Gå til innhold

Kan det være sjanse for at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Burde ikke en gravid test vise positiv om man tester seg 7 dager etter samleie?

Håper noen kan svare på om en kan teste positiv bare etter 7 dager?? Er det mulig?

Jeg vet det høres helt sinnsykt ut men jeg har allerede  brukt 3 tester.. alle var negative. 
Jeg er så utrolig utålmodig. Forventer mensen imorgen..

Endret av Edie
endret tittel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 dager etter samleie bør gi riktig svar, men det som er viktig er jo når du hadde eggløsning. Om du forventer mens i morgen, så har dere hatt sex etter eggløsning og du er mest sannsynlig ikke gravid. 

Anonymkode: 48779...344

• Liker 4
Skrevet

Har veldig uregelmessig mensen. Den kommer på ulike tider. Noen ganger tidlig andre ganger sent så vet rett og slett ikke når jeg hadde eggløsning. Men forrige mensen fikk jeg rundt denne uken. Forrige der igjen fikk jeg den senere så den er veldig uregelmessig. Men alle tester jeg har tatt har vært negative..:(

Skrevet

Da må du nesten bare vente. Dersom du ikke vet når du hadde eggløsning er det vanskelig å vite når du kan teste. Si du hadde eggløsning for 7 dager siden, så er det for tidlig å teste nå uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar.

Så det er altså helt umulig å kunne teste positiv etter 7 dager uansett? Jeg har lest litt på nett men det står så mye forskjellig. Vet jeg må lese meg opp om dette og det skal jeg! 

Skrevet

Noen får positiv test etter 7 dager. Men om mensen kommer i morgen hadde du eggløsning for ca 14 dager siden og samleie for 7 dager siden er alt for sent. 

Har du så uregelmessig syklus og ønsker å bli gravid bør du bruke eggløsningstester eller tempe.

Anonymkode: 135ee...de5

Skrevet

Nei, du må nok vente lenger. Sædcellene kan jo bruke så lang tid bare på å finne fram til egget:P Det sies at jentesædcellene overlever lengst, men er også tregest. Noe som nok bare er en myte.

• Liker 1
Skrevet

Er det rett og slett ett mirakel om jeg er gravid? For sjansene er vel 1/100 ettersom jeg forventer mensen denne uken, eller slutten av måneden ( uregelmessig )

Det var liksom ikke planlagt at vi skulle lage barn, det bare skjedde. Og nå tenker jeg på det hele tiden... 

Skrevet
18 minutter siden, Minamemina skrev:

Er det rett og slett ett mirakel om jeg er gravid? For sjansene er vel 1/100 ettersom jeg forventer mensen denne uken, eller slutten av måneden ( uregelmessig )

Det var liksom ikke planlagt at vi skulle lage barn, det bare skjedde. Og nå tenker jeg på det hele tiden... 

Altså Om du venter mensen nå kan du ikke bli gravid om du hadde sex for 7 dager siden. Man må ha sex før/på eggløsning. 

Men om eggløsning var når dere hadde sex er det ca 25% sjanse for å bli gravid. Da vil mensen komme om ca en uke om du ikke er gravid.

Anonymkode: 135ee...de5

• Liker 3
Skrevet

Når passer det for meg å ta en gravid test om mensen ikke kommer denne uken? Den er uregelmessig.. Nå har det gått 7 dager siden samleie.

Sorry for alle spørsmål men er helt blank når det gjelder dette..

Skrevet

Om en uke 

Skrevet

Anbefaler deg å lese opp på dette,det er ganske basic og din kropp det er snakk om! 

Vent en uke,dukker ikke mensen opp kan du teste igjen .

Jeg fikk negativ test 13 dager etter eggløsning/samleie og svakt positiv test 15 dager etter - var gravid og resultatet ligger her og smiler. 7 dager etter eggløsning er altfor tidlig å teste. 

Anonymkode: c1ccf...7a9

• Liker 3
Skrevet

Uteblitt mensen idag. Negativ gravid test.

Regner med at den kommer i morgen da ettersom testen var negativ..

Skrevet

Om du hadde sex for 8 dager siden og du venter mens i dag så er du ikke gravid. Eggløsning kommer minst 13-14 dager før venter mens! Og 8 dager etter sex er det virkelig ikke vits i å teste heller. Har du hatt eggløsning 4 dager etter sex så vil ikke en test slå ut før om minst en uke. Du må slappe av og teste igjen om en uke minst.

Anonymkode: dce51...67d

• Liker 2
Skrevet

Du forventet mensen idag og hadde sex for 8 dager siden og du tror det er sånn det fungerer? Jeeez...

Anonymkode: 52ca0...a65

Skrevet

Ellers er alt bra med deg?

Skrevet
54 minutter siden, Minamemina skrev:

Ellers er alt bra med deg?

Spør du deg selv eller?

Anonymkode: dce51...67d

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du trådstarter???

Blir litt paff når du spør om så mye rart. Dette lærer vi på skolen!! Les deg opp. Dette blir for dumt 😂

Anbefaler deg at du fåt litt mer kontroll på syklusene dine. 

Anonymkode: 2be14...f12

Skrevet

Alderen min er en annen sak haha!

Ja jeg burde absolutt vite om dette.. jeg spurte her ettersom jeg har uregelmessig mens så jeg vet aldri når den kommer.. ifølge kalenderen min skulle den ha kommet idag om den var lik som i forrige mnd men den har fortsatt ikke kommet.

Regner med at den kommer iløpet av dagen eller imorgen..

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du trådstarter???

Blir litt paff når du spør om så mye rart. Dette lærer vi på skolen!! Les deg opp. Dette blir for dumt 😂

Anbefaler deg at du fåt litt mer kontroll på syklusene dine. 

Anonymkode: 2be14...f12

Herlighet. Hvis man ikke har prøvd før å bli gravid før er man heller ikke opptatt av disse tingene i det hele tatt. Mye man har lært på skolen går i glemmeboken. Synes ikke hun spør om så rare ting. Uansett er det ganske så frekt å svare slik som dette. Ingen spørsmål er for dumme, men synes du at de er det, så trenger du ikke å svare. 

Anonymkode: 4c02c...00d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...