AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Jeg har etterhvert sluttet å ville be vennene mine om hjelp, for de sier alltid nei. Jeg har ikke spurt ofte, maks en gang i året, og aldri bedt om hjelp til å flytte (vet folk hater det). Det har ikke vært store ting, men likevel har jeg sakte men sikkert skjønt at det ikke er vits i å spørre. Jeg synes det er litt trist, for jeg sier ja hvis noen av dem spør meg. Føler meg bare dum og masete når jeg spør, vil ikke gjøre det mer. Nå kunne jeg egentlig trengt litt hjelp, men jeg må bare finne en måte å ordne det på egenhånd, for jeg vil ikke spørre igjen og føle meg brysom Anonymkode: 3f6e3...e02
visp Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Venner bør hjelpe hverandre såframt det ikke blir utnytting. Er det gode venner? 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 2 minutter siden, visp skrev: Venner bør hjelpe hverandre såframt det ikke blir utnytting. Er det gode venner? Ja, har kjent dem lenge og regner dem som gode venner. Det er derfor jeg blir litt lei meg, hadde de vært noen jeg ikke hadde kjent så lenge hadde det vært annerledes. Men, men, jeg skal nok få det til uansett. Anonymkode: 3f6e3...e02 2
visp Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, har kjent dem lenge og regner dem som gode venner. Det er derfor jeg blir litt lei meg, hadde de vært noen jeg ikke hadde kjent så lenge hadde det vært annerledes. Men, men, jeg skal nok få det til uansett. Anonymkode: 3f6e3...e02 Da syns jeg du skal si det rett ut. At du stiller opp når de trenger det, men du får alltid nei når du trenger hjelp. Så får dere en oppvask på dette og vennskapene tåler sikkert det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, visp skrev: Da syns jeg du skal si det rett ut. At du stiller opp når de trenger det, men du får alltid nei når du trenger hjelp. Så får dere en oppvask på dette og vennskapene tåler sikkert det. Ja, det hadde nok vært det beste. Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok ikke til å gjøre det, vil ikke at noen skal oppfatte det som at jeg krever at de skal si ja. Anonymkode: 3f6e3...e02 1
visp Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde nok vært det beste. Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok ikke til å gjøre det, vil ikke at noen skal oppfatte det som at jeg krever at de skal si ja. Anonymkode: 3f6e3...e02 Nei, skjønner hva du mener. Sånne ting er vanskelige å ta opp. Det pleier å gå tid helt til man har irritert seg lenge nok og da smeller det og blir helt gærnt
Gjest O.G. Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 (endret) På 17.12.2018 den 22.53, AnonymBruker skrev: Jeg har etterhvert sluttet å ville be vennene mine om hjelp, for de sier alltid nei. Jeg har ikke spurt ofte, maks en gang i året, og aldri bedt om hjelp til å flytte (vet folk hater det). Det har ikke vært store ting, men likevel har jeg sakte men sikkert skjønt at det ikke er vits i å spørre. Jeg synes det er litt trist, for jeg sier ja hvis noen av dem spør meg. Føler meg bare dum og masete når jeg spør, vil ikke gjøre det mer. Nå kunne jeg egentlig trengt litt hjelp, men jeg må bare finne en måte å ordne det på egenhånd, for jeg vil ikke spørre igjen og føle meg brysom Anonymkode: 3f6e3...e02 Det der er ikke venner av deg og du får begynne å si nei når de ber deg om hjelp. Endret 19. desember 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 På 17.12.2018 den 22.53, AnonymBruker skrev: Jeg har etterhvert sluttet å ville be vennene mine om hjelp, for de sier alltid nei. Jeg har ikke spurt ofte, maks en gang i året, og aldri bedt om hjelp til å flytte (vet folk hater det). Det har ikke vært store ting, men likevel har jeg sakte men sikkert skjønt at det ikke er vits i å spørre. Jeg synes det er litt trist, for jeg sier ja hvis noen av dem spør meg. Føler meg bare dum og masete når jeg spør, vil ikke gjøre det mer. Nå kunne jeg egentlig trengt litt hjelp, men jeg må bare finne en måte å ordne det på egenhånd, for jeg vil ikke spørre igjen og føle meg brysom Anonymkode: 3f6e3...e02 Hei TS, Det du beskriver er ikke venner, men bekjente. Og vet hva du mener. Desverre er samfunnet blitt slik at alle er "venner" med alle. Man har 200 "venner", har dem på facebook eller snap, prater med dem osv osv.. men den dagen du spør om hjelp, så får man blankt nei... Ingen er interessert. For min del er slike folk kun bekjente, ikke venner. Har ved flere anledninger hatt behov for å bære inn vaskemaskin, kjøleskap osv osv... vet det ikke er vits i å spørre bekjente. Men har gode naboer. Plinger på døra og ber han få opp ræva og hjelpe meg Anonymkode: d7f2a...6f1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 Jeg har mange nære venner, men har aldri bedt dem hjelpe meg til fysiske ting. Delvis fordi jeg selv hater å gjøre det. Du får betale noen andre til å gjøre jobben for deg, hvis du ikke klarer det selv da. De har vel nok med sitt. Anonymkode: 68389...83f
Oslogs Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Småjobber på finn :) Send så bilder på snap med "den fantastiske hjelpen du har fått" :)
Gjest thestranger Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 (endret) Høres ikke ut som gode venner. Venner er til for å stille opp for hverandre. Endret 19. desember 2018 av thestranger
Gjest Mammalivet Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Merkelige venner.. Ja, flytting er dødskjedelig, men venner hjelper til uansett er nå min mening. Jeg har hjulpet flere av mine venninner med blant annet flyttelass, og hjelpen blir alltid returnert.
Daria Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Hva er det du ber om hjelp til, da, og hvordan og hvorfor sier de nei? Hvis vennskapet forøvrig oppleves godt og tosidig høres det egentlig litt merkelig ut både at de aldri kan hjelpe og at du tar deg så nær av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå