AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Jeg bestilte på Black Friday en vare som den dagen hadde 70% rabatt. Dette er en vare jeg lenge har ønsket meg og at jeg fikk den flere tusen kroner billigere var fantastisk. Varen ble i følge nettbutikken sendt mandagen etter Black Friday, men som "brev i postkasse" noe som betyr at den ikke kan spores. 3 uker senere har jeg fortsatt ikke mottatt varen. Forbrukerrådet sier at jeg da kan heve kjøpet. Men jeg vil ikke heve kjøpet... Jeg vil ha varen, fordi jeg ALDRI får den så billig igjen Hva gjør jeg? Anonymkode: 26bc2...852
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Har du vært i kontakt med butikken..? Anonymkode: 02265...94c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i kontakt med butikken..? Anonymkode: 02265...94c Ja, de sa jeg skulle ringe Bring og høre. Bring sa at de kan ikke spore pakken annet enn at den skal sendes "info om forsendelse" og de mener den skal være kommet frem etter så lang tid. Anonymkode: 26bc2...852
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Ettersom du ikke fått overlevert tingen uten unødig opphold, foreligger det en forsinkelse. Du har da rett til å fastholde kjøpet og kreve levering etter forbrukerkjøpsloven paragraf 21. Om butikken er utsolgt for varen, men denne finnes tilgjengelig hos andre, kan du foreta dekningstransaksjon og kreve erstatning for prisforskjellen etter paragraf 24. Og husk: Så lenge man handler som forbruker, er ikke tingen levert før tingen er overlevert deg. Det betyr at nettbutikken har risikoen for om varen kommer bort i posten. Anonymkode: 7bb7b...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå