AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Heisann! Jeg jobber et sted der vi har fleksitid, vi skal være på jobb hver dag mellom 9-15, men styrer når vi kommer og går utover det. Jobber jeg 9 timer får jeg 1,5t plusstid, og jobber jeg 6 timer får jeg 1,5t minus. Men, så kommer jeg til en problemstilling, og lurer på hvordan andre gjør det, som har lik ordning. I går var jeg hjemme med sykt barn. Men jeg kom på jobb kl. 13. Da krever stemplingssystemet vi bruker at jeg oppgir årsak om hvorfor jeg kommer for sent. Jeg stempler da "sykt barn," og bruker da 4t med sykt barn, fra kl. 9-13. Vi har innført 75 timer med sykt barn, istedet for 10 dager, for å kunne flekse ved behov. Jeg jobbet i går til kl. 19. Da jeg stemplet ut fikk jeg arbeidstid fra 13-19, men siden jeg hadde 4t med sykt barn fra før, ga systemet meg plusstid på det som totalt overskyter 7,5t. Så jeg endte opp med å få plusstimer fra og med kl. 16.30. Dvs jeg tjente 2,5t i plusstid på å være hjemme med sykt barn. Hva er riktig i denne situasjonen? Noen med lignede ordning? Jeg vet jo hva sjefen min vil svare hvis jeg spør han. Og kan jo være han reagerer når jeg leverer timelista mi. Jeg kan jo stemple slik at jeg ikke får plusstid, men det føles samtidig litt rart siden jeg har lov til å være hjemme med sykt barn... Anonymkode: 4c793...c3d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Du har blitt trukket i syktbarn timer, og jobbet overtid, så du har fått plusstid. Hva er feil med det? Anonymkode: 59f57...cd2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå