AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #21 Skrevet 18. desember 2018 Reiser du mellom to meldekort går det fint. Egentlig skal du jo krysse av for reising, men tror mange lar være. Anonymkode: 67552...ffe
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #22 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har vært 2 x 14 dager på ferie i utlandet på AAP. Det gikk greit, og det gikk kjapt å få svar. Å prøve seg på noen stunt som å sende meldekort fra Norge er bortkasta. NAV har vide fullmakter og finner digitale spor av deg andre steder. Anonymkode: 537c1...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #23 Skrevet 18. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiser du mellom to meldekort går det fint. Egentlig skal du jo krysse av for reising, men tror mange lar være. Anonymkode: 67552...ffe Å mange får svi for det. Oppdages det må hver krone tilbakebetales. Å nav kan faktisk sjekke om folk har vært i utlandet Anonymkode: 561e2...e44 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #24 Skrevet 18. desember 2018 Reiser man uten å søke, risikerer man ikke å være uten aap den perioden man er borte. Man risikerer å miste aap fullstendig. Man kan få innvilget maks 4 uker per år utenlands. Takk til dere som oppfordrer til svindel, dere gjør hverdagen for syke mye vanskeligere enden burde være. Kudos. Anonymkode: f1255...ea6 1
Kittykat Skrevet 18. desember 2018 #25 Skrevet 18. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått muligheten til å reise til et varmt land i januar, i ca to uker, som tag-along på jobbreisa til mannen. 😄 Jeg har en kronisk sykdom som påvirkes positivt av sol og varme, så jeg vil jo veldig gjerne dra, men jeg er litt usikker på hvordan det funker når jeg går på AAP? Jeg er fritatt fra aktivitetskrav fordi jeg er for syk, bl.a har jeg fatigue og psoriasis, pluss mye smerter. Har nylig fått diagnosen, og nye medisiner og legene ønsker at jeg bruker dette året på å finne ut av medisineringen og bli bedre, før de vurderer om jeg kan begynne med jobb. I verste fall blir jeg ufør, men jeg ønsker ikke det såklart, og er optimistisk med tanke på at jeg endelig har fått rett diagnose og nå får hjelp. Har jeg lov til å reise på denne turen? Utgiftene blir dekket av mannen sin jobb, så hvis jeg mister AAP-pengene for perioden går det greit. Men er redd for at de skal nekte siden jeg er for syk til å jobbe.. Anonymkode: 7ed06...804 Du snakker med nav og hører med dem. Jeg fikk beholde AAP når vi dro på ferie til Danmark i 9 dager i sommer. Men jeg måtte sende en søknad om å få beholde de. Jeg fikk svar på denne søknaden i løpet av en dag eller to. I verste fall så får du nei og mister AAP mens du er på ferie og så fortsetter AAP etter ferien. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå