Gå til innhold

Betatt av nabo - trodde det var uskyldig, men det ødelegger meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Noen ganger i livet sier det bare "pang" helt uten forvarsel. Merket det kanskje fjerde eller femte gangen jeg snakket med han, kjente trangen til at han bare skulle trykke meg inntil seg og ta meg.,,en sånn trang jeg egentlig bare har følt før når jeg har vært brisen, nå i full kraft helt edru i trappeoppgangen. 

Så har jeg jo lest og erfart tidligere at en uskyldig flørt og litt betatthet utenom forholdet kan være positivt, et energitilskudd i hverdagen som man kan ta med seg inn i forholdet og gi nytt liv til det. Tenkte også sånn på han. Men så sitter jeg her... Tenker på han HELE tiden! Gjør ikke en dritt produktivt. Er ikke motivert til å feire jul og være med familien i det hele tatt, alt føles bare feil. Ligger i vår seng på kveldene og hører innimellom han ha sex med sin kjære og blir dødssjalu og kåt om hverandre. Så blir jeg enten avvist av mannen min eller har mislykket sex, uansett så føler jeg meg miserabel etterpå og har ligget og grått stille flere ganger. Vet rett og slett ikke hva som skjer med meg! Skjønner at jeg er forelsket, men har aldri vært det på denne måten før og VIL jo ikke være det for går jeg bare to måneder tilbake i tid var jeg i et perfekt forhold som jeg var helt sikker på at skulle vare livet ut. Så har alt bare blitt snudd på hodet og midt i det hele tenker jeg seriøst på å forlate mannen min, men så innser jeg jo at jeg kun vil det for å kunne være med naboen og det har jeg jo absolutt ingen garanti for at skjer.

Så har jeg forferdelig dårlig samvittighet for og vondt av mannen min som plutselig sitter der med en humørsyk og deprimert dame som ikke er i stand til å snakke om følelsene sine...

Ble mer utblåsning enn spørsmål dette. Men kanskje råd/erfaringer for hvordan jeg kan "ri stormen av" og bli en god kjæreste igjen?

Anonymkode: e1b57...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke klandre deg selv! Dette skjer mange innimellom. Har du og kjæresten din vært sammen lenge? Da er det i så fall enda større sannsynlighet for at noe slikt skjer.

Jeg har også vært ordentlig forelsket i noen jeg hadde en lignende relasjon til (dvs: En jeg ikke kjente særlig godt, men som jeg jevnlig møtte på og snakket litt med). Jeg tenkte på ham hele tiden og var inne i en skikkelig forelskelsesrus. Men det dabbet av etter hvert som det gikk en stund uten at noe faktisk skjedde - det er begrenset hvor lenge fantasien og tankene kan holde ut på egen hånd. Jeg tipper dette vil gå over for din del også!

Jeg ville ikke snakket med kjæresten min om dette, ettersom jeg ikke tror det ville ført til noe godt. Han ville nok tatt stor "skade" av det, mer enn det hjelper deg eller situasjonen som helhet. Men kanskje du og kjæresten din kunne reist bort litt? For eksempel en uke til varmere strøk nå på nyåret? Da får dere "dyrket" kjærligheten, og du slipper å møte på eller bli påminnet naboen din. Nå vet ikke jeg hvordan hjemmet ditt er, men hvis det er mulig å flytte sengen til andre siden av rommet eller til et annet rom, så ville jeg gjort det for å unngå å høre naboen din ha sex.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: ceabb...7b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke klandre deg selv! Dette skjer mange innimellom. Har du og kjæresten din vært sammen lenge? Da er det i så fall enda større sannsynlighet for at noe slikt skjer.

Jeg har også vært ordentlig forelsket i noen jeg hadde en lignende relasjon til (dvs: En jeg ikke kjente særlig godt, men som jeg jevnlig møtte på og snakket litt med). Jeg tenkte på ham hele tiden og var inne i en skikkelig forelskelsesrus. Men det dabbet av etter hvert som det gikk en stund uten at noe faktisk skjedde - det er begrenset hvor lenge fantasien og tankene kan holde ut på egen hånd. Jeg tipper dette vil gå over for din del også!

Jeg ville ikke snakket med kjæresten min om dette, ettersom jeg ikke tror det ville ført til noe godt. Han ville nok tatt stor "skade" av det, mer enn det hjelper deg eller situasjonen som helhet. Men kanskje du og kjæresten din kunne reist bort litt? For eksempel en uke til varmere strøk nå på nyåret? Da får dere "dyrket" kjærligheten, og du slipper å møte på eller bli påminnet naboen din. Nå vet ikke jeg hvordan hjemmet ditt er, men hvis det er mulig å flytte sengen til andre siden av rommet eller til et annet rom, så ville jeg gjort det for å unngå å høre naboen din ha sex.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: ceabb...7b2

Takk! Vi har vært sammen i fire år og gift i halvannet..så det kom brått og uventet det her.

Håper du har rett i at det dabber av i seg selv. Prøver å unngå å tenke på han og treffe på han,.ingen av delene fungerer foreløpig særlig bra. Forelskelsesrus er nok ordet, jeg er mer besatt enn betatt.

Enig i at det ikke er noe å snakke om med mannen. Skulle bare ønske jeg kunne forklare han hvorfor jeg er så fraværende og emo for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver akkurat sånn som jeg har det om dagen. Her gjelder det en kollega. Eneste jeg tenker på, selv om jeg innerst inne vet jeg ikke vil ha ham, er bare kriblingen og brusingen i blodet som gjør meg gal. Jeg håper sånn at han slutter, for jeg kan umulig se hvordan dette bare skal gå over, da han på hvert jobbarrangement gir meg masse oppmerksomhet som fyrer opp bålet igjen. Sånn har det vært i 1,5 år.... ville bare si at jeg føler med deg.

Anonymkode: 7d7af...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du så ofte avvist eller har mislykket sex? For hvis du har det sånn, så er det jo ikke så rart at du lettere drømmer om andre. Tipper dere kommer gjennom dette, men finn ut hva som plager deg i forholdet, og hvorfor han avviser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært en mann hadde kommentarfeltet vært helt annerledes.

Prøv å tenk at det var omvendt, at mannen din var dødsforelska i en kollega f.eks, jeg synes hvert fall at det ikke er greit - og at du må være ærlig både ovenfor deg selv og kjæresten din. Går utover han også dette her. 

Jeg synes du aktivt skal gå inn for å endre disse følelsene, det er ikke verdt å risikere mannen din for en nabogutt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Hvorfor blir du så ofte avvist eller har mislykket sex? For hvis du har det sånn, så er det jo ikke så rart at du lettere drømmer om andre. Tipper dere kommer gjennom dette, men finn ut hva som plager deg i forholdet, og hvorfor han avviser deg.

Avvist er nok fordi tilnærmingene mine har kommet etter at han har sovnet, ikke noen dramatikk i det. Og mislykket fordi tankene mine er et annet sted og jeg mister lysten underveis. Før disse følelsene kom var sexlivet kjempemessig!

4 minutter siden, Lalibita skrev:

Prøv å tenk at det var omvendt, at mannen din var dødsforelska i en kollega f.eks, jeg synes hvert fall at det ikke er greit - og at du må være ærlig både ovenfor deg selv og kjæresten din. Går utover han også dette her. 

Jeg synes du aktivt skal gå inn for å endre disse følelsene, det er ikke verdt å risikere mannen din for en nabogutt. 

Helt enig i at det ikke er greit, forventet egentlig en helt annen tone her inne! Men hvordan går man aktivt inn for å endre følelser? Noe mer jeg kan gjøre enn å styre tankene vekk fra han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at det ikke er greit, forventet egentlig en helt annen tone her inne! Men hvordan går man aktivt inn for å endre følelser? Noe mer jeg kan gjøre enn å styre tankene vekk fra han?

Først og fremst må du spørre deg selv: er det verdt å risikere å miste mannen din fordi du er forelsket i nabogutten? Forhåpentligvis er svaret nei, og da må du sette fokuset ditt på mannen din.

Kanskje finne på noe koselig sammen, ta på deg sexy undertøy og ha god sex, tull sammen og le sammen, og rett og slett bare sett pris på det du har rett fremfor deg. Det er helt lov å synes at andre er kjekke og tiltrekkende, og en bekreftelse av mottatt kjønn er alltid godt å få - men la det bli med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort ble du forelsket i samboeren din? Jeg har inntrykk at det ofte tar tid. Man er gjerne betatt en periode og man blir mer og mer kjent. Ofte dater man lenge før man blir enige om at man vil være et par. Mens du nå har hoppet over noen stadier og gått rett på forelskelsen. Så da lurer jeg på; Hva er det som gjør naboen din så fantastisk? Hvis dette var forelskelse ved første blikk, er det da at denne mannen er din sjelevenn og en så god match at han lett konkurrerer ut kjæresten din og alle andre menn? Jeg tror ikke det. Om det er slik, så bør du satse på naboen din, for den muligheten får du aldri igjen. Men jeg tror ikke det er slik. Jeg tror du er forelsket i spenningen og betatt av hans fine utseende og kropp. 

Jeg tror du bør spørre deg selv hva som var så deilig med samboeren din og om han fortsatt er den samme som du forelsket deg i. Så bør du tenke at naboen sikkert også har sine svake sider og at dere antageligvis ikke er en god match. Prøv å styr unna lange samler og vær litt avvisende på en høflig måte når du treffer han. Med andre ord, minst mulig kontakt. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lalibita skrev:

Ærlighet lønner seg ikke her. Hun har jo ikke GJORT noe galt. Bare føler galt. Mannen hennes vil jo bli utrolig såret og lei seg helt unødvendig. Det er ikke vits at de setter seg ned å snakker om hennes crush på naboen.  I løpet av et langt forhold så er det vanlig å ha et øye til en annen en periode. Ignorer det så går det over etterhvert og alt blir som før. 

Anonymkode: 640e6...eca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hartroa skrev:

Hvor fort ble du forelsket i samboeren din? Jeg har inntrykk at det ofte tar tid. Man er gjerne betatt en periode og man blir mer og mer kjent. Ofte dater man lenge før man blir enige om at man vil være et par. 

Jeg ble forelsket i mannen min i løpet av de første ukene vi datet, nyforelskede varte kanskje i et halvt år og så har jeg bare blitt mer og mer glad i han. Men aldri, med noen, kjent den intense tiltrekning som jeg kjenner nå...

14 timer siden, Hartroa skrev:

Så da lurer jeg på; Hva er det som gjør naboen din så fantastisk? Hvis dette var forelskelse ved første blikk, er det da at denne mannen er din sjelevenn og en så god match at han lett konkurrerer ut kjæresten din og alle andre menn? Jeg tror ikke det. Om det er slik, så bør du satse på naboen din, for den muligheten får du aldri igjen. Men jeg tror ikke det er slik. Jeg tror du er forelsket i spenningen og betatt av hans fine utseende og kropp. 

Jeg vet virkelig ikke om jeg greier å sette ord på hvorfor han tiltrekker meg sånn. Jeg føler at han ser meg, og at jeg ser han, at vi har et spesielt bånd...vet det er kleint, men når jeg møter blikket hans er det som at alt bare et riktig... Det er jo nettopp sjelevenn tanken jeg ikke greier å legge fra meg. Han er jo også nydelig å se på og har en veldig sexy holdning/kroppsspråk, det teller, men ikke tro at det er det det handler om primært.

14 timer siden, Hartroa skrev:

Jeg tror du bør spørre deg selv hva som var så deilig med samboeren din og om han fortsatt er den samme som du forelsket deg i. Så bør du tenke at naboen sikkert også har sine svake sider og at dere antageligvis ikke er en god match. Prøv å styr unna lange samler og vær litt avvisende på en høflig måte når du treffer han. Med andre ord, minst mulig kontakt. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Gode råd! Prøve å hente frem de gode tankene om mannen min, og som en annen skriver finne på fine ting med han. Og den siste setningen treffer meg skikkelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til stykket er vi ikke mer enn irasjonelle pattedyr, eneste som forhindrer oss fra å gå fullstendig bananas er normer og regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.12.2018 den 11.04):

... 

Så har jeg jo lest og erfart tidligere at en uskyldig flørt og litt betatthet utenom forholdet kan være positivt, et energitilskudd i hverdagen som man kan ta med seg inn i forholdet og gi nytt liv til det....

En flørt og "litt betatthet" er aldri uskyldig - uansett hvor du har lest det. De som skrev det skulle sikkert rettferdiggjøre egne handlinger, og det gjør nok du og...

Anonymkode: 6b753...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...