AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Personen som har totalt ignorert meldinger, snap eller andre forsøk fra meg på å få kontakt i 9 måneder, vil plutselig treffes fordi han har så mye å si. Jeg har gått med på å treffes, fordi jeg vil høre hva han har å si, og for å få muligheten til å få orden på vennskapet på en skikkelig måte. Men jeg er så usikker på hva jeg skal si til han, hva jeg skal spørre om og hvilke grenser jeg ev skal sette hvis han ønsker en ny sjanse for vennskapet. Har dere noen tips? Vi har for det meste hatt kontakt via sosiale medier, utenom jevnlige treffpunkt, når vi har hatt kontakt. For 9 måneder siden, slettet denne personen meg på Instagram, et par uker etter slettet han meg på snap og jeg regner med at han ikke følger meg på facebook (I disse månedene prøvde jeg å få kontakt med han ved å sende snap eller melding et par ganger i måneden). Etter 6 måneder la han meg til på snap, da jeg sendte ham en bursdagshilsen, og jeg fikk noen sporadiske fellessnap i 2 uker, før det ble taust igjen. Etter det har jeg ikke prøvd å kontakte han, har ikke likt noe på Instagram eller facebook, og har prøvd å komme meg videre, selv om jeg er virkelig lei meg for at det har blitt som det har blitt. Men så var han plutselig der. Spørsmål om å treffes. Svaret mitt åpner han ikke før 14 timer etter (og da har han vært aktiv mange ganger). Vi gjør en avtale, men siste svaret mitt åpnes ikke før 22 timer etter. Så tydeligvis er det ikke så interessant å oppføre seg som en normal venn allikevel. Så da sitter jeg her og er usikker på hva jeg møter når vi treffes, og jeg vet ikke hva jeg skal si eller spørre om, i fare for å virke helt teit. Jeg ønsker å få svar på hvorfor han behandler meg så simpelt, men vet ikke hvordan jeg skal formulere meg? Hvis han vil fortsette å ha kontakt må jeg sette noen grenser for meg selv, men hvordan kan jeg gjøre det uten å kreve for mye? Anonymkode: d9b8e...294
Chantielle Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Da spør du vel rett frem da, 'jeg kom hit for å høre hvorfor du har ignorert meg flere ganger,for deretter å ta kontakt...igjen? Hva er det du egentlig vil?' Personlig hadde jeg ikke giddet å møte opp engang. 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Forklar litt om hvordan livet ditt har vært de siste 9mnd.hva du har drevet med osv. Anonymkode: 78d7b...bd9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Det er dårlig å oppføre seg som ham. Kjempedårlig. Men, det kan hende at det er noe han sliter med, som sykdom fysisk eller psykisk som han ikke har visst hvordan han skal takle eller fortelle om. Sjansen for at det er tilfelle er liten, men det kan være en mulighet. Gutter og menn vet ikke så lett som jenter hvordan de skal formulere seg eller fortelle om slike ting. Jeg tenker mest på at det er en liten mulighet for det iom at han skriver at han har mye å si. Hvis det ikke er det, og grunnen er en du ikke godtar eller kan akseptere, så ikke ta ham tilbake som venn. Da vil han helt sikkert gjøre det samme om igjen og du blir såret og full av spørsmål igjen. Kanskje han har vært sammen med en sjalu jente, men da skulle han ha forklart det. Jeg ser ikke at han er en venn du trenger om det ikke handler om det i første avsnitt jeg skrev. Lær deg å ikke bli brukt og utnyttet først som sist, ellers kan det bli et mønster hos deg, og da vil du bli veldig mye såret. Pass på deg selv. Anonymkode: c40bb...0df
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Jeg er veldig skeptisk siden dette har skjedd flere ganger, men ikke over så lang tid. Men jeg tenkte jeg skulle gi han en sjans til å si det han føler er viktig, uansett om det er en forklaring, unnskyldning eller avrunding av vennskapet. Han sliter vel egentlig alltid med noe psykisk og sosialt, men han klarer å jevnlig kontakt med andre venner. Jeg skulle ønske at vi kunne fortsette å være venner, men på en vanlig måte, der ingen blir avvist eller ignorert i lange tider. Men jeg vet ikke om han er i stand til det, om det rett og slett har blitt en lek eller uvane for han å være taus i månedsvis. Muligheten for at det blir jeg som må takke nei til videre kontakt er stor. Jeg vet at jeg ikke kommer til å stole på lovnader om at nå skal alt bli så mye bedre, for den har jeg hørt før. Det jeg ønsker å få formidlet er at hvis han virkelig ønsker å beholde vennskapet er han nødt til å bevise det med handling og ikke bare med ord. Jeg kan ikke akseptere taushet i dager, uker og måneder, eller at jeg får veldig sen respons eller ingen respons i det hele tatt (og jeg maser virkelig ikke). Men jeg er så redd for å skremme en som ikke liker krav og som egentlig kun tenker på seg selv og sine behov. Hvor direkte bør jeg kunne vær, mener dere? Er det innafor å spørre hvorfor han lar vær å åpne snap og meldinger på så lenge? Anonymkode: d9b8e...294
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Er det en venn du var venn med i mange år eller en du likte? Hadde ikke møtt han om det var en du likte. Da vil treffet bare føre til at du begynner å tenke på han igjen. Kom deg videre Anonymkode: c3bec...26f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en venn du var venn med i mange år eller en du likte? Hadde ikke møtt han om det var en du likte. Da vil treffet bare føre til at du begynner å tenke på han igjen. Kom deg videre Anonymkode: c3bec...26f Det er en venn jeg har hatt i mange år. Treffet kan nok få meg til å håpe at vennskapet skal bli som før, og at jeg vil bli skuffet og såret i etterkant, når han plutselig «forsvinner» igjen. Jeg burde nok si nei til å treffes, men skal en siste gang gi han en sjans til å si det han har på hjertet. Kommer til å tilby at vi avslutter kontakten, hvis det er så vanskelig for han å behandle meg skikkelig. Anonymkode: d9b8e...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå