Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg er en jente på 21 år som er veldig usikker på hvilken av disse utdanningene jeg vil gå for. Har det siste året hatt veldig lyst til å bli bv.ped, men hele ugndomsskolen og deler av vgs var det lærer jeg ville bli. Av ubesluttsomhet gikk jeg 1 år på vernepleien (vil absolutt ikke fortsette med det) etter videregående, for så å jobbe et år, og har nå fullført et halvt år med STS (studier av teknologi og samfunn). Neste semester kommer jeg til å ta opp fag fra VGS. 

Jeg er ekstrovert, men litt stille og tar lite plass. Er trygg på meg selv, og føler jeg er en rolig og avbalansert person. Vil helst unngå turnus-jobbing. Lønn er ikke viktig. 

Noen tanker rundt dette? Må også legge til at hvis jeg velger lærer ender jeg opp med totalt 7 år med studielån, kontra bv.ped 5 år med studielån. 

Det er viktig for meg å få en utdanning som kan kombineres med familieliv, og hvor jeg har mange muligheter. Ønsker ikke å binde meg til et bestemt yrke hele livet. Jeg er veldig usikker og burde bestemme meg for dette snarest, da jeg må ta opp ulike fag utifra hva jeg velger. Blir det lærer på jeg ta opp kun matte, mens bv.ped blir det flere ulike fag for å få opp det totale snittet. 

Noen som kan hjelpe meg med innspill? 

Anonymkode: 2a09d...ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde bli barnevernspedagog uten tvil. Jeg skal søke det samme selv. Det er mange jobbmuligheter og et mer variert yrke enn lærer tror jeg. 

Anonymkode: cfa34...ef3

• Liker 1
Skrevet

Går på lærerutdanningen selv, men om det hadde vært bvped. her jeg bor hadde jeg valgt det uten tvil :)

Anonymkode: 21d19...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...