller tynn, men en helt normal medium/38. Det hadde vært mye lettere å finne klær i flatterende fasonger hvis man kunne se dem på noen med samme størrelse/kroppsfasong. Altså, ikke misforstå meg, jeg er helt passe fornøyd med meg selv. Men, å finne de rette klærne gjør virkelig underverker for hvordan man ser ut. Noen som vet om det er noen motebloggere som er 38/medium? Jeg synes at det virker som de kun er veldig store, eller veldig smale, noe som også er fint, men det hjelper jo ikke meg!🙄 Anonymkode: 251f4...578
kanelsnurr Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Jeg forstår ikke at det hadde hjulpet på å finne klær?Jeg er også en helt vanlig 38/medium, men jeg tenker at en modell med samme størrelse neppe ville ha en kropp lik min uansett. For kropper er så mye er enn størrelsen, og det finnes så mange ulike kropper at man ikke kan ha modeller som likner alle. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Det hjelper ikke spesielt mye det? Jeg er str. 36 som de fleste modellene på f.eks. zalando (står at de bruker 36, men tviler... tror at de enkelte ganger bruker str. 34 eller str. 38 med klype bak), likevel ser jo ikke plaggene like ut på meg. Kroppsform og høyde spiller nesten en større rolle. Anonymkode: db656...974 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 47 minutter siden, AnonymBruker said: Det hjelper ikke spesielt mye det? Jeg er str. 36 som de fleste modellene på f.eks. zalando (står at de bruker 36, men tviler... tror at de enkelte ganger bruker str. 34 eller str. 38 med klype bak), likevel ser jo ikke plaggene like ut på meg. Kroppsform og høyde spiller nesten en større rolle. Anonymkode: db656...974 Jo, det hjelper. Alle som er over 36/34 har litt mage. Høyde på modell og lengde på plagg står skrevet på. Da jeg var størrelse 36/34 var det lettere (bortsett fra når de garantert har stått med klype bak, det har jeg sett de har gjort på utstillingsdukkene i butikken i blant, det er juks!) Anonymkode: 251f4...578
Nerine_ Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det hjelper. Alle som er over 36/34 har litt mage. Høyde på modell og lengde på plagg står skrevet på. Da jeg var størrelse 36/34 var det lettere (bortsett fra når de garantert har stått med klype bak, det har jeg sett de har gjort på utstillingsdukkene i butikken i blant, det er juks!) Anonymkode: 251f4...578 Eh, nei? Det har mye mer med hoftebredden å gjøre. Jeg er høy og har timeglassfigur med brede hofter, og uansett hvor flat magen min har vært har jeg aldri fått en bukse under str 38 rundt hoftene. Endret 19. desember 2018 av Nerine_ 2
Nuttery Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Jeg syntes i allefall det hadde vært nyttig å se klærne på noen andre enn en på 182cm som bruker størrelse 34.. 2
Thyra Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 (endret) 17 timer siden, kanelsnurr skrev: Jeg forstår ikke at det hadde hjulpet på å finne klær?Jeg er også en helt vanlig 38/medium, men jeg tenker at en modell med samme størrelse neppe ville ha en kropp lik min uansett. For kropper er så mye er enn størrelsen, og det finnes så mange ulike kropper at man ikke kan ha modeller som likner alle. Man kan ikke ha modeller som ligner alle. Men hadde likevel vært lettere om de kunne brukt litt ulike modeller. Så jeg kunne funnet en som lignet litt mer på meg. Jeg er verken lang og tynn eller veldig fyldig. Men fasongen på kroppen har jo egentlig mer å si på hvordan plagget ser ut på enn størrelsen. Det beste er jo å prlve plagget før man kjøper. Endret 19. desember 2018 av Thyra 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 3 hours ago, Thyra said: Man kan ikke ha modeller som ligner alle. Men hadde likevel vært lettere om de kunne brukt litt ulike modeller. Så jeg kunne funnet en som lignet litt mer på meg. Jeg er verken lang og tynn eller veldig fyldig. Men fasongen på kroppen har jo egentlig mer å si på hvordan plagget ser ut på enn størrelsen. Det beste er jo å prlve plagget før man kjøper. Du forsto hva jeg mente Ja, enig at er best å prøve, men synes det er så kjedelig å bruke tid til å gå på butikker...mye annet kjekt å bruke tid på. Anonymkode: 251f4...578
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Jeg er på høyde med Zalando-damene, men kan ikke fatte og begripe hvordan de får seg inn i str 34/36. Selv bruker jeg str 42 og er IKKE feit (bmi på 21). Alle gensere hadde vært for korte i armene og buksene stoppet midt på ankelen hvis jeg skulle presset meg inn i de størrelsene. Støtter teorien om at de bruker klesklype i ryggen på plaggene. Anonymkode: 1d0eb...844
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på høyde med Zalando-damene, men kan ikke fatte og begripe hvordan de får seg inn i str 34/36. Selv bruker jeg str 42 og er IKKE feit (bmi på 21). Alle gensere hadde vært for korte i armene og buksene stoppet midt på ankelen hvis jeg skulle presset meg inn i de størrelsene. Støtter teorien om at de bruker klesklype i ryggen på plaggene. Anonymkode: 1d0eb...844 Enig. Jeg har ofte klødd meg i hodet av det. Selv er jeg 173 cm, så ikke så veldig høy, men klær i str 34/36 blir aaalt for korte til meg i lengden, mens det ser ut som om plagget er perfekt på modeller som er høyere enn meg. Ser at enkelte kjeder opererer med høyde i tillegg til bredde, feks hos Mango er størrelse S 165 cm. Så en bukse derfra vil være alt for kort for meg selv om den passer i bredden. Forvirrende opplegg. Anonymkode: 73cca...cfd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 På 18.12.2018 den 14.37, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke spesielt mye det? Jeg er str. 36 som de fleste modellene på f.eks. zalando (står at de bruker 36, men tviler... tror at de enkelte ganger bruker str. 34 eller str. 38 med klype bak), likevel ser jo ikke plaggene like ut på meg. Kroppsform og høyde spiller nesten en større rolle. Anonymkode: db656...974 Jeg synes ofte klærne ser ganske løse ut og vil tippe at deres egentlige størrelse er XXS. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på høyde med Zalando-damene, men kan ikke fatte og begripe hvordan de får seg inn i str 34/36. Selv bruker jeg str 42 og er IKKE feit (bmi på 21). Alle gensere hadde vært for korte i armene og buksene stoppet midt på ankelen hvis jeg skulle presset meg inn i de størrelsene. Støtter teorien om at de bruker klesklype i ryggen på plaggene. Anonymkode: 1d0eb...844 Tror ikke det er enkelt å være høy og tynn, når klærne er bereget for dem som er av gjennomsnittlig høyde. Likevel synes jeg at klærne ser altfor store ut til modellene. Anonymkode: 5e2b1...24b
Emmelise Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Jeg kunne godt tenkt meg å se klærne med modeller som ser ut som vanlige mennesker og som har forskjellige kroppsfigurer. F. eks. jeg er pæreformet, og det er enkelte plagg som ser helt feil ut på meg uansett hva. Bodycon f. eks. er et stort nei. Men om jeg kunne gå inn på en nettbutikk, valgt "pære" som kroppsfigur og den viser meg alle plaggene på ei jente som er samme form som meg, da hadde jeg vært superlykkelig. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 På 18.12.2018 den 15.27, AnonymBruker skrev: Jo, det hjelper. Alle som er over 36/34 har litt mage. Høyde på modell og lengde på plagg står skrevet på. Da jeg var størrelse 36/34 var det lettere (bortsett fra når de garantert har stått med klype bak, det har jeg sett de har gjort på utstillingsdukkene i butikken i blant, det er juks!) Anonymkode: 251f4...578 Så om man er 180 å bruker str 38, så har man litt mage? Herregud. Anonymkode: d10f0...14c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Ida Wulf bruker medium, etter hva hun har skrevet selv. Hun er ikke en rein moteblogger, men reklamerer en del for klær og er ellers en inspirerende person. Anonymkode: 9801c...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 15 timer siden, Nuttery skrev: Jeg syntes i allefall det hadde vært nyttig å se klærne på noen andre enn en på 182cm som bruker størrelse 34.. Helt enig. Jeg har flere ganger latt være å kjøpe ett plagg pga en så høy modell har posert med det. Da blir det garantert for langt for meg som er kun 160... Anonymkode: 20e21...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå