AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Noen som vet om det passer? Skal til svigerforeldre i julen og de har en gammel tripp-trappstol fra da mannen var baby (over 30 år siden). Anonymkode: b0894...cde
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Det funket bra her. Anonymkode: 0d0b7...9e3
mwl Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 (endret) Fra Stokke sine nettsider: Hvordan finner jeg ut om min Tripp Trapp stol passer til Stokke® Baby Set™ eller Newborn Set™? Både Stokke ® Baby Set™ og Newborn Set™ som selges i dag, passer til alle Tripp Trapp® stoler som er produsert fra og med mai 2003. Dette svarer til serienumre som begynner med 3 eller høyere. Serienummeret og produksjonsdato er printet på nedre tverrstag. Dersom disse opplysningene er borte, kan du måle avstanden mellom de to plankene som utgjør stolryggen. Før 2003 var denne ca. 2,5 cm. På stoler som er produsert siden mai 2003, er avstanden ca. 3,5 cm. Stoler som er produsert før mai 2003, passer ikke til dagens Stokke ® Baby Set™ og Newborn Set™. Tidligere modeller av Baby Set™ med trebøyle finnes ikke lengre. Endret 18. desember 2018 av mwl
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Du får tredd på plass setet, men du får ikke klipset inn sikringene. Setet sitter trolig godt nok fast uansett for kortvarig bruk, og det går nok greit hvis dere sitter ved og passer på under bruk. Det må dere kjenne på selv. Vi filet to hull i ryggstøet slik at vi fikk klipset sikringene på plass. Denne stolen er i bruk hver dag. (Vi har en gammel tripp trapp-stol fra 70-tallet.) Anonymkode: 9a4ee...e26
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Syntes det er rart om ikke baby-settet passer på de gamle? Vet at barnehager med tripp trapp stoler fra 70 tallet har kjøpt inn og bruker baby-set. Må man "tilpasse" noe? Noen som har prøvd? Anonymkode: d652b...924
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Som skrevet over går det fint an å bruke setet også på gamle stoler. Man kan velge å gjøre tilpasninger for å få den ordentlig låst eller la setet være som det er. Ta med deg setet og prøv det, tipper du kommer til å kjenne på at det er godt nok. Anonymkode: 8d1ca...806
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 Oh, dette var nyttig informasjon! Om enn litt for sent for meg... Anonymkode: 74b27...a07
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 Du får tredd nyfødtsetet nedpå, men ikke låst det fast med klipsen under. Så da sitter jo ikke setet fast og personlig ville jeg ikke vært komfortabel med å la babyen min sitte der uten å sitte rett ved siden av og passe på. Du kan dog file hull i ryggplaten slik at du får klipset inn setet. Anonymkode: faa4b...914
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Vi bruker nyfødtsetet vårt på de gamle tripptrappstolene hos foreldrene mine og svigers når vi er på besøk der Anonymkode: 39002...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå