AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Hei! Jeg jobbet i 75 % fast stilling på sykehus. Har selv valgt å gå redusert fordi jeg tar opp fag ved siden av i år, dette har jeg informert sjefen om. Hver dag jeg ikke jobber blir jeg ringt minst en gang i løpet av dagen og spurt om å jobbe, og jeg sier nesten alltid nei fordi jeg enten leser eller er sliten/trenger fri. Er dette noe sjefen kan «bruke mot meg» negativt hvis jeg skal søke annen jobb og bruke henne som referanse? At jeg er en «dårlig ansatt» fordi jeg alltid sier nei? Anonymkode: c0729...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Er så lei av det systemet! Det sikrer arbeidstakerens retter på en så dårlig måte. Man blir ansatt i en lavere stilling enn det som trengs, for så å bli ringt opp hele tiden slik at man ender opp med å jobbe fulltid. Ikke får man sykepenger dersom man er syk når man egentlig ikke har vakt, ikke er man sikret en fast inntekt, og man får mindre i lån. Uansett: Nei, dette skal ikke arbeidsgiver kunne bruke mot deg! Du jobber når du skal og det er faktisk det som er avtalen. Dersom arbeidsgiver behøver med arbeidskraft, så får han ansette flere da! Dette skal ikke gå ut over deg. Anonymkode: c31d6...249 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av det systemet! Det sikrer arbeidstakerens retter på en så dårlig måte. Man blir ansatt i en lavere stilling enn det som trengs, for så å bli ringt opp hele tiden slik at man ender opp med å jobbe fulltid. Ikke får man sykepenger dersom man er syk når man egentlig ikke har vakt, ikke er man sikret en fast inntekt, og man får mindre i lån. Uansett: Nei, dette skal ikke arbeidsgiver kunne bruke mot deg! Du jobber når du skal og det er faktisk det som er avtalen. Dersom arbeidsgiver behøver med arbeidskraft, så får han ansette flere da! Dette skal ikke gå ut over deg. Anonymkode: c31d6...249 Enig! Jeg er drittlei av det jeg og, sier nei med god samvittighet! Anonymkode: e2e5b...a29 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av det systemet! Det sikrer arbeidstakerens retter på en så dårlig måte. Man blir ansatt i en lavere stilling enn det som trengs, for så å bli ringt opp hele tiden slik at man ender opp med å jobbe fulltid. Ikke får man sykepenger dersom man er syk når man egentlig ikke har vakt, ikke er man sikret en fast inntekt, og man får mindre i lån. Uansett: Nei, dette skal ikke arbeidsgiver kunne bruke mot deg! Du jobber når du skal og det er faktisk det som er avtalen. Dersom arbeidsgiver behøver med arbeidskraft, så får han ansette flere da! Dette skal ikke gå ut over deg. Anonymkode: c31d6...249 Enig med deg ja... Det er krisetilstander på jobb for tiden der det renner inn pasienter, mange sykemeldte og i tillegg mange som ringer og er syke (mistenker at det har noe med den økte belastningen i det siste) så sjefen har vært rimelig desperat. En dag jeg allerede skulle på seinvakt ble jeg ringt 4 ganger, 2 ganger for å spørre om jeg kunne gå dag i tillegg den dagen og 2 ganger for dobbelvakt med nattevakt. Holder på å bli sprø!! TS Anonymkode: c0729...f4c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Kjenner til dette. Jeg har må sluttet som sykepleier, men jeg ble ringt i tide og utide da jeg jobbet 50% på sykehus. Hadde to små barn i barnehage på den tiden, og kunne ikke si ja til alle ekstravakter. Holdt på å bli sprø av den ringinga i helger og ellers på fridager Anonymkode: 87438...560
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 PS. Trivdes mye bedre da jeg jobbet 100% på sykehus. Da ble jeg aldri spurt om å jobbe ekstra, og hverdagen var mer forutsigbar. Anonymkode: 87438...560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå