Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Dette er inspirert av den andre tråden som angikk en person som lurte på om h*n var islamist fordi h*n likte bønnerop osv. 

Jeg uttalte-  etter at mange mente bønnerop er vakkert, at jeg syns det er ekkelt/ ubehaglig å høre på. 

Da fikk jeg følgene kommentarer: 

-Nasse, gå å les breiviks manifest 

-Du har noe galt med hjertet ditt

osv. 

Jeg har kommet opp i konflikt med flere muslimer og muslimelskere før og jeg opplever ofte at de er aggressive med budskapet sitt om Islam.

Jeg har personlig født ett brunt barn for 10 år siden. Hater nynazismen. 

Hvorfor prøver disse menneskene og sammenlikne mitt syn på Islam med nynazisme? 

Det virker som flere og flere tar muslimske ekstremister i forsvar. 

Anonymkode: 8c93c...291

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at folk er overbeskyttende og lett fornærmet når det kommer til kritikk av religionen sin. Bare la det være tenker jeg. Du mener en ting, de mener noe annet. Så lenge alle respekterer hverandres meninger og synspunkter så har det jo ingenting å si om man er uenige 

Skrevet
3 minutter siden, blomaden skrev:

Det er jo ikke uvanlig at folk er overbeskyttende og lett fornærmet når det kommer til kritikk av religionen sin. Bare la det være tenker jeg. Du mener en ting, de mener noe annet. Så lenge alle respekterer hverandres meninger og synspunkter så har det jo ingenting å si om man er uenige 

Det er særdeles muslimer som er krenkbare. Skal jeg begynne å kalle muslimer nazister fordi de ikke liker kirkemusikk? 

Trådstarter 

• Liker 1
Skrevet

De/vi gjør ikke det.

Anonymkode: b4171...e78

Skrevet

De verste hitlerne er vel islamkritikerne som hele tiden fremstiller Islam og nazismen som det samme. 

Anonymkode: 3e42a...954

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De/vi gjør ikke det.

Anonymkode: b4171...e78

Les på side 2. 

Skrevet

Det er særdeles muslimer som er krenkbare. Skal jeg begynne å kalle muslimer nazister fordi de ikke liker kirkemusikk? 

Trådstarter 

Ja det er sikkert verdt et forsøkt på å slå tilbake med samme mynt.. men det blir sikkert bare drama ut av det. Hvis du hadde vært oppvokst og lært at bønnerop var vakkert, så hadde jo du sikkert også likt det. Akkurat som at veldig mange kristne/nordmenn synes kirkemusikk er vakkert, fordi vi har blitt «lært» opp til det.

men så kan man jo tenke da.. det er jo en grunn til at moskeer i Norge ikke har lov til å ha bønnerop

Skrevet

Er vel på samme måte som at folk feilaktig gjerne ser på motstand mot innvandring som rasisme. Det er jo ikke nødvendigvis noen sammenheng i det hele tatt. 

Anonymkode: 2caea...526

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, blomaden skrev:

Ja det er sikkert verdt et forsøkt på å slå tilbake med samme mynt.. men det blir sikkert bare drama ut av det. Hvis du hadde vært oppvokst og lært at bønnerop var vakkert, så hadde jo du sikkert også likt det. Akkurat som at veldig mange kristne/nordmenn synes kirkemusikk er vakkert, fordi vi har blitt «lært» opp til det.

men så kan man jo tenke da.. det er jo en grunn til at moskeer i Norge ikke har lov til å ha bønnerop

Sant. 

Er vel på samme måte som at folk feilaktig gjerne ser på motstand mot innvandring som rasisme. Det er jo ikke nødvendigvis noen sammenheng i det hele tatt. 

Anonymkode: 2caea...526

Nja. Enig til en viss grad. Kommer ann på hvordan man er en innvandringsmotstander. Mange slike grupper som er for høyreekstreme sammenlikner jeg med nazisme og Islam. Flere fellestrekk. 

Skrevet

Det er nok fordi veldig mange folk er utrolig ignorante. Hitler var først og fremst sint på jødene, og der har jo både han og mange muslimer noe til felles. Folk flest synes også å tro at Hitler først og fremst var motivert av rasisme og hatet alle andre folkeslag enn hvite, noe som også er sludder og vås. De mørkhudede OL-deltagerne fra USA, deriblandt Jesse Owens, uttalte visst at de opplevde å bli behandlet bedre i Tyskland enn i USA.

Og når det kommer til Islam; husk at du har å gjøre med en religion hvis tilhengere truet med å kverke en karikaturtegner for å ha fremstilt en viss profét på trykk. Så det er ikke annet å forvente enn irrasjonelle utbrudd om du kommer med kritikk.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant. 

Nja. Enig til en viss grad. Kommer ann på hvordan man er en innvandringsmotstander. Mange slike grupper som er for høyreekstreme sammenlikner jeg med nazisme og Islam. Flere fellestrekk. 

Islam er en religion som promotere troen på en Gud alene og hans vilje. Islam kaller derfor til hele menneskeheten om å underkaste seg Gud og følge Guds lov og visdom.

Nazisme er noe helt annet. Å sammenligne de to tyder på at du ikke har så mye kunskap om islam. Men det er ytringsfrihet og du kan ytre så mye kunnskapsløshet som du bare vil.

Anonymkode: f6890...47c

Skrevet
8 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Det er nok fordi veldig mange folk er utrolig ignorante. Hitler var først og fremst sint på jødene, og der har jo både han og mange muslimer noe til felles. Folk flest synes også å tro at Hitler først og fremst var motivert av rasisme og hatet alle andre folkeslag enn hvite, noe som også er sludder og vås. De mørkhudede OL-deltagerne fra USA, deriblandt Jesse Owens, uttalte visst at de opplevde å bli behandlet bedre i Tyskland enn i USA.

Og når det kommer til Islam; husk at du har å gjøre med en religion hvis tilhengere truet med å kverke en karikaturtegner for å ha fremstilt en viss profét på trykk. Så det er ikke annet å forvente enn irrasjonelle utbrudd om du kommer med kritikk.

Takk. Jeg har sansen for deg. Oppløftende lesning og helt enig. 

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam er en religion som promotere troen på en Gud alene og hans vilje. Islam kaller derfor til hele menneskeheten om å underkaste seg Gud og følge Guds lov og visdom.

Nazisme er noe helt annet. Å sammenligne de to tyder på at du ikke har så mye kunskap om islam. Men det er ytringsfrihet og du kan ytre så mye kunnskapsløshet som du bare vil.

Håper du kan lese. Jeg sa det var flere fellestrekk. Ikke at det er det samme. To sider av samme sak. 

Skrevet

Det er ironisk at en del islam/muslim hatere konverter til islam. Man skal ikke se bort i fra at det er en stor sannsynlighet at du også kan ende med å bli islamist. 

Arnoud van Doren var en islam kritisk politiker og film produsent som så på islam som fiendtlig. Han endte med å bli muslim.

https://youtu.be/IgmkMAPpkhA

• Liker 1
Skrevet

Her er en annen islam hater som endte med å bli islamist: 

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam kaller derfor til hele menneskeheten om å underkaste seg Gud og følge Guds lov og visdom.

?????? Guds lov???? Som å steine kvinner f.eks.for å nevne et eksempel👎👎

Skrevet (endret)
På 17.12.2018 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Håper du kan lese. Jeg sa det var flere fellestrekk. Ikke at det er det samme. To sider av samme sak. 

Mange muslimer(som liksom er/skal være lærde og representerer İslam) har ihvertfall flere fellestrekk med nazismen. 

Endret av Tyrk40
Rettelse
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har kommet opp i konflikt med flere muslimer og muslimelskere før og jeg opplever ofte at de er aggressive med budskapet sitt om Islam.

Det virker som flere og flere tar muslimske ekstremister i forsvar. 

Hvorfor tro du jeg har forlatt den møkkareligionen da, og det for godt heldigvis. Enkelte mener jeg bør drepes p.ga. det... 

Endret av Tyrk40
Rettelse
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ironisk at en del islam/muslim hatere konverter til islam. Man skal ikke se bort i fra at det er en stor sannsynlighet at du også kan ende med å bli islamist. 

Arnoud van Doren var en islam kritisk politiker og film produsent som så på islam som fiendtlig. Han endte med å bli muslim.

https://youtu.be/IgmkMAPpkhA

Haha. Morsom tanke. Du skal garantere at du kan se bort i fra det;) 

Skal skjekke linken. ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...