AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Som overskriften sier, noen som har giftet seg med en pakistaner eller norskpakistaner heter det vel. Hvordan gjorde dere det? Helt pakistansk eller delvis? Hvor skaffer man kjole, OY t og alt mulig annet? Er det vanlig for norskpakistanere å ha MANGE gjester? Hvem betaler i såfall for det? Og hvem planlegger om bruden er norsk og ikke hat peiling på slikt? Og hvor mye koster det? Det er vel veldig overdådig, mye pynt og mye mat? Radistiske kommentarer trengs ikke Anonymkode: f475a...7a9
Wonders Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 (endret) Ja, er gift med norsk/pakistaner. Han sosialiserer seg ikke i det pakistanske miljøet og er ikke praktiserende muslim. Mulig jeg da ikke kan svare på alt du lurer på. Kan jo starte i ene enden først. Vårt pakistanske bryllup var bare med våre foreldre og hans bror. Ville ikke ha stort bryllup. Endret 17. desember 2018 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, Wonders skrev: Ja, er gift med norsk/pakistaner. Han hører ikke til det pakistanske miljøet og er ikke praktiserende muslim. Mulig jeg da ikke kan svare på alt du lurer på. Kan jo starte i ene enden først. Min er heller ikke i noe pakistansk miljø. Han har vel faktisk ikke en eneste Pakistansk venn engang. Men ser for meg at et bryllup uanset er mer styrt av familien ? Og at slekt og «venner» man ikke engang kjenner er vanlig å invitere ? Min er muslim, men ikke noe mer enn hva vi fleste nordmen er kristen, altså veldig lite praktiserende Men blir kjempe glad for all info jeg kan få Anonymkode: f475a...7a9 1
Wonders Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 Viktigste jeg kan råde til er å stille mange spørsmål, og ha samtaler om virkelige ting. Vanskelige ting, og at dere ikke stresser. Dere må gi hverandre rom til å forme hverandre, vokse, tenke. Og ha minst mulig drama. Det skal være klokt og ikke avskrekkende å bli kjent. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 13 minutter siden, Wonders skrev: Viktigste jeg kan råde til er å stille mange spørsmål, og ha samtaler om virkelige ting. Vanskelige ting, og at dere ikke stresser. Dere må gi hverandre rom til å forme hverandre, vokse, tenke. Og ha minst mulig drama. Det skal være klokt og ikke avskrekkende å bli kjent. Altså jeg lurer ikke på selve forholdet, eller at han er «muslim» men hvordan pakistanere har bryllup. Han har faktisk ikke vært i et bryllup selv, så han vet ikke så mye han heller, er vel mer en typisk jenteting. Anonymkode: f475a...7a9
Wonders Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg lurer ikke på selve forholdet, eller at han er «muslim» men hvordan pakistanere har bryllup. Han har faktisk ikke vært i et bryllup selv, så han vet ikke så mye han heller, er vel mer en typisk jenteting. Anonymkode: f475a...7a9 Hør med foreldrene hans.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 Akkurat nå, Wonders skrev: Hør med foreldrene hans. Litt vanskelig tema å ta opp når man treffes så sjeldent (de bor i en annen by). Anonymkode: f475a...7a9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 De har jo heller aldri arrangert noe bryllup i Norge, og har heller ikke noe særlig omgang med andre pakistanere, så tror faktisk ikke de vet så veldig mye om hvordan dette gjøres her Anonymkode: f475a...7a9
Wonders Skrevet 17. desember 2018 #9 Skrevet 17. desember 2018 Da er det bare å søke det opp i lære tråder på KG. Vi har mange andre tråder om du blir utålmodig etter svar her.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 Burde du ikke spørre mannen din om det her? Vil han ha et tradisjonelt pakistansk bryllup? Anonymkode: b91bf...f93
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde du ikke spørre mannen din om det her? Vil han ha et tradisjonelt pakistansk bryllup? Anonymkode: b91bf...f93 Han vil ha en slags blanding ja. Men som sagt har han aldri vært i noe bryllup og vet lite om hva som skjer og hvordan det arrangeres. Anonymkode: f475a...7a9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #12 Skrevet 18. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han vil ha en slags blanding ja. Men som sagt har han aldri vært i noe bryllup og vet lite om hva som skjer og hvordan det arrangeres. Anonymkode: f475a...7a9 Nei, men han burde jo ha en viss formening om hvem han skal spørre, hvilke tradisjoner han vil ha med og hvilke han vil droppe. Blir jo litt bak mål at du uten noen som helst forbindelse til pakistansk kultur skal ta ansvar for den biten. Anonymkode: b91bf...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå