Nina Karlsson Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Når du skal bygge nytt, renovere eller pusse opp leiligheten sin er det lurt å tenke gjennom hvilken stil du liker. Kan du forklare hvorfor? Kanskje har noen av dere erfaring å kjøpe møbler på nette av høy kvalitet og med god komfort?
Bananen Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Når det kommer til oppussing av dyre ting som det er vanskelig å bytte så liker jeg å kjøre litt safe. Liker godt nordisk stil med lite nips og rene overflater. Jeg syntes at white.interior1 på Instagram har en del fint. Men mye av det som er der er veldig main stream. Hvis du har planer om å selge leiligheten etterhvert så kan det også være lurt å tenke på dette når du pusser opp. Ellers liker jeg godt farger på veggene og fine bilder (ikke sånne generiske plakater som alle har). Av møbler syntes jeg at bolia har mye fint. De har jo også en del butikker der du kan se og prøve møblene før du kjøper dem
Zienna Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Hjemmet vårt har gjennomgått mange endringer gjennom årene. Tenker ikke "safe", for her har vi tenkt å bo til vi ikke kan lenger. Det er vårt hus, og her gjør vi som vi vil - det er vår filosofi. Jeg er definitivt ikke minimalist. Synes den skandinaviske stilen er for kjølig og altfor fokusert på "merker" (ofte dyrt). Forteller mer om personlig usikkerhet, enn om deres egen smak, synes jeg. Lar meg lett påvirke av moter og liker egentlig veldig mange stiler, selv om ikke alt passer til vårt hus. Akkurat nå liker jeg aller best varme farger; rødt, lilla, oransje, gull, brunt sammen med flaskegrønt, blått, sort og hvitt. Veggene i stuer, ganger og kjøkken går i hvitt, dempet sort og dempet blått. Siste sofakjøp var på finn.no - en myk, nydelig rust/oransje 3-seter og lenestol i fløyel og beste kvalitet fra norske Hødnebø 3
annebanane Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Jeg nærmer meg nok en minimalist når jeg får velge alt selv. Liker det enkelt, rent og uten mange ting fremme. Så vegger og hovedmøbler vil være relativt klassiske i farger og utforming, så er det tilbehøret og det som er av pynt som gir mer liv med f.eks farger i min stil. Vil også ha møbler som skal vare og er praktisk, men kjøper ikke dyre saker om det finnes like så god og fint til en billig penge nytt/brukt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Jeg liker min egen eklektiske stil. Sånne interiørkataloghjem er bare til å spy av. Her er det gamle designstoler fra 70 tallet, loppisfunn og brukt/arvet og ting som kommer til å leve lenge. Bytter ikke noe som ikke er dødt. mennesker som pusser opp uten grunn er forøvrig noen skikkelige miljøsvin...... Anonymkode: 03b34...621 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Jeg liker klassisk stil med antikviteter, malerier, mange planter, persiske tepper og et par obligatoriske fugler med gullfarget bur. 😁 Har noen nye møbler kjøpt over nett med gammel herskapelig stil som jeg er veldig fornøyd med. Når vi pusset opp gikk vi for trepanel på veggene. Skulle gjerne malt alle rom i ulike pastellfarger men på grunn av at interiøret er ganske mektig ville det blitt mye med andre farger enn hvit på veggene. Anonymkode: 613a4...154 1
netpuppy Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 Definitivt skandinavisk minimalistisk stil med mye hvitt, grått, naturlig tre og rene linjer. Liker å ha få ting som er fine eller spesielle nok til å stå alene og "snakke for seg selv" og syns at luften mellom tingene kan være like virkningsfulle som tingene i seg selv. Så varmer jeg opp med tekstiler og farger jeg liker for å gjøre rommet varmere og mer innbydende. Akkurat nå er jeg veldig glad i mørkegrønn og fløyel så da kjører vi mørkegrønne fløyelsgardiner i stua, puter og pledd i forskjellige grønntoner og selvfølgelig masse grønne potteplanter. Drømmer om en mørkegrønn lenestol i fløyel 😍. På soverommet har vi okergul som aksentfarge. Det trenger absolutt ikke å være dyrt å kjøre denne stilen, og jeg er ikke så veldig personlig usikker som en over her sa 😅. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Ja, det er lurt å tenke nøye gjennom mtp. valg av overflater, f.eks. når man skal velge mellom slette vegger eller veggpanel, valg av gulv (parkett, heltre/planker, fliser, gummi, kork, gulvbelegg e.l.), valg av lister/listefritt/skyggelist, tak, belysning (legge det elektriske skjult) m.m. De valgene man tar bør jo vare i noen tiår, så kan man ev. male eller gjøre mindre kosmetiske endringer. Har man f.eks. valgt panel på tak og vegger kreves det mye tid, penger og ressurser å gjøre det slett og listefritt sammenlignet med å male et par strøk. Jeg har likt rene overflater og (dyrt) nordisk design siden jeg oppdaget det for 10-15 år siden (da shabby chic herjet norske hjem). Jeg liker det fortsatt best, men med litt farger og ikke fullt så stramt. Hjemmet mitt ser dog ikke helt sånn ut. Da vi måtte renovere stue og kjøkken gjorde vi en grundig planleggingsjobb slik at vi ikke må gjøre store endringer i framtida. Oppussingen tok lang tid, for djevelen ligger i detaljene og utførelsen i den stilen vi liker. Møblene er i stor grad arvet av venner og familie i en middels moderne stil, men i liten grad med god design. Vi har kjøpt noen få designmøbler brukt på finn.no og Lauritz.com med god erfaring. Når boliglånet blir lavere og møblene mer slitt, vil vi gradvis bytte ut slik at møblene passer stilen vår. Da er det godt at grunnlaget på vegger, gulv og tak er godt planlagt og utført. Anonymkode: a7715...653
Nina Karlsson Skrevet 9. januar 2019 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2019 Når det gjelder erfaring å kjøpe møbler på nette av høy kvalitet og med god komfort, kjøpte jeg møbler flere ganger på Futonota.no Kvaliteten er virkelig høy,stort utvalg i sofaer, lenestoler, madrasser osv og gode priser. Jeg har en forkjærlighet for skandinavisk eller japansk miinimalism.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå