AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Hva gjør dere med parfymer dere ikke bruker lengre? Kaster? Gir bort? Har en del jeg har «vokst fra», de står og samler støv. De lukter fremdeles riktig, men noen av dem er for søte, noen gikk jeg lei og før brukte jeg parfyme hver dag, det gidder jeg sjelden lengre.... Anonymkode: 0995d...3a9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere med parfymer dere ikke bruker lengre? Kaster? Gir bort? Har en del jeg har «vokst fra», de står og samler støv. De lukter fremdeles riktig, men noen av dem er for søte, noen gikk jeg lei og før brukte jeg parfyme hver dag, det gidder jeg sjelden lengre.... Anonymkode: 0995d...3a9 Parfymer inneholder mer farlige stoffer enn maling. Lever dem der du leverer neglelakk, maling ol. På miljøstasjonen. Anonymkode: f8bb3...09b 1
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Gi de bort til venninner eller familie.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Du kan selge dem på finn.no Anonymkode: e0891...eb6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Etter åpning varer en parfyme maks to år med mindre den har hatt det mørkt bortigmot hele tiden siden åpning. Mitt pafymeri tar imot de som skal kastet. Kanskje du kan se om det er et alternativ? Anonymkode: 75b27...e64
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 På 18.12.2018 den 6.47, AnonymBruker skrev: Etter åpning varer en parfyme maks to år med mindre den har hatt det mørkt bortigmot hele tiden siden åpning. Mitt pafymeri tar imot de som skal kastet. Kanskje du kan se om det er et alternativ? Anonymkode: 75b27...e64 Dette stemmer da ikke. Parfymer varer i flere 10år ved riktig oppbevaring. Anonymkode: 405a0...8ae
FlikkFlakk Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 (endret) På 18.12.2018 den 6.47, AnonymBruker skrev: Etter åpning varer en parfyme maks to år med mindre den har hatt det mørkt bortigmot hele tiden siden åpning. Mitt pafymeri tar imot de som skal kastet. Kanskje du kan se om det er et alternativ? Anonymkode: 75b27...e64 Jeg samler på parfymer og har ca 1000stk, den eldste er 41år gammel og lukter like godt som da den var ny. Man bør oppbevare parfymen i boksen sin eller i et mørkt skap (parfymer tåler ikke lys) og helst litt kjølig, IKKE i kjøleskap da det er litt for kaldt og fuktig miljø for dem. Parfymer med sitrus kan bli litt fortere dårlige eller mister noen noter fortere enn parfymer uten. Selv om en parfyme skifter litt farge så vil det ikke si at parfymen er dårlig, den har mest sannsynlig reagert på sollys, blåe og lilla parfymer har lett for å skifte farge. Jeg har parfymer som har skiftet farge som lukter enda bedre enn da den var ny, den har fått tid til å "sette" seg litt. Siden jeg samler på parfymer så pleier jeg å beholde parfymene i samlingen min, men noen ganger gir jeg bort til familie og venner. Jeg låner ofte bort parfymer til venninner som vil prøve noe nytt eller bare ha på noe annet enn den vanlige parfymen de bruker, på denne måten blir parfymene litt brukt og er til glede for flere enn bare meg. Endret 30. desember 2018 av FlikkFlakk 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 On 12/30/2018 at 4:22 AM, FlikkFlakk said: Jeg samler på parfymer og har ca 1000stk, den eldste er 41år gammel og lukter like godt som da den var ny. Man bør oppbevare parfymen i boksen sin eller i et mørkt skap (parfymer tåler ikke lys) og helst litt kjølig, IKKE i kjøleskap da det er litt for kaldt og fuktig miljø for dem. Parfymer med sitrus kan bli litt fortere dårlige eller mister noen noter fortere enn parfymer uten. Selv om en parfyme skifter litt farge så vil det ikke si at parfymen er dårlig, den har mest sannsynlig reagert på sollys, blåe og lilla parfymer har lett for å skifte farge. Jeg har parfymer som har skiftet farge som lukter enda bedre enn da den var ny, den har fått tid til å "sette" seg litt. Siden jeg samler på parfymer så pleier jeg å beholde parfymene i samlingen min, men noen ganger gir jeg bort til familie og venner. Jeg låner ofte bort parfymer til venninner som vil prøve noe nytt eller bare ha på noe annet enn den vanlige parfymen de bruker, på denne måten blir parfymene litt brukt og er til glede for flere enn bare meg. Helt Utrolig! Jeg har nettopp begynt...hyggelig å se at det er flere med samme interesse 🙈👌🏼 Anonymkode: 9974c...ecd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 On 12/18/2018 at 1:16 AM, AnonymBruker said: Hva gjør dere med parfymer dere ikke bruker lengre? Kaster? Gir bort? Har en del jeg har «vokst fra», de står og samler støv. De lukter fremdeles riktig, men noen av dem er for søte, noen gikk jeg lei og før brukte jeg parfyme hver dag, det gidder jeg sjelden lengre.... Anonymkode: 0995d...3a9 Er interessert 😊 Anonymkode: 9974c...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå