AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Samboer er en kverulant. Han har ikke alltid vært sånn, ikke i starten. Han er en veldig ordentlig og god mann, men kveruleringen er et mareritt. Vi kan være på butikken og for en triviell sak, ender det opp i en diskusjon. Kan for eksempel dreie seg om kasser. Kan kommentere" dette var god service", uten å legge mer i det fordi vi fikk god hjelp.Da får jeg høre" Er det virkelig fint? Hva med selvbetjente kasser. Hva er det fu synes er så fint egentlig? Det går mye raskere med de selvbetjente." Det er uansett. Det er hver dag om det meste Anonymkode: 69d30...883
magikeren Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Neste gang, spør han om han har merket at han kverulerer veldig ofte på bagateller. 7
Svigermor Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Er du sikker på at det er kverulering og ikke bare du som ikke tåler å bli motsagt? 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Jesus... a det går an å lage en tråd og problem ut av dette... Jaja.. snart Jul Anonymkode: b3b6f...3ee
CamillaCollett Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Hva sier han når du tar det opp med ham?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Så slitsomt! Jeg misliker sterkt folk som alltid må komme med en motargument. Noen ganger legger man ikke så mye ned i et utsagn, og man kan faktisk jatte litt med. Jeg ville sagt det til ham når det skjer, typ stilt et litt undrende spørsmål når han gjør det: "Har du tenkt over at du har begynt å kverulere en del i det siste?" - så får vi håpe at han begynner å tenke gjennom det. Anonymkode: b90de...db1 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har en jobb hvor vi møter mange som elsker å kverulere, og jeg fatter og begriper ikke at noen holder ut med de i hverdagen! Jeg møter de på min arena, men ser navnene gå igjen i kommentarfelt, leserbrev og diskusjoner på nett. Jeg ville ALDRI, virkelig ALDRI levd med en sånn type. De lager bråk og fa...skap uansett hvor de går Anonymkode: d8c3a...4ec 2
Ild Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 Kjenner til problemet; faren min er helt likedan! Jeg fant en løsning som fungerte veldig bra for meg, kanskje også noe du kan prøve: (dette var etter å ha tatt det opp uten noen bedring) Jeg bestemte meg for et "mantra" som jeg sa til meg selv. Dette er "Det går ikke an å kverulere med noen som ikke lar seg bli med på det". Så satte jeg en stopper for det ved å ignorere det totalt, gjøre noe annet, snakke med noen andre -eller hva som passet best i den situasjonen. Eks: gå på toalettet/badet, bare svare noe kort, som 'ok, så du mener det' før jeg henvendte meg til noen andre og snakket om noe helt annet (du kan feks ringe noen for en hyggelig prat hvis ingen er i nærheten) Dette var utrolig effektivt, mye mer enn å prate om problemet. Men alle er sikkert forskjellige, så se an hva som funker for deg. 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #9 Skrevet 18. desember 2018 Eksen min er sånn. Skal kverulere på ALT!! Det er til å bli gæren av.... og verste er at datteren vår blir mer og mer lik,selv om hun bor mest med meg. Anonymkode: 24445...89d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus... a det går an å lage en tråd og problem ut av dette... Jaja.. snart Jul Anonymkode: b3b6f...3ee Hvordan kan man bli "motsagt" på en opplevelse av god service (underforstått av mennesker) med at sjølbetjent kasser er bedre (for hvem?)? Det er jo bare tullete. Anonymkode: e5d9c...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 Omg dette høres på en prikk ut som min samboer. Når han begynner med det der holder jeg bare kjeft, for han stopper heller aldri om jeg begynner å diskutere. Skal alltid ha siste ord, og det det kan være den minste lille ting. Her om dagen kastet han en brusboks i skogen, jeg ble irritert, og dette resulterte i 3 timer krangling fordi han mente det ikke var så ille. Tror det dreier seg om kjedsomhet. At han alltid skal diskutere om han kjeder seg. Anonymkode: d3a62...0ef
Gent82 Skrevet 18. desember 2018 #12 Skrevet 18. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det dreier seg om kjedsomhet. At han alltid skal diskutere om han kjeder seg. Ikke bare Kjedsomhet, men det kan være en del av det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #13 Skrevet 18. desember 2018 Sånt gidder man ikke. Jeg bare later som jeg ikke hører jeg. Kan finne på å ta opp telefonen og kanskje spille noe dumt. Kanskje jeg kan driste meg til et «hm» til kverulanten. Men å snakke med en som kverulerer gidder jeg ikke. Jeg overser med store bokstaver. Anonymkode: 4dacf...d46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå