Gå til innhold

Faktura på 20 000 fra Trafikkforsikringsforeningen

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20.000?

Det betyr at hun har fått bøter hver dag 4-5 måneder. Hvorfor er det ingen sikkerhetsventil noe sted her? TFF må gi beskjed til politiet om å avskilte bilen lenge før det går 4-5 måneder.

Anonymkode: f2eba...8bb

Det har de også gjort da dette går automatisk. Det er likevel ikke sånn at politiet bruker ressurser på å løpe rundt å avskilte biler. Både forsikringsselskapet og TFF har også sendt utallige brev til TS sin mor i mange måneder.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trafikkforsikringsforeningen?

Høres ut som svindel. Også svindlere har blitt gode på å lage nettsider. Bare navnet får meg til å stusse. Hvorfor skal en forening dele ut dagsbøter? Bøter til folk som ikke engang er medlem av foreningen? Merkelig.

Anonymkode: e420a...17d

Har du levd under en stein det siste året, eller er det slik at du ikke har bil? Google er din venn.

TS: som flere har svart så må fakturaen betales, det kommer man dessverre ikke unna.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips fra meg som har vært i tilsvarede kaos. Du må være forberedt på at det kan dukke opp mer. Jeg hadde ikke stolt helt på NAV her og hadde derfor kontaktet tingretten for å sjekke om noe ligger der og så jobbet meg nedover. NAV kan ha gitt beskjeder til din mor som hun fremdeles holder skjult.

Anonymkode: 00e92...224

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor linker du til svindlerens nettside? Hva skal det bevise?

Tror du at de som har overtatt ansvaret for den gamle veieavgiften m.m. er svindlere? 

24 minutter siden, addict skrev:

Det har de også gjort da dette går automatisk. Det er likevel ikke sånn at politiet bruker ressurser på å løpe rundt å avskilte biler. Både forsikringsselskapet og TFF har også sendt utallige brev til TS sin mor i mange måneder.

Har du levd under en stein det siste året, eller er det slik at du ikke har bil? Google er din venn.

TS: som flere har svart så må fakturaen betales, det kommer man dessverre ikke unna.

Bedre kan det ikke sies. Levd under en stein, altså.,

Anonymkode: 7b697...764

• Liker 3
Skrevet

Dette ble jo startet 1 mars 2018 og varslet om i flere måneder før. Sjokkerende at noen mener TFF er svindel, haha. Alle forsikringsselskap er pliktige til å være medlem av TFF og det innebærer at staten tvinger alle med disponibelt kjøretøy til å ha forsikring. 

Uansett, ta kontakt med forsikringsselskapet asap og TFF. Du får nok ikke medhold eller fjerning av gebyrene med mindre forsikringselskapet tilbakedaterer i sitt system, men da må de dekke kostnadene. 

Anonymkode: 3c5a1...74b

• Liker 4
Skrevet

Det er Kredinor som håndterer slike saker for TFF. Kan være at saken er sendt over til dem for innkreving. Greit å betale før det går til innfordring hos namsmannen. Blir fort 3500 + 1300 + 1921 kr dyrere. Og renter av hovedstol og inkassosalær i tillegg.  

Anonymkode: 27b48...686

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Kredinor som håndterer slike saker for TFF. Kan være at saken er sendt over til dem for innkreving. Greit å betale før det går til innfordring hos namsmannen. Blir fort 3500 + 1300 + 1921 kr dyrere. Og renter av hovedstol og inkassosalær i tillegg.  

Og Kredinor er ikke villige til å forhandle på prisene. Jeg spurte om de kunne fryse rentene i 14 dager, så skulle jeg betale. De svarte meg med å øke renten. Jeg følte at de gjorde det vanskelig for meg og gjøre opp.

Anonymkode: 8d119...f39

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trafikkforsikringsforeningen?

Høres ut som svindel. Også svindlere har blitt gode på å lage nettsider. Bare navnet får meg til å stusse. Hvorfor skal en forening dele ut dagsbøter? Bøter til folk som ikke engang er medlem av foreningen? Merkelig.

Det er legitimt. De har det samme i Sverige og Danmark også, har sett det mange, mange ganger på Luksusfellen. Denne organisasjonen trår inn og tvangsforsikrer bilen til folk som ikke forsikrer den selv gjennom vanlige bilforsikringsselskaper, men kjører rundt uten forsikring. Dette er sykt dyrt, men det er straffen for at folk ikke forsikrer bilen selv på vanlig måte.

Det sto nylig i avisene at ca 39.000 kjøretøy kjører rundt på norske veier uten å være forsikret. Det er galskap! Derfor må vi ha Trafikkforsikringsforeningen, slik som våre naboland har hatt i en årrekke.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

20.000?

Det betyr at hun har fått bøter hver dag 4-5 måneder. Hvorfor er det ingen sikkerhetsventil noe sted her? TFF må gi beskjed til politiet om å avskilte bilen lenge før det går 4-5 måneder.

Anonymkode: f2eba...8bb

Trafikkforsikringsforeningen (TFF) er legit så det holder. Dette er ett organ som tar for seg alt med inndrivelse av årsavgiften som nå går igjennom forsikringen. Alle forsikringsselskap er pliktige til og være medlem her. Dette ble aktivt pr. 01.03.2018. Dersom en bil er uten gyldig forsikring, så vil bilen bli begjært avskiltet og man blir ilagt dagsbøter så lenge bilen er uten gyldig forsikring. Så og si at dette er svindel beviser jo bare hvor fraværende man er på enkelte ting. Som nevnt her av andre, så er det samme systemet i Sverige og i Danmark, blandt annet. De tvangsforsikrer ikke bilen din om du ikke gjør det selv, men de holder orden på hvilke biler som har gyldig forsikring, og dermed også betaler månedlig årsavgift/veiavgift. Og det er vesentlig dyrere om man ikke forsikrer bilen og får dagsbøter, enn når man har forsikret bilen.

Jeg er redd TS ikke kommer seg ut av denne fakturaen, da det er satte gebyrer og krav i fra Staten på dette.

Anonymkode: d3a66...78a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og Kredinor er ikke villige til å forhandle på prisene. Jeg spurte om de kunne fryse rentene i 14 dager, så skulle jeg betale. De svarte meg med å øke renten. Jeg følte at de gjorde det vanskelig for meg og gjøre opp.

Det er de ikke, men du kan unngå rettsgebyr og salær for skriving av utleggsforretning. Kredinor har ikke anledning til å øke renten over lovens forsinkelsesrente på 8,5%. Nå den renten øker fra 1. januar følger de den.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor linker du til svindlerens nettside? Hva skal det bevise?

Jeeez ... :rolleyes: Jeg anbefaler å lese hva det faktisk står på linken, sjekke et par av linkene på siden og kanskje til og med google litt før du kaller velkjente organisasjoner for svindlere. Eller enda bedre: Begynn å følge litt med på hva som skjer i samfunnet rundt deg. 

Er Lovdata god nok dokumentasjon for deg? Bilansvarslova, f.eks. § 17 a. (gebyr til Trafikkforsikringsforeningen)

Anonymkode: 0cd99...fe6

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble jo startet 1 mars 2018 og varslet om i flere måneder før. Sjokkerende at noen mener TFF er svindel, haha. Alle forsikringsselskap er pliktige til å være medlem av TFF og det innebærer at staten tvinger alle med disponibelt kjøretøy til å ha forsikring. 

Uansett, ta kontakt med forsikringsselskapet asap og TFF. Du får nok ikke medhold eller fjerning av gebyrene med mindre forsikringselskapet tilbakedaterer i sitt system, men da må de dekke kostnadene. 

Anonymkode: 3c5a1...74b

Dette skjer kun hvis det er forsikringsselskapet sin feil. Det er det ikke. Så det kommer ikke til å skje dessverre.

Skrevet

Ettersom jeg husker så er det kr 150,- pr dag i straffegebyr for ikke og ha forsikret bilen så da har den nok vært uforsikret en god stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...