Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å melde meg opp i Privatrett 1 på UiO til våren. 

Ser at emnet er tredelt; Rettskilder til fots, Erstatningsrett og Avtale- og kjøpsretten. 

Det står også at undervisningen i «Rettskilder til fots» er lagt til begynnelsen av semesteret. Vet noen om man får karakter i dette faget separat? Altså at karakteren kommer med en gang den obligatoriske undervisningen er ferdig?

Er veldig takknemlig for svar! 😊

Anonymkode: 7f19c...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du bare må ha godkjent deltakelse i kurset for å få godkjent den samlede karakteren. Sånn var det da jeg gikk på jussen i 2013 i alle fall. Selve kurset teller jo bare ett studiepoeng, og jeg kan ikke skjønne at du måles i noe der. Det er jo først og fremst en introduksjon til juridisk metode og hvordan finne og bruke rettskilder. Sånn var det i alle fall for oss, og det virker logisk at det fortsatt er sånn utifra oversikten over studiets oppbygging på uio.no. 

Du har én sekstimers eksamen, som tilsammen teller 20 stp. Du får altså bare én samlet karakter i emnet Privatrett 1 (JUS1111). Alt dette står forøvrig på denne siden: https://www.uio.no/studier/emner/jus/jus/JUS1111/index.html

Anonymkode: 3109f...ad3

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro du bare må ha godkjent deltakelse i kurset for å få godkjent den samlede karakteren. Sånn var det da jeg gikk på jussen i 2013 i alle fall. Selve kurset teller jo bare ett studiepoeng, og jeg kan ikke skjønne at du måles i noe der. Det er jo først og fremst en introduksjon til juridisk metode og hvordan finne og bruke rettskilder. Sånn var det i alle fall for oss, og det virker logisk at det fortsatt er sånn utifra oversikten over studiets oppbygging på uio.no. 

Du har én sekstimers eksamen, som tilsammen teller 20 stp. Du får altså bare én samlet karakter i emnet Privatrett 1 (JUS1111). Alt dette står forøvrig på denne siden: https://www.uio.no/studier/emner/jus/jus/JUS1111/index.html

Anonymkode: 3109f...ad3

Takk for svar! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...