Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Hehe den skolen har vel vært kjent for det i mange år, hørte at 10 av 11 pågrepne var fremmedkulturelle også, jeg ble virkelig overrasket.

Gjest gjest1
Skrevet

Så ikke noe sted i den artikkelen hvorvidt de pågrepne var fremmedkulturelle eller ikke, men det kan jo godt hende de var det.

Jeg husker for noen år siden da min amerikanske venn jobbet rundt omkring i Europa. Han ble ALLTID stoppet i tollen. Han er nemlig mørk. Så sånn sett er det kanskje ikke så rart at majoriteten av de som pågripes er fremmedkulturelle.

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei det er fra noen som går der så det er ikke bekreftet, de går jo rundt med hunder så det har vel neppe noe med hvem de sjekker å gjøre. Kanskje noe med sammensetningen på den skolen å gjøre da.

Skrevet

Mine barn skal ALDRI få lov til å gå på den skolen. ALDRI.

Sist jeg gikk forbi skolen stoppet det en varebil full av pakistanere med balltrær som løp inn i skolegården mens de ropte at de skulle ta noen. :o

Gjest gjest1
Skrevet

Det tror jeg kan skje hvor som helst, Melk.

Dopen finnes overalt, man kan ikke unngå og ha det rundt seg på ett eller annet vis..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det mest overraskende i mine øyne er at man med så stort oppbud og opplegg ikke har tauet inn mer enn 11 elever av 1700.

Uansett hvilken vgs. man kjører slikt opplegg på vil man finne brukere og brukerutstyr i søkk og kav. Hva slags stoff man finner avhenger av hvor man går (det brukes fortsatt mer kokain på Ullern enn på Holmlia, for å si det sånn...)

:wink:

Skrevet

Dopen finnes overalt, man kan ikke unngå og ha det rundt seg på ett eller annet vis..

Sogn er Norges største vgs, har bare yrkesfag og kjent for å være en skole med mange sosiale kasus. At det da ved flere anledninger (for noen måneder etterpå skjedde det igjen i hht Aftenposten) skjer at utenforstående stormer skolen gjør ikke skolen bedre i mine øyne. Det er også snakk om å innføre metalldetektorer pga knivstikking.

ja, mye av dette skjer andre steder også, men jeg ville aldri latt mine barn begynne på den skolen. Tror så absolutt ikke det er noen fordel at den er ekstra stor.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg er faktisk også overrasket over at det var såpass "lite" når man ser hvilken skole det er snakk om. Sogn er nok noe verre enn de andre skolene Trøffel.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hehe den skolen har vel vært kjent for det i mange år' date=' hørte at 10 av 11 pågrepne var fremmedkulturelle også, jeg ble virkelig overrasket.[/quote']

Nå er vel omtrent 10 av 11 på den skolen fremmedkulturelle.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er faktisk også overrasket over at det var såpass "lite" når man ser hvilken skole det er snakk om. Sogn er nok noe verre enn de andre skolene Trøffel.

Vel, 11 av 1700 er en betydelig mindre prosentandel enn det som ble tatt på en av ungdomsskolene i den lille, fred- og gudelige sørlandskommunen jeg bor i.

Men for all del, Oslo kan jo være mer idyllisk enn byer flest.

Skrevet

Synes i hvertfall det er bra at det kommer et såpass tydelig signal fra skoleledelsen om at dop ikke har noe på skolen å gjøre. Det hjelper ikke med miljøteams og sosionomer når elevene gir beng. Da er det kanskje greit å få besøk av politiet, mens det ennå er en sjanse til å vurdere om dette er spesielt lurt å drive med eller ikke.

Så på tv at en av elevene syntes de kunne gjort det etter skoletid eller noe sånn. Errr, nei. Innen da hadde man vel dumpet det man hadde i do, og gått clean avgårde. Like greit å gjøre et eksempel av det.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Lukter rimelig råttent ja. Ikke nødvendigvis festlig å få vitnemål fra den skolen.

Gjest gjest1
Skrevet

Sogn er Norges største vgs, har bare yrkesfag og kjent for å være en skole med mange sosiale kasus. At det da ved flere anledninger (for noen måneder etterpå skjedde det igjen i hht Aftenposten) skjer at utenforstående stormer skolen gjør ikke skolen bedre i mine øyne. Det er også snakk om å innføre metalldetektorer pga knivstikking.

ja, mye av dette skjer andre steder også, men jeg ville aldri latt mine barn begynne på den skolen. Tror så absolutt ikke det er noen fordel at den er ekstra stor.

Ille at det har blitt sånn. Sogn vgs var en god skole en gang i tiden, på min tid.

Forbannet alt som skjer nå for tiden.... og selv om jeg faktisk prøver å ikke være rasistisk så blir det mer og mer vanskelig etter som tiden går....

Skrevet

Vel, 11 av 1700 er en betydelig mindre prosentandel enn det som ble tatt på en av ungdomsskolene i den lille, fred- og gudelige sørlandskommunen jeg bor i.

Men for all del, Oslo kan jo være mer idyllisk enn byer flest.

Hørte fra en som går der at når dette begynte så var det plutselig jævlig mange som måtte på do. Så det er nok en god del ymse narkotiske stoffer som flyter rundt i avløpsrørene der nå.

De klarte jo å beslaglegge nesten to kilo hasj og en dæsj med marihuana.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ille at det har blitt sånn. Sogn vgs var en god skole en gang i tiden, på min tid.

Forbannet alt som skjer nå for tiden.... og selv om jeg faktisk prøver å ikke være rasistisk så blir det mer og mer vanskelig etter som tiden går....

Slikt som skjer når Høyre lager ghetto-skoler.

Skrevet

HAr jobbet på Sogn som miljøarbeider og jeg kan bekrefte at det er VELDIG mye dop der. At det kun var 11 som ble taua inn av politiet forundrer meg virkelig. Jeg synes det er positivt at skoleledelsen endelig gjør noe mot et problem som har vært på Sogn i mange år. Forhåpentligvis sender dette et signal til de som selger og bruker dop på skolens område, selv om jeg har mine tvil.

Er så mange jeg vil svare så jeg gjør det systematisk ;)

Melk: Du gjør det klokt i å ikke la barna dine gå på den skolen. Jeg vil ikke anbefale den til noen, med mindre alternativet er å flytte langt unna fordi man må gå på en spesiell linje der. Allmenn-påbygging er litt roligere, men det er stort sett fordi lokalene ikke ligger i hovedbygningen.

Donnie: Ja jeg tviler ikke at mange flaksa på potta når snuten kom, og ja det er nok masse som flyter rundt i rør nå.

Det hjelper ikke med miljøteams og sosionomer når elevene gir beng.

Joda, det hjelper med miljøteams så lenge de er aktive. Sosionomene og miljøteamet som var på skolen da jeg jobbet der klarte virkelig å snu en dårlig trend blandt elevene, men dessverre endret dette seg når kullene ble endret.

Valhalla: Er enig med deg at det var veldig overraskende at det var såpass få som ble tatt. Og ja, Sogn ER verre enn mange andre skoler.

Mysan:

Det KAN skje på andre skoler også, men etter å ha jobbet på endel skoler i Oslo er Sogn vgs den verste av dem, dessverre. Og dette er også noe elevene selv påstår.

Trøffelhelten:

Det mest overraskende i mine øyne er at man med så stort oppbud og opplegg ikke har tauet inn mer enn 11 elever av 1700.

så lenge man har toaletter på skolen er det neppe noe problem å kvitte seg med stoff. På Sogn gikk det mest i Hasj, hyppere og makka da jeg jobba der.

Gjest Anonymous
Skrevet
så lenge man har toaletter på skolen er det neppe noe problem å kvitte seg med stoff. På Sogn gikk det mest i Hasj' date=' hyppere og makka da jeg jobba der.[/quote']

Samme nå, etter oppslagene å dømme. Og shit down the drain er forsåvidet også et resultat...

Eksempel på gruppeoppgave i norsk, Sogn VGS:

Analysér dette diktet:

Sommer og sol,

speed og rohypnol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...