AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Er så heldig at jeg er ferdig med min utdannelse i mars, og har et ventende tilbud om god jobb. Siden stillingen ikke starter før i august har jeg plutselig fire måneder som jeg kan fylle med akkurat det jeg selv vil. Har spart meg opp litt penger, slik at det ikke er noe problem i mellomtiden. Hadde egentlig tenkt å fortsette på det faglige - ta noen kurs eller fag jeg syns er spennende. Men jeg har jo snart en lang masterutdannelse bak meg, og i den nye jobben kommer det til å bli mye faglig utvikling. Jo mer jeg tenker på det tenker jeg at det hadde vært fantastisk å gjøre noe helt annet en liten periode. Etter at jeg begynner i jobb kommer jeg aldri til å få samme mulighet til å "slå meg løs" på samme måte som jeg kan nå. Har tenkt at jeg kan reise, studere språk, ta sommerkurs i kunst eller backpacke, men vet ikke helt hva jeg skal se etter eller gå for. Tror det vil være vanskelig for meg å "loffe rundt", siden jeg da fort blir rastløs og helst vil holde på med noe som gir mening. Er det noen som har råd eller tips til fine steder, spennende turer eller kule kurs? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 579ca...ffa
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Hva med flere småturer? En uke på Island, en weekend i København og en måned i India for eksempel. Når du er hjemme kan du trene noe du liker, pusse opp, besøke familie og venner eller gå på kokkekurs. Dra på konserter, dater og ut i naturen. Anonymkode: cff21...ad4 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 Takk for svar! Det er kanskje ikke en dum ide. Men tanken var kanskje egentlig å komme seg litt vekk, og bruke de fire månedene til noe sammenhengende - tror ikke jeg får muligheten til å gjøre noe sånt igjen, nemlig Anonymkode: 579ca...ffa
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 Frivillig arbeid i utlandet? Barnehjem, skoler, rehabiliteringssenter for dyr etc? Anonymkode: 018df...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Jeg har ikke brukt det selv, men kjenner noen som har brukt https://www.workaway.info/. Finn ut om det er noen land du vil besøke og sjekk om du kan jobbe litt, leie en leilighet i noen uker og bare utforske en by. Skrive, lese, trene, møte nye folk, gå på tur osv. Mange byer har så mye å gjøre at du kan være der i ukevis. Anonymkode: 93a3d...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Frivillig arbeid? Enten på barnehjem, eller med dyr? Men skal du jobbe frivillig med dyr så undersøk NØYE at det ikke er personer som avler dyr for salg etc og som maskerer det som at de hjelper dyrene. Anonymkode: 33840...88b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #7 Skrevet 22. desember 2018 Jeg vet i alle fall helt sikkert hva jeg ville gjort hvis jeg hadde muligheten. Jeg har såvidt begynt å lære meg spansk, og ville reist til et rimelig spansktalende land og bodd der for å bli ganske flink i løpet av kort tid (gjerne kombinert med frivillig arbeid av noe slag, eller en annen form for aktivitet) Anonymkode: 98d49...490 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Støtter spansk! Dra et sted på intensivt språkkurs i et par måneder i et spansktalende land. Du får garantert gode venner som du finner på mer med etterhvert. 😊 Anonymkode: d68ae...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 Rundreise i Asia/Sør-Amerika eller Afrika. Anonymkode: 642fa...f15 1
Gjest loveli Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 Jeg hadde reist til Asia. Bodd og reist overalt. En dag her, en uke der, tilbake dit, oppdage noe nytt, planlagt noen oppdagelsesturer, tatt mye på sparket og kooooost meg! For et utrolig deilig luksusproblem du har TS!
Zenhouse Skrevet 26. desember 2018 #11 Skrevet 26. desember 2018 Dette! 🙌🏼https://www.projects-abroad.no/ 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 Så mange gode forslag! Tusen takk, skal se på flere av dem nærmere! 😄 Anonymkode: 579ca...ffa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 Gå Norge på langs eller tvers (tvers tar bare noen uker). Sykle gjennom Europa. Jobb på turistforeningshytte i påsken. Reis med den transsibirske/transmongolske jernbane til Beijing og tilbring tid i Asia. Gå en pilgrimsled Oslo-Trondheim eller i Spania. Mønstre på en seilbåt og seil over Atlanterhavet (ev. Stillehavet, men vet ikke om du rekker det). Dra på en lengre (organisert) reise i Afrika, f.eks. to måneder. Planlegg og reis jorden rundt. Mulighetene er mange. Jeg ville gått på tur eller reist, og jeg drømmer om å gå pilegrimsleden til Trondheim, gå i ukesvis i fjellet og aller helst gå Norge på langs. Anonymkode: a7ca0...521
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 Jeg ville garantert reist! Du kan bruke lengre tid på et sted, f.eks være en måned på samme sted, virkelig bli kjent med plassen og oppleve en annen kultur. Som andre foreslår, kan du f.eks lære deg spansk, du kan gjøre frivillig arbeid (men jeg ville undersøkt nøye at det var seriøst dersom det innebar dyr eller barn) og dermed ville du gjerne følt at du gjorde noe meningsfylt. Og uansett, er ikke gjerne noe av poenget med å reise bort slik å bare komme bort fra alt, gjøre noe annet, som du gjerne ikke vil få muligheten til å gjøre senere? Det vil gi deg minner og opplevelser som du kan se tilbake på resten av livet. Det er jo ganske meningsfylt tenker jeg..:) Anonymkode: cd21f...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå