Gå til innhold

Vaskedama og mannen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i huset har vi bestemt oss for å ha en vaskedame som kommer til oss 1 gang i uken. Vi er inne i en veldig travel periode og da venninnen min tipset meg om å prøve dette i en periode syns jeg det hørtes så flott ut. 

Vaskedama er snill og til å stole på. Når hun har vasket føler jeg at jeg kommer hjem til et rent hus. Jeg er veldig fornøyd med henne og jeg kjenner at jeg er så glad for at vi har tatt oss råd til denne avkastningen akkurat nå som det er så hektisk. Problemet mitt er mannen min som alltid kommer hjem og er kritisk. Han ser i kriker og kroker og forventer at det skal være rent overalt. Han går rundt og klager og sier at han er misfornøyd. Jeg prøver å si at hun er hos oss for å ta en ordinær husvask og ikke en vårrengjøring. Så sier jeg til han at jeg må si ifra til henne, for ikke tro at han våger det selv.

Vaskedama har faktisk blitt roten til en periode med krangling her. Jeg syns at han er så usmakelig når han nærmest går med hvite hansker for å finne støv, og jeg syns det er elendig at han ikke kan si ifra til henne selv, eller i det minste forklare henne hva han forventer. 

Det er bare hvordan hele han oppfører seg etter hun har vasket her som vekker avsky hos meg. Måten han vandrer rundt på og leter etter feil, og at han ikke er villig til å si ifra selv. 

Anonymkode: 38205...41a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere betaler vel for tida hun bruker? Hvis han vil ha særdeles grundig vasking må dere betale mer. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i huset har vi bestemt oss for å ha en vaskedame som kommer til oss 1 gang i uken. Vi er inne i en veldig travel periode og da venninnen min tipset meg om å prøve dette i en periode syns jeg det hørtes så flott ut. 

Vaskedama er snill og til å stole på. Når hun har vasket føler jeg at jeg kommer hjem til et rent hus. Jeg er veldig fornøyd med henne og jeg kjenner at jeg er så glad for at vi har tatt oss råd til denne avkastningen akkurat nå som det er så hektisk. Problemet mitt er mannen min som alltid kommer hjem og er kritisk. Han ser i kriker og kroker og forventer at det skal være rent overalt. Han går rundt og klager og sier at han er misfornøyd. Jeg prøver å si at hun er hos oss for å ta en ordinær husvask og ikke en vårrengjøring. Så sier jeg til han at jeg må si ifra til henne, for ikke tro at han våger det selv.

Vaskedama har faktisk blitt roten til en periode med krangling her. Jeg syns at han er så usmakelig når han nærmest går med hvite hansker for å finne støv, og jeg syns det er elendig at han ikke kan si ifra til henne selv, eller i det minste forklare henne hva han forventer. 

Det er bare hvordan hele han oppfører seg etter hun har vasket her som vekker avsky hos meg. Måten han vandrer rundt på og leter etter feil, og at han ikke er villig til å si ifra selv. 

Dere får vel det dere betaler for. Eller mener han at hun bør klare mer innen den tilmålte tid? Kanskje du kan foreslå at han finner en som er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det han driver med er ikke greit. Det er en klesvask dere ønsker så er ikke den mer nøye enn dere ville gjort selv. Hvis dere ønsker det så nøye som han mener så kan jeg love deg at det koster mer. 

Anonymkode: 4e2d6...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg jobber som vaskedame og som du sier er det stor forskjell på alminnelig husvask og rundvask, både i rutiner og pris. Det er også somregel et krav at overflater som skal vaskes, skal være fritt for rot. Er det ikke det så vasker man rundt kleskurven som står på soverommet, men man skal ikke som renholder stå å rydde inn alle kosmetikkprodukter i baderomsskap. Mulig det går ann å få til en slik avtale med renholdern, men her er kommunikasjon nøkkelen. Husk at det er absolutt ikke vanlig kutyme for en renholder å gå rundt og rydde huset før vedkommende skal vaske :)

Anonymkode: 484d5...6f7

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har skrevet, du må nok forklare mannen din at det er forskjell mellom alminnelig husvask og "julevask". Den siste tar vesenlig mer tid og koster deretter. Man kan ikke betale for vanlig husvask, men forvente grundig vasking.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det han driver med er ikke greit. Det er en klesvask dere ønsker så er ikke den mer nøye enn dere ville gjort selv. Hvis dere ønsker det så nøye som han mener så kan jeg love deg at det koster mer. 

Husvask* ikke klesvask 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi med en utenlandsk vaskehjelp og en aldri så liten rasist å gjøre?

Anonymkode: 002e6...adf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sentrale her er, hva betaler dere per gang, og hvor mye tid har hun til rådighet for å vaske? Er det gjennom et vaskebyrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at han ser ned på denne vaskehjelpen.. At uansett hvor bra hun vasker så vil han aldri synes at det er bra nok.. 

Anonymkode: 52a2f...0f8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere renholder var de verste menneskene jeg visste om sånne som mannen din. Det glemmes helt av at vi er mennesker og ikke en vaskemaskin. Null respekt.

Anonymkode: d3363...1b2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ooooh... den tittelen er så missvisende :)

Vaskedama og mannen din? Jeg hadde andre tanker i hodet...

Anonymkode: 0ce4a...281

Samme her. For meg hørtes det med en gang ut som et typisk handlingsforløp i en random porrfilm... 

Anonymkode: 7803d...308

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som vaskehjelp og ville faktisk satt pris på en samtale om hva de eventuelt ikke er fornøyd med, fremfor at jobben jeg gjør skal føre til krangling og sure miner. Kanskje kan hun droppe et eller annet for å bruke mer tid på hva nå enn det er mannen din er misfornøyd med, kanskje kan dere betale henne ekstra tid så hun får gjort det, kanskje har hun noen gode poenger som kan få mannen din til å innse hva dere faktisk betaler for og ikke.

Hvis ikke det er en mulighet ville jeg bedt mannen gjøre nøyaktig det han vil at hun skal gjøre og se hvor lang tid det eventuelt tar, så innser han nok fort hvorfor det er uaktuelt og holde på som han gjør. 

Lykke til i hvert fall 😊

Anonymkode: 8a7d1...2f3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vi med en utenlandsk vaskehjelp og en aldri så liten rasist å gjøre?

Anonymkode: 002e6...adf

Antar at det er mannen som betaler og ønsker valuta for investeringen?

TS er bare glad hun slipper vaskingen og så lenge det ikke er hennes penger er det ikke så nøye?

Noen ser rasisme overalt. Følg pengene er mer treffsikkert.

Anonymkode: 9f4b1...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Dere betaler vel for tida hun bruker? Hvis han vil ha særdeles grundig vasking må dere betale mer. 

Eller man avtaler nivå, og får pris deretter. Alternativt vasker færre rom , men av høyere kvalitet.

Men man vasker vel ikke halvrent eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som mannen din er en som liker å markere seg og tråkke på folk som står lavere på stigen. En særdeles lite tiltrekkende egenskap. Kan bare forestille meg hvordan han er på jobben. Æsj.

Anonymkode: 5eda2...653

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...