Gå til innhold

Smerter i skuldre og armer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget av smerter i overarmene noen uker nå. Ikke begge armene samtidig, men det har skiftet på. Det har heller ikke vært så vondt, men jeg har registrert at jeg har hatt smerter. 

Den siste tiden har jeg også merket smerter i skuldrene, og nå begynner det å gjøre ganske vondt, og jeg klarer ikke å rette ut ene armen uten å få smerter. Har også endel smerter i skuldrene og armene når jeg f.eks kjører bil. 

Har igrunnen ingen erfaring med sånne ting og lurer på om dette kan være noe som kan gå over av seg selv, eller om jeg bør dra til legen. Skal jobbe mye i julen - mens det meste er stengt. Tenkte at kanskje jeg burde ordne med noe smertestillende jeg kan ta når jeg er på jobb. Jobber i pleien i helsevesenet, så armene brukes endel. 

Noen som har noen tips her? 

Anonymkode: 1a585...61e

Skrevet

Hvordan er det med fysisk aktivitet utenom jobb? Regelmessig variert styrketrening er den beste medisin not belastningsskader.

Anonymkode: 7dc14...e86

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med fysisk aktivitet utenom jobb? Regelmessig variert styrketrening er den beste medisin not belastningsskader.

Bedriver ikke styrketrening, men er aktiv på andre områder - som sykler og går endel. 

Det er vel ikke bare og begynne å trene styrke med de smertene jeg har nå? Jeg burde vel også da få opplæring av noen som har kompetanse på området, som eks fysioterapeut?

Antar at du kanskje tenker langsiktig og etterhvert forebyggende, mens jeg må tenke mer kortsiktig og spør om hva som anbefales at jeg gjør for å lindre smertene når jeg er på jobb i julen mens nesten resten av Norge er stengt? 

Skrevet

Strekk ut nakken og skulderbladene. Google øvelser :)

Anonymkode: d862a...57c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Strekk ut nakken og skulderbladene. Google øvelser :)

Anonymkode: d862a...57c

Takk, det skal jeg gjøre 🙂

Skrevet

Høres ut som betennelse. Kontakt en dyktig fysioterapeut 

Anonymkode: f2767...5f6

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som betennelse. Kontakt en dyktig fysioterapeut 

Anonymkode: f2767...5f6

Da må jeg vel ha henvisning fra legen? Mener å huske at det var legen som henviste meg sist jeg var hos en fysioterapeut - for sånn ca 30 - 35 år siden 🙄

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg vel ha henvisning fra legen? Mener å huske at det var legen som henviste meg sist jeg var hos en fysioterapeut - for sånn ca 30 - 35 år siden 🙄

Nei, man trenger ikke henvisning fra lege lenger, men uansett får du neppe time hos en fysioterapeut med offentlig avtale før om flere måneder så du må regne med å betale selv. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antar at du kanskje tenker langsiktig og etterhvert forebyggende, mens jeg må tenke mer kortsiktig og spør om hva som anbefales at jeg gjør for å lindre smertene når jeg er på jobb i julen mens nesten resten av Norge er stengt? 

Kan alltids ta kontakt med fastlegen og få utskrevet noe betennelsesdempende. Enkelte ganger setter de kortison ved skuldersmerter. Ellers er det stort sett bevegelse som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...