Gå til innhold

Godteri på siste skoledag?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har siste skoledag før jul i 1.klasde, på fredag. Og vi har fått beskjed om at de kan ta med brus og snop til 25 kr. På en skole?? Det er jo latterlig. Hadde det ikke vært nok med pepperkaker? Jeg er lei av at andre skal proppe i barnet mitt sukker hele tiden, det hjelper jo ikke at jeg prøver å holde det til helgene. Ellers er det jo bursdager, jul, påske, besøk osv der man liksom skal kose seg litt ekstra. Da blir det jo sukker hele tiden. Jeg kan jo ikke la være å sende med han noe siden alle de andre sikkert har med, men dette syntes jeg var skikkelig dårlig av en skole.

Anonymkode: 3b9e8...a0b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja huff så forferdelig. Tenkt de får kose seg litt med godteri siste skoledag. Jeg er mere bekymret for at han må vokse opp med deg som mor i grunn. 

Anonymkode: 71c65...c4d

• Liker 45
Skrevet

Synes sukkerhysteri går for langt hvis ikke barna kan få kose seg med litt godteri siste skoledag, eller ha med en kvikk-lunsj på tur i ny og ne.

Dette skal tydligvis skje på fredag, kan du ikke bare redusere litt på lørdagsgodt i helgen da? 

• Liker 41
Skrevet

Er helt vanlig det. Ta det rolig du og la barnet sitt kose seg med klassen på siste skoledag før ferien😊

Anonymkode: 9f6d4...5dc

• Liker 22
Skrevet

Ser det bare er foreldre som ikke bryr seg så mye om helsa til barna i denne tiden da alt man spiser er tilført sukker, pålegg, brød osv, som svarer. Vet det er mange som mener det samme som oss som ikke vil bli proppet med sukker HELE tiden. La de feite med risiko for livsstilsykdommer leve sine liv..

• Liker 2
Skrevet

Lykke til med å "proppe i seg" sukker til 25,- . Kan skjønne at det totalt kanskje blir mye med bursdager osv, men 25,- på siste dag før jul syns jeg var veldig fornuftig og lavterskel for litt kos. 

Du kan jo foreslå andre ting på foreldremøte :) . Krever kanskje at dere lager det selv og leverer på skolen, da, hvis det skal være noe med mer næring i. 

• Liker 19
Skrevet

På vår skule er det ikkje lenger lov å ta med godteri siste skuledag, og heller ikkje på heildagsprøver. 

• Liker 2
Skrevet

Det var det beste med juleavslutningen, at vi fikk lov til å spise godteri, utenom en lørdag, og så på skola i tillegg! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det bare er foreldre som ikke bryr seg så mye om helsa til barna i denne tiden da alt man spiser er tilført sukker, pålegg, brød osv, som svarer. Vet det er mange som mener det samme som oss som ikke vil bli proppet med sukker HELE tiden. La de feite med risiko for livsstilsykdommer leve sine liv..

Herregud ta deg ei bolle!

Anonymkode: a6b86...cbe

• Liker 29
Skrevet

På en måte lærer man jo opp barna til at man må ha godterier/ brus for å kose seg. Jeg merker det på meg selv, at jeg føler at det er vanskelig å få det koselig uten en øl, noe godterier eller annen snacks. Dette mye fordi det er det jeg har vokst opp med. Samtidig ser jeg at jeg er den eneste i familien som ikke har blitt overvektig. Eneste grunnen til at jeg er normalvektig, er fordi jeg stanset meg selv fra å overspise da jeg merket at jeg begynte bli lubben

Anonymkode: 53a2a...a14

• Liker 5
Gjest BearMama
Skrevet
16 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

En del vil vel heller si at det er latterlig å henge seg opp i slike bagateller..

👆🏻

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel

Anonymkode: 9f6d4...5dc

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo sende med han julekaker istedenfor. Ikke unormalt det heller, men ikke noe mindre sukker av den grunn 

Anonymkode: 97637...c9a

• Liker 5
Skrevet

Det er en gang i året, du får ikke mye godis til 25kr heller, så det går bra

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vel ikke du stort om kostholdet til hver enkelt bruker i denne tråden, egentlig..

Hvorfor har du så stort behov for å angripe de som ikke deler din mening?

• Liker 26
Gjest BearMama
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp med syltetøy, choco pops og Sjokoladepålegg. Så lenge kosten eller er bra og barna er aktive og ikke sitter foran TV hele dagen så blir de faktisk ikke feite.

18 minutter siden, deedee_ skrev:

Herrefred, dette er da helt vanlig. Var sånn i alle år da jeg gikk på barneskole for sånn 20 år siden. Tok ingen skade av det. Får ikke akkuratt sukkersjokk av godteri til 25kr.

5 minutter siden, Spøkelse skrev:

Lykke til med å "proppe i seg" sukker til 25,- . Kan skjønne at det totalt kanskje blir mye med bursdager osv, men 25,- på siste dag før jul syns jeg var veldig fornuftig og lavterskel for litt kos. 

Du kan jo foreslå andre ting på foreldremøte :) . Krever kanskje at dere lager det selv og leverer på skolen, da, hvis det skal være noe med mer næring i. 

Hva får man for 25 kr?

4 biter smågodt 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...