Gå til innhold

Hvor går grensen for psykisk sykdom og normale svingninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på det og tenkt på det. Hva er egentlig normalt? Hvor ille kan man ha det og likevel være normal? 

Det er normalt å være lei seg, å være sliten og stresset. Men i hvor stor grad er det normalt å ha problemer uten at det kalles psykiske lidelser? 

Anonymkode: de47e...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt på det og tenkt på det. Hva er egentlig normalt? Hvor ille kan man ha det og likevel være normal? 

Det er normalt å være lei seg, å være sliten og stresset. Men i hvor stor grad er det normalt å ha problemer uten at det kalles psykiske lidelser? 

Jeg vil vel si når psyken legger føringer på hverdagen.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor bruke ord som normal? Det er normalt å være psyk også - ikke uvanlig altså.. 

Dersom psyken din påvirker søvn, evnen til å styre økonomi, evnen til å jobbe i en vanlig jobb så er det definitivt et tegn på at man er mer syk en gjennomsnittet eller «normen» som kaller det.

:) 

Anonymkode: 78247...452

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke ord som normal? Det er normalt å være psyk også - ikke uvanlig altså.. 

Dersom psyken din påvirker søvn, evnen til å styre økonomi, evnen til å jobbe i en vanlig jobb så er det definitivt et tegn på at man er mer syk en gjennomsnittet eller «normen» som kaller det.

:) 

Anonymkode: 78247...452

Fordi det stadig er mer fokus på at vi sykeliggjør for mye og at vi burde normalisere og skille på livsbelastninger og psykisk sykdom😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...