AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Jeg trenger å då svar fra advokat. Da min mor er død så er jeg livsarving etter min mormor, hun har også en datter som er lever og da også livsarvig. Mormor etterlot seg et testament hvor hun tilgodeså sin datter ytterligere enn pliktdelsarven. Hun arver i tillegg den frie tredjedelen. Pengene er fortsatt ikke utbetalt, men jeg oppdaget en feil i testament i dag! Min avdødes mor fødselsdato stemmer ikke! Kan det ugyldiggjøre testamentet? Anonymkode: 1c063...519
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å då svar fra advokat. Da min mor er død så er jeg livsarving etter min mormor, hun har også en datter som er lever og da også livsarvig. Mormor etterlot seg et testament hvor hun tilgodeså sin datter ytterligere enn pliktdelsarven. Hun arver i tillegg den frie tredjedelen. Pengene er fortsatt ikke utbetalt, men jeg oppdaget en feil i testament i dag! Min avdødes mor fødselsdato stemmer ikke! Kan det ugyldiggjøre testamentet? Anonymkode: 1c063...519 Nei. Så lenge testamentets inmhold er entydig, vil ikke en skrivefeil i seg selv være ugyldighetsgrunn. Anonymkode: 172b6...c5e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å då svar fra advokat. Da min mor er død så er jeg livsarving etter min mormor, hun har også en datter som er lever og da også livsarvig. Mormor etterlot seg et testament hvor hun tilgodeså sin datter ytterligere enn pliktdelsarven. Hun arver i tillegg den frie tredjedelen. Pengene er fortsatt ikke utbetalt, men jeg oppdaget en feil i testament i dag! Min avdødes mor fødselsdato stemmer ikke! Kan det ugyldiggjøre testamentet? Anonymkode: 1c063...519 Nei. Du kan ringe enten den som har skrevet testamentet eller tingretten der din bestemor bor for rådgivning. Eller skaffe deg en egen advokat. Vanligvis kan du ikke forvente gratis hjelp fra advokater på nettforum. Anonymkode: 4b8ac...a9f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Du kan ringe enten den som har skrevet testamentet eller tingretten der din bestemor bor for rådgivning. Eller skaffe deg en egen advokat. Vanligvis kan du ikke forvente gratis hjelp fra advokater på nettforum. Anonymkode: 4b8ac...a9f Jeg hr en advokat som er bobestyrer. Men jeg oppdaget feilen nå nylig og det er denne advokaten som hr skrevet testamentet også. Kan min mormor ikke ha vært ved sine fulle fem da hun var hos advokat for å få skrevet testament? Er ikke en skrivefeil, for hele datoen er feil. Feil dag og Mnd. Anonymkode: 1c063...519
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 Det skal mye til før et testament er ugyldig på grunn av skrivefeil. Har faktisk aldri vært borte i det, men kan teoretsisk ikke utelukkes. Om det derimot kan være ugyldig av andre grunner skal man ikke se bort fra. Dersom det er noe som kan tyde på at testamentet ikke er er testators vilje er et eksempel. Men for at dette skal påvises trengs det nok langt mer enn bare feilskrevet fødselsdato. Anonymkode: 2ecd2...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå