AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Hei! Jeg har en panelovn som står på hele tiden nå som det er kaldt, ca på 22 grader. Jeg vet at panelovner kan begynne å lukte litt svidd hvis de blir slått på etter å ha stått av en stund. Jeg satt i stua å plutselig lukter det som at noen lager bål, jeg måtte ut av huset å sjekke at ingen av de andre enhetene i bygget stod i brann. Lukten begynte å bli så intens. Så innså jeg at det var min egen panelovn, men jeg kan ikke se at det kommer noen røyk fra denne. Er dette farlig? Hva gjør jeg? Det svei veldig i nesa og det kjentes ut som at lukten bare ble verre og verre. Jeg har trukket ut kontakten for natta, men det er veldig kaldt her, så jeg må helst bruke den igjen i morgen. Anonymkode: b2597...b58
Heiju Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Personlig hadde jeg aldri i livet skrudd den på igjen, men jeg er ei skikkelig pingle og livredd for at det faktisk skal ta fyr 🙈 Kanskje det har havnet noe støv eller et ellerannet nedi ovnen?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Har du støvsuget og prøvd å få ut alt støvet som legger seg i den? Anonymkode: c02b1...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Når ovnen er blitt kald bør du ta den ned fra veggen, sjekke om noe er havnet bak og støvsuge grundig. Du bør også se grundig etter om det er tegn til svimerker, spesielt rundt ledninger. I fremtiden er det en god vane å sjekke og støvsuge bak panelovner før du tar dem i bruk etter sommeren. Ting kan fort havne bak ovnen uten at man merker det, og dette er brannfarlig. Da jeg var barn var det en liten gutt i nabolaget som hadde puttet en plastbil bak panelovnen. Den ble heldigvis oppdaget før det tok fyr, men det var vist ikke langt ifra. Anonymkode: 39d98...0f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå