AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 ... blir det ansatt en ny i høst, og nå er det denne personen som skal opp i 80%, ikke jeg... vi har omtrent samme utdanning, jeg har jobbet der siden april i år, men først bare på engasjement.. dette er vel ikke riktig? jeg skal og ut i permisjon i midten av mars, men det burde jo ikke ha noe å si.. jeg har vært sykemeldt pga en yrkesskade jeg fikk på jobb, og det var da denne andre personen ble ansatt som vikar. Hadde det ikke vært noen som skulle opp i 80% så hadde jeg jo ikke brydd meg sånn, men nå er det en 80%stilling der, og jeg mener den burde være min... Anonymkode: fd281...73a
Gjest HarryDotter Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... blir det ansatt en ny i høst, og nå er det denne personen som skal opp i 80%, ikke jeg... vi har omtrent samme utdanning, jeg har jobbet der siden april i år, men først bare på engasjement.. dette er vel ikke riktig? jeg skal og ut i permisjon i midten av mars, men det burde jo ikke ha noe å si.. jeg har vært sykemeldt pga en yrkesskade jeg fikk på jobb, og det var da denne andre personen ble ansatt som vikar. Hadde det ikke vært noen som skulle opp i 80% så hadde jeg jo ikke brydd meg sånn, men nå er det en 80%stilling der, og jeg mener den burde være min... Anonymkode: fd281...73a Det burde vært din, men når du ikke kan være tilstede og arbeidsgiver trenger arbeidskraft, så må de ansette en person som kan være der å jobbe. Oppgavene blir ikke gjort av seg selv. Sånn fungerer arbeidslivet. Du var vel ansatt på engasjement? Vet du om arbeidsgiver er fornøyd med jobben du har gjort? Og er denne nye personen ansatt som vikar eller fast? Det er jo mulig at den nye bare er engasjert i 80% frem til du er tilbake fra permisjon? Hør med sjefen din så får du vite.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Er fast ansatt nå, men kontakt ut august 2019.. fikk ny kontrakt i sommer etter engasjementet.. og da var de veldig fornøyd, å sjefen dro mange tråder for at det skulle være en jobb her til meg.. 80% stillingen begynner over nyttår, så de har ikke trengt de 80% enda, og jeg er i teorien sykemeldt frem til jul, men har begynt tilbake i fult før sykemeldingen har gått ut fordi jeg ikke har følt at jeg har trengt å være hjemme, og at jeg vil vise til jobben at jeg er engasjert og liker jobben min.. den nye er per idag ansatt på vikariat, men blir vel fast over nyttår... når jeg spurte sjefen om det ble endringer, så var det kun på denne nye ansatte, og det fordi jeg skal i permisjon i mars.. Anonymkode: fd281...73a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Du har bare jobbet der i 8 måneder og allerede vært langtidssykemeldt OG du skal ut i permisjon under ett år etter at du begynte? Er ikke rart sjefen ikke vil holde på deg akkurat...samme om du har jobbet der et par måneder lengre enn den nye så spiller slike ting inn samt hvordan du er på jobb og hvordan du utfører dine arbeidsoppgaver. Anonymkode: ebde3...596 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Som brukeren over skriver, du er allerede sykemeldt og du skal ut i permisjon. Det er nok grunnen, arbeidsgiver ser seg om etter mer stabil arbeidskraft. Hvis du bare har kontrakt ut 2019 har du vel ikke fast stilling, men midlertidig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Da har nok den nye lenger ansiennitet enn deg. Dessuten har du vært mye sykmeldt. Ingen sjef i sine fulle fem vil gi langtidssykmeldte fast stilling, dessverre Anonymkode: b559e...646 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 Har jo vært sykemeldt for en skade som skjedde på jobb, og det var ikke lenge jeg var hjemme før jeg begynte med halve dager, maks 2uker.. vil si det er korttid etter ett beinbrudd.. er 50% sykemeldt nå, men både forrige uke og denne uken har jeg jobbet fulle dager.. så føler jeg har gjort mitt beste for å vise at jeg ønsker å være i jobb.. den andre har heller ikke lengre ansinitet enn meg, og på de 6ukene h*n har vært her har h*n vært syk 6ganger.. så for meg er det ikke soleklart at stillingen gikk til h*n... Anonymkode: fd281...73a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå