Gå til innhold

Kasserolle, 30l, Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er altfor sein og det finnes ikke en eneste 30l kasserolle å oppdrive i Bergen. 

Har sjekket alle som jeg kommer på: Jula, Wallendahl, Clas Ohlson, Jernia, Kitchn. Noen flere?

Har funnet 20l på Kitchn, men føler det ikke er nok for så mye pinnekjøtt jeg må lage. 

Den de har på Kitchn' er også veldig grei, da de har sånn rist-innsats som kan taes ut og da heiser man hele pinnekjøttet ut.

Andre steder jeg kan lete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skriv på kjøp og salg sider på Facebook, der fant jeg en ting i siste liten en gang fordi det var det siste stedet jeg tenkte å undersøke. Det er mange som har sånne ting stående som de lenge har tenkt at de ikke trenger 😅

Endret av Jellybean
Skrivefeil
Skrevet

Mener du Facebook Marketplace?

Når du sier "skriv", så mener du å skrive inn søkeord der, eller mener du å legge ut en forespørsel?

Er det andre "kjøp og salg sider" på Facebook enn Marketplace?;)

Skrevet

IKEA? 

Anonymkode: 93bdb...18b

Skrevet
2 timer siden, famadorian skrev:

Mener du Facebook Marketplace?

Når du sier "skriv", så mener du å skrive inn søkeord der, eller mener du å legge ut en forespørsel?

Er det andre "kjøp og salg sider" på Facebook enn Marketplace?;)

Det er mange. Marketplace er vel ganske nytt. Søk etter "kjøp og salg [ditt område]", se om du finner noen. 

(Ellers kan det kanskje gå an å bruke flere kjeler, om du får plass på komfyren?)

Anonymkode: 1ef4c...e04

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

IKEA? 

Anonymkode: 93bdb...18b

Når du sier IKEA, hva mener du, da? Har du noen gang sett en 30l panne på IKEA?

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange. Marketplace er vel ganske nytt. Søk etter "kjøp og salg [ditt område]", se om du finner noen. 

(Ellers kan det kanskje gå an å bruke flere kjeler, om du får plass på komfyren?)

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner dette. Jeg fant "kjøp/salg bergen" gruppen og her har de en haug med greier, fra biler til skjerf, men er det meningen jeg skal lese meg igjennom tusenvis av produkter her? Det er ingen søkefunksjon eller kategori/tag-filtrering. Hvis ikke søking, skal jeg legge ut en forespørsel? Det ser ut som nye innlegg her 1 gang i uken, så kan ikke være så mye trafikk, liksom

Skrevet

Har du prøvd å kontakte firmaer som leverer storkjøkkenutstyr? 30 liter er ganske svært, så få "vanlige" butikker lagerfører det. 

Anonymkode: 520b5...f85

• Liker 1
Skrevet

Kan du forklare hvorfor du ikke kan bruke flere mindre kasseroller?

Anonymkode: c8649...ee0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Krabbekoket fra båtbutikker, evt. brukt? Da får du 9 kW gassbrenner og 30-40 liters kasserolle, og en perforert innsats du kan løfte ut, for rundt 1500 kr. Da disse kasserollene er ganske tynn aluminium, fungerer de ikke på induksjonstopp, og kanskje bare sånn passe på konvensjonell topp. Men om du bor i enebolig eller har balkong/ terasse er jo gassbrenner genialt. My kjappere å koke opp store mengder enn på vanlig koketopp eller komfyr.

Endret av Resignert
Skrevet

30 liters kjele er ikke så stor, jeg bruker den iblant selv om jeg er enslig. Jeg handlet den på nettet, husker jeg, men den butikken er nå lagt ned, dessverre.

Anonymkode: 80164...e40

Skrevet

Kanskje de har en kjele som er stor nok på Vestbrygg? Det er en spesialbutikk for ølbrygging. Men kanskje de bare har sånne med tappekran, jeg vet ikke.

Anonymkode: b6757...478

Skrevet

Damp en porsjon i stekovnen (google evt. fremgangsmåte - men det funker fint!) og dampkok resten i så stor kjele du finner? 

Anonymkode: 088d3...60b

Skrevet

https://www.europris.no/krabbekoker-m-stativ-og-gryte-178495.html

Sånn. Om man som tidligere nevnt bor slik at man kan koke utendørs, f.eks på terasse eller balkong, er en slik rett og slett genial. Man slipper damp og lukt inne, og frigjør plass på komfyren/koketoppen til andre ting som skal kokes eller varmes. Og en 9kW gassbrenner er vesentlig raskere til å koke opp store mengder enn en vanlig komfyr/koketopp.Man må ha en gassflaske i tillegg, men svært mange har jo allerede en gassgrill, og dermed en gassflaske.

Skrevet

Coop obs har her jeg bor i hvert fall. Har hvert år. 

Anonymkode: df62c...3e1

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coop obs har her jeg bor i hvert fall. Har hvert år. 

Største de har oppgitt på nettet er 18 l. Trodde ikke de hadde mer i butikken enn på nett? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Største de har oppgitt på nettet er 18 l. Trodde ikke de hadde mer i butikken enn på nett? 

Kanskje jeg tar feil, at den jeg har er 20 l (18 l til streken og 2 liter helt til toppen). Jeg bruker den til pinnekjøttlag hvert år, da er vi 14 voksne og 10 barn. Husker ikke akkurat hvor mange kg jeg bruker da, men den er stapp full og det er akkurat nok mat. Hvor mange skal du lage til?

Skrevet
På 18.12.2018 den 2.19, famadorian skrev:

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner dette. Jeg fant "kjøp/salg bergen" gruppen og her har de en haug med greier, fra biler til skjerf, men er det meningen jeg skal lese meg igjennom tusenvis av produkter her? Det er ingen søkefunksjon eller kategori/tag-filtrering. Hvis ikke søking, skal jeg legge ut en forespørsel? Det ser ut som nye innlegg her 1 gang i uken, så kan ikke være så mye trafikk, liksom

Det går an å skrive en egen post der hvor du spør etter det du trenger. Å det var da bare et tips. Funker det ikke for deg, så neivel da 

Anonymkode: 8b4b6...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...