AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Jeg er i gruppebehandling for en psykisk lidelse. Forrige uke kom det en ny pasient i dette opplegget. Jeg synes hun virker som ei kjempesøt og snill jente, men virker litt enkel. Hun er i tjueårene, men jeg føler at hun er som et lite barn mentalt. Av en eller annen grunn så har hun blitt nokså begeistret for meg. Hun spurte om vi kunne bli venner på facebook og det sa jeg ja til. Det er bare meg hun snakker med av pasientene og det virker som om hun vil være med meg hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Hun er som sagt veldig søt og snill, men vi har ingenting til felles. Jeg føler at jeg har gått inn i en rolle der jeg føler jeg må ta ekstra vare på denne jenta, nesten som en storesøsterrolle. Jeg har spilt kort, gått tur og snakket mye med henne, men merker at jeg blir så sliten... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hun ønsker å ha kontakt utenom, men det vil ikke jeg. Et av problemene mine er grensesetting og det å avvise andre, jeg ønsker jo henne alt godt, og håper at hun får behandling og hjelp, men dette er aldri en person jeg ville blitt venner med til vanlig. Hva kan jeg si eller gjøre uten at det blir ubehagelig stemning? Anonymkode: ee379...772
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Det virker som om hun ser opp til deg. Ta en prat med henne eller spør noen om å bli med deg til å prate med henne om hva du føler angående dette.
Cata Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 Kan du ikke sjekke med behandler hva du skal gjøre? De har sikkert erfaring med slikt. Det er ikke riktig at du skal være "ubetalt støttekontakt" for denne jenta når du selv går til behandling. Hadde dere hatt god toveis kjemi slik at det hadde blitt et ekte vennskap av det så hadde det muligens vært greit, men slikt enveisvennskap er slitsomt. 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 Hvor er du innlagt? Ville også tatt kontakt med behandler om du føler kontakten blir for innpåsliten og du ikke vet hvordan du skal håndtere det. Klem❤️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 13 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hvor er du innlagt? Ville også tatt kontakt med behandler om du føler kontakten blir for innpåsliten og du ikke vet hvordan du skal håndtere det. Klem❤️ Hvorfor trenger du å vite dette? Anonymkode: 3c780...f7e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå