Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Valpen er for gammel når instruktør har satt en grense i alder. Utover det så er det ikke noen spesielle alder som tilsier "for gammel". Hva instruktøren setter av grense, vil jeg tro markedet bestemmer............ er tilgangen på valper stor - vil jeg tro de setter en lav grense - dette for å prøve å ha så "jevnt" kurs som mulig. Da vil det også mest sannsynlig være "unghundkurs".
Cherie Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Har ikke peiling. Vi hadde vår på kurs når hun var 5-6mnd. synes det var for sent, men man velger vel litt selv. En god instruktør gir deg uansett veiledning utofra hvor du er. hunder er jo heller ikke roboter. De er ikke like. Man lærer jo gjerne sitt, ligg, kanskje bli, på plass,,, grunnleggende ting. Neste hund jeg skal ha vil jeg ikke starte senere enn fire mnd. synes det ble for sent med 5-6mnd. Hunden kunne liksom for mye for før.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #4 Skrevet 2. april 2005 Jeg har en liten hund på 6mnd. Den er veldig glad i mennesker, men redd for andre hunder. Den har ikke hatt nok omgang med hunder under oppveksten. Tror du det vil passe for oss å gå på dressurkurs nå? Eller er det myye bedre med valpekurs først? Bor på et ganske lite sted, og så i avisen at det skulle være dressurkurs snart. Greit å utnytte de tilbudene som finnes..
Gjest Gjesta Skrevet 2. april 2005 #5 Skrevet 2. april 2005 Bruk de tilbudene som er - mye samvær med andre hunder uansett med hvilket formål. Du skal kanskje ikke forvente deg at hunden lærer så mye som du ønsket - men sosial trening er nesten mer nyttig så bruk det for det det er verdt.
Cherie Skrevet 2. april 2005 #6 Skrevet 2. april 2005 Bare si at det svaret mitt gjaldt valpekurs. Men en hver god instruktør legger seg på det nivå den enkelte hund har. Og husk... se mest på hvor mange hunder som er med på kurset og litt mindre på hvor mye det koster. Få hunder er best for da får man mest oppfølging Er du fra trondheim vil jeg anbefale bjørn wold i collie-klubben. Han er steinfin når det gjelder oppfølging og det å finne måter som passer dere og deres hund.
smidja Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Jeg går på valpekurs nå med min lille. Hun ble fire mnd på søndag. En venninne går på samme kurset, hunden hennes er tre uker yngre. Den yngste er akkurat tre mnd. Og den jeg fikk med meg var eldst var syv mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå