LenaBAL Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 (endret) Sliter med ekstrem overvekt . Tør derfor ikke møte noen , bare nettdating uten bilde. Hvordan kan jeg komme meg ut fra dette? Endret 22. desember 2018 av LenaBAL 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Ved å gå ned i vekt. Ekstrem overvekt vitner om svært dårlig helse, og er av åpenbare grunner ikke attraktivt. Du kan så klart tiltrekke deg andre mennesker av likens sort - med andre ord mennesker som ikke bryr seg om helsen sin og som selv er ekstremt overvektige. Om du kan falle for noen som er ekstremt overvektige, så er der jo ikke noen problem i å møte noen eller bruke bilder ved nettdating. Det skal godt gjøres at en normalvektig person ønsker å date noen med vektproblemer. Og neida, jeg fatshamer ikke, jeg bare realitetsorienterer litt. Folk sier at utseende er ikke alt, men det betyr NOE, og ekstrem overvekt handler ikke bare om utseende, men også helse, aktivitetsnivå osv. Vektnedgang vil også i mange tilfeller bidra med bedre selvtillit (du tør møte andre, kan bruke bilder på nettdating sider). Der finnes forøvrig menn (eller kvinner, alt etter hva du søker) med fetisj for overvekt. Men jeg vet ikke om du støter på så mange av de på det vanlige datingmarkedet. Du kan også risikere at vedkommende vil fete deg mer opp, og det kan du jo dø av. Sjansen for dette er nok minimal, da... Lykke til. Anonymkode: 7f40f...64e 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 Jeg ble litt n 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ved å gå ned i vekt. Ekstrem overvekt vitner om svært dårlig helse, og er av åpenbare grunner ikke attraktivt. Du kan så klart tiltrekke deg andre mennesker av likens sort - med andre ord mennesker som ikke bryr seg om helsen sin og som selv er ekstremt overvektige. Om du kan falle for noen som er ekstremt overvektige, så er der jo ikke noen problem i å møte noen eller bruke bilder ved nettdating. Det skal godt gjøres at en normalvektig person ønsker å date noen med vektproblemer. Og neida, jeg fatshamer ikke, jeg bare realitetsorienterer litt. Folk sier at utseende er ikke alt, men det betyr NOE, og ekstrem overvekt handler ikke bare om utseende, men også helse, aktivitetsnivå osv. Vektnedgang vil også i mange tilfeller bidra med bedre selvtillit (du tør møte andre, kan bruke bilder på nettdating sider). Der finnes forøvrig menn (eller kvinner, alt etter hva du søker) med fetisj for overvekt. Men jeg vet ikke om du støter på så mange av de på det vanlige datingmarkedet. Du kan også risikere at vedkommende vil fete deg mer opp, og det kan du jo dø av. Sjansen for dette er nok minimal, da... Lykke til. Anonymkode: 7f40f...64e Jeg ble litt nyskjærrig. Hva ser du på som ekstrem overvekt? Gjerne link til et bilde 😊 Anonymkode: 2508c...a57
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble litt n Jeg ble litt nyskjærrig. Hva ser du på som ekstrem overvekt? Gjerne link til et bilde 😊 Anonymkode: 2508c...a57 Ikke den du siterer, men ekstrem overvekt er fedme klasse 2 og 3, altså fra BMI 35 og oppover. BMI på 35 tilsvarer at en person på 170 cm veier over 101 kg. Anonymkode: cba9d...283
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble litt n Jeg ble litt nyskjærrig. Hva ser du på som ekstrem overvekt? Gjerne link til et bilde 😊 Anonymkode: 2508c...a57 Ekstrem overvekt er fedme/alvorlig fedme, dette kan du finne ut ved å trykke inn noen tall på en BMI-kalkulator. Overvekt, altså en BMI mellom 25 og 29,9 er jo overvekt og ikke noe ekstremt. Skal jo ingenting til for å gå ned i vekt da. Men når man begynner å bevege seg opp slutten av fedmekategorien og over i alvorlig fedme sier det jo sitt. Men alt handler ikke om BMI heller. Jeg googlet nettopp ekstrem overvekt og bildene som popper opp minner om det jeg ser på som ekstrem overvekt. Anonymkode: 7f40f...64e
visp Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 Jeg vet ikke alder og hva du legger i ekstrem overvekt (om du overdriver), men om du faktisk ikke tør å møte noen pga dette burde du utsette det et års tid og bruke året til å gå ned litt. Meld deg på GR i januar og begynn allerede imorgen med å legge inn en tur ut. Hver dag. Ikke føl at det er overveldende, bare ta det enkelt i begynnelsen. Om du er veldig overvektig vil du gå fortere ned enn andre, men om du tar det veldig rolig, la oss si en vektnedgang på 2 kg i mnd, er du allerede 12 kg lettere om et år og selvtilliten har økt. Husk at det er litt mer enn bare å få en match. Du skal også måtte gjennom å kle av deg for en partner og håndtere å være naken med et annet menneske. Og man vil jo gjøre litt forskjellig som krever kondisjon når man er sammen med et annet menneske- så tjuvstart litt. 10
Anim92 Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ekstrem overvekt er fedme/alvorlig fedme, dette kan du finne ut ved å trykke inn noen tall på en BMI-kalkulator. Overvekt, altså en BMI mellom 25 og 29,9 er jo overvekt og ikke noe ekstremt. Skal jo ingenting til for å gå ned i vekt da. Men når man begynner å bevege seg opp slutten av fedmekategorien og over i alvorlig fedme sier det jo sitt. Men alt handler ikke om BMI heller. Jeg googlet nettopp ekstrem overvekt og bildene som popper opp minner om det jeg ser på som ekstrem overvekt. Anonymkode: 7f40f...64e Det jeg får opp når jeg googlet er også det jeg ser på som ekstrem overvekt. Jeg er 170 og veier 93ish, og ville ikke sett ut som noe i nærheten av det der med 7kg ekstra på kroppen (har veid 98 på et tidspunkt..).. Så BMI på 35 og det mange ser på som ekstrem overvekt er ofte ikke samsvarende. Jeg vil si jeg er ganske resultatorientert når det gjelder mitt eget utseende, får ofte beskjed om at jeg omtaler meg som større enn jeg er.. så jeg skal i teorien ikke være helt på bærtur her😬
Anim92 Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 Kan du gi eksempel på hvordan kroppsform du har, TS..? Jeg har blitt positivt overrasket flere ganger når det gjelder menn på datingapper.. og som sagt, jeg er litt stor..
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #9 Skrevet 17. desember 2018 BMI er bullshit, og passer for eksempel ikke meg. Er jeg innenfor normalområdet er jeg skrapa og ser ikke fresh ut. En kroppsanalysescan anbefaler meg også en vekt som ligger 5-10 kg over normalområdet på BMI. Jeg er på ingen måte fitnessutøver, men har genetisk lett for å bygge muskelmasse. Når det er sagt så er det mange fine kjærestepar der ute hvor en av partene ligger litt høyere på BMI enn det som er anbefalt. Det har ikke noe med fetish å gjøre (så klisjé ting å påstå!), men det finnes faktisk folk der ute som ikke bare ser vekt, heldigvis! Det som er det viktigste her, er at det ikke virker som om du er så glad for det selv siden du ikke tør date med bilde. Ta tak i det først! Du fortjener å ha det bra, og du fortjener å ta vare på deg selv. Hvis du har råd: invester i noen timer med PT (gjør litt research, Finn noen med både omsorg og erfaring.) Hvis du ikke gjør det allerede: tren styrke, det kan alle få til uavhengig av vekt. Få hjelp av PT til kosthold også. Bli den beste utgaven av deg selv, og vær glad i deg selv på veien! Det fortjener du ❤️ Anonymkode: 91503...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 Støtter de som sier at du bør ta bedre vare på helsa di. For som noen skriver, overvekt betyr stort sett at man ikke har kunnskap/interesse/bryr seg om kosthold og aktiv livsstil. Noen er overvektige pga genetikk eller medisinering, men medisinering igjen vitner om dårlig helse (oftest psykisk), som heller ikke er attraktivt. Det er ikke dødfødt å prøve seg på litt dating selv om du er/føler deg stor. Mange har livserfaring og egen bagasje som gjør at de ser litt forbi vekta, andre ser etter en som er lik seg selv. Du er tross alt ikke den eneste i Norge som er overvektig (det er vel snart 2/3 av oss, om jeg ikke tar feil.) Det viktigste for attraktivitet, uavhengig av vekt, er selvtillit og selvfølelse. En som er overvektig, men viser at han er fornøyd med livet og seg selv, er automatisk mer attraktiv enn en overvektig som skammer seg over seg selv. Du har altså flere muligheter enn du tror, og også flere ting å jobbe med enn bare overvekten. Anonymkode: 09163...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 Søk slankeoperasjon Anonymkode: aa0bf...876
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #12 Skrevet 18. desember 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Søk slankeoperasjon Anonymkode: aa0bf...876 Fy faen jeg hater folk med den holdningen, hva med å faktisk bevege deg istedenfor å snylte på samfunnets skattepenger?? Slankeoperasjon har dessuten mange alvorlige bivirkninger og komplikasjoner kan oppstå. Rådet ditt kan for TS være direkte helsefarlig. 89%(!) får bivirkninger i følge forskning.no Til TS: Mindre mat, mer bevegelse, så enkelt er det! Mer kalorier ut enn inn. Start med daglige gåturer, ikke gå all in blodtrening for da faller du av relativt kjapt. Hvis du sliter med knær og ledd vil jeg anbefale svømming. Det kan også være lurt å snakke med noen om hvorfor du trøstespiser. Anonymkode: c2d6a...69b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 On 12/17/2018 at 8:05 PM, LenaBAL said: Sliter med ekstrem overvekt . Tør derfor ikke møte noen , bare nettdating uten bilde. Hvordan kan jeg komme meg ut fra dette? Du vet at det finnes overvektige av begge kjønn? Tenk hvis man måtte veies for å undersøke om man var verdig for kjærlighet...Det må man ikke Du har garantert mange fine egenskaper uavhengig av vekt. Anonymkode: 975fa...c66 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er tross alt ikke den eneste i Norge som er overvektig (det er vel snart 2/3 av oss, om jeg ikke tar feil.) Anonymkode: 09163...ba5 Unnskyld at jeg avsporer, men ..HÆ!? Er virkelig 2/3 av den norske befolkning overvektige? Det er jo veldig mange. Det kan vel umulig stemme? Anonymkode: 837ca...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld at jeg avsporer, men ..HÆ!? Er virkelig 2/3 av den norske befolkning overvektige? Det er jo veldig mange. Det kan vel umulig stemme? Anonymkode: 837ca...0e1 I følge BMI så er de fleste ganske overvektige i dag. Anonymkode: 3779b...7af
Anim92 Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld at jeg avsporer, men ..HÆ!? Er virkelig 2/3 av den norske befolkning overvektige? Det er jo veldig mange. Det kan vel umulig stemme? Anonymkode: 837ca...0e1 Det handler litt om hva man ser for seg som overvektig. Bmi bruker graderinger, overvekt, ekstrem overvekt, fedme, ekstrem fedme etc. Man trenger strengt tatt bare ha bittelitt ekstra på hoftene før veien til overvekt på bmi skalaen er kort..
LenaBAL Skrevet 22. desember 2018 Forfatter #17 Skrevet 22. desember 2018 Men det er veldig ekstremt , jeg klarer bare gå korte strekninger pga vekten .
Thyra Skrevet 22. desember 2018 #18 Skrevet 22. desember 2018 På 17.12.2018 den 20.14, AnonymBruker skrev: Ved å gå ned i vekt. Ekstrem overvekt vitner om svært dårlig helse, og er av åpenbare grunner ikke attraktivt. Du kan så klart tiltrekke deg andre mennesker av likens sort - med andre ord mennesker som ikke bryr seg om helsen sin og som selv er ekstremt overvektige. Om du kan falle for noen som er ekstremt overvektige, så er der jo ikke noen problem i å møte noen eller bruke bilder ved nettdating. Det skal godt gjøres at en normalvektig person ønsker å date noen med vektproblemer. Og neida, jeg fatshamer ikke, jeg bare realitetsorienterer litt. Folk sier at utseende er ikke alt, men det betyr NOE, og ekstrem overvekt handler ikke bare om utseende, men også helse, aktivitetsnivå osv. Vektnedgang vil også i mange tilfeller bidra med bedre selvtillit (du tør møte andre, kan bruke bilder på nettdating sider). Der finnes forøvrig menn (eller kvinner, alt etter hva du søker) med fetisj for overvekt. Men jeg vet ikke om du støter på så mange av de på det vanlige datingmarkedet. Du kan også risikere at vedkommende vil fete deg mer opp, og det kan du jo dø av. Sjansen for dette er nok minimal, da... Lykke til. Anonymkode: 7f40f...64e Det er da utallige par hvor den ene er normalvektig og den andre er slank. 1
Puffin Skrevet 23. desember 2018 #19 Skrevet 23. desember 2018 Å møte noen krever jo at du selv er klar for det også. Hvis du sliter veldig med vekt og form er jo dette noe som preger livet ditt i stor grad. Det er viktig å være glad i seg selv også, for å fungere i et forhold med noen andre. Samtidig er det ikke umulig å møte noen selv om man er stor. Jeg møtte min mann da vi begge var sykelig overvektige, og nå er vi normal-ish. Veien kan bli til mens man går den sammen.
ViljaH Skrevet 23. desember 2018 #20 Skrevet 23. desember 2018 7 timer siden, LenaBAL skrev: Men det er veldig ekstremt , jeg klarer bare gå korte strekninger pga vekten . Begynn med å ta tak i det som hindrer deg i å leve slik DU vil. Når du har fått laget deg en livssituasjon du liker, så er du klar for dating. Ikke let etter noen andre som skal fikse deg, så du slipper ta tak selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå