AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Hvorfor er enkelte ting så umulig for noen av oss? Jeg er deprimert og mistet jobben. Jeg har aldri trives noe særlig på jobb. Sliter med å trives generelt. Jeg lurer på hva som bor i folk som gjør skikkelig karriere. Og så har vi slike tapere som oss som enten går på nav, jobber beinhardt for å ha råd til det minste osv.. Anonymkode: 382f4...c9c 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Jeg er student på femte året, og drømmer absolutt ikke om å bli kjendis. Karriere vil jeg gjerne gjøre, men i akademisk forstand, ikke mtp. penger og status. Tror mange unge i dagens samfunn definerer suksess ut i fra berømmelse, penger og status. Etter å ha mistet min far i ung alder, og nylig gått i gjennom en hard kjærlighetssorg, så har jeg begynt å definere suksess som å finne kjærligheten, ha gode venner jeg kan stole på og støtte meg til, og ha gode minner med familie og slekt ❤️ Kommer ikke til å ligge på dødsleiet og huske alle timene jeg brukte på jobb, eller den fine bilen min. Det er overflødig. Anonymkode: 8068f...8f8 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 Og vi som er begge deler. Anonymkode: c43ed...89b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student på femte året, og drømmer absolutt ikke om å bli kjendis. Karriere vil jeg gjerne gjøre, men i akademisk forstand, ikke mtp. penger og status. Tror mange unge i dagens samfunn definerer suksess ut i fra berømmelse, penger og status. Etter å ha mistet min far i ung alder, og nylig gått i gjennom en hard kjærlighetssorg, så har jeg begynt å definere suksess som å finne kjærligheten, ha gode venner jeg kan stole på og støtte meg til, og ha gode minner med familie og slekt ❤️ Kommer ikke til å ligge på dødsleiet og huske alle timene jeg brukte på jobb, eller den fine bilen min. Det er overflødig. Anonymkode: 8068f...8f8 Jeg mente ikke det. Å bli kjendis er ikke alt.. Men til sammenlikning. Jeg bare lurer på hva som bor i folk. Men så har man slike tapere som knapt kommer seg opp. Du virker da ikke slik. Anonymkode: 382f4...c9c 2
Gjest Savannah86 Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 (endret) Mye er genetisk. Lykkefølelse, nevrotisisme osv. For noen går ting lettere for seg, mens andre kjemper med/mot sitt eget hodet konstant. Det beste er og slutte å sammenligne seg med andre og finne de tingene som gjør denne tiden vi har fått tildelt så god som mulig. Endret 17. desember 2018 av Savannah86
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 Aner ikke. Livet kan være hardt og brutalt, og noen ganger urettferdig. Drømmer ikke om å bli kjendis, men kunne gjerne tenke meg enn jobb istedet for å gå hjemme fordi jeg er ufør. Sliter veldig med å akseptere det. Folk sier man ikke skal sammenligne seg med andre, men det er vanskelig da nesten alt deles for tiden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente ikke det. Å bli kjendis er ikke alt.. Men til sammenlikning. Jeg bare lurer på hva som bor i folk. Men så har man slike tapere som knapt kommer seg opp. Du virker da ikke slik. Anonymkode: 382f4...c9c Hvorfor i all verden kaller du folk tapere fordi de i en kortere eller lengre periode må få penger fra Nav?? Jeg bryr meg overhodet ikke hva folk jobber med eller hvor mye penger de har. Det som er viktig er hvordan de er som personer, at de er empatiske, har mye humor og selvironi, og at jeg slapper av med dem. Anonymkode: a2db7...4b8 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 39 minutter siden, thestranger skrev: Aner ikke. Livet kan være hardt og brutalt, og noen ganger urettferdig. Drømmer ikke om å bli kjendis, men kunne gjerne tenke meg enn jobb istedet for å gå hjemme fordi jeg er ufør. Sliter veldig med å akseptere det. Folk sier man ikke skal sammenligne seg med andre, men det er vanskelig da nesten alt deles for tiden. Jeg er ikke på nav, foreløpig -_- har ikke det som fremtidsplan heller. Men jeg sliter med å akseptere at jeg kanskje skal ha det slik resten av livet. Altså, at alt bare er kjedelig. Jeg har opplevd at dører åpner seg, men jeg har desto fortere blitt sugd tilbake dit jeg ikke ønsket. det er som om det rett og slett er der jeg hører til. Nå mister jeg det gode forholdet til mamma også, fordi jeg ikke har noe positivt å si. jeg vil ikke ha noe lenger..jeg setter liksom ikke pris på noe lenger fordi jeg er lei av at hun er den eneste som er i livet mitt omtrent. hvor ble det av kjæresten? et eget nettverk? det dukket liksom aldri opp. Er liksom redd for at jeg rett og slett ikke er skapt for karriere og eget liv på en måte. jeg er en av gulvmenneskene som bare skal jobbe for alle andre. Anonymkode: 382f4...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #9 Skrevet 17. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden kaller du folk tapere fordi de i en kortere eller lengre periode må få penger fra Nav?? Jeg bryr meg overhodet ikke hva folk jobber med eller hvor mye penger de har. Det som er viktig er hvordan de er som personer, at de er empatiske, har mye humor og selvironi, og at jeg slapper av med dem. Anonymkode: a2db7...4b8 å være en kortere periode på nav er ikke sååå ille, men det er slike som må gå der, og så har du de som får bare sikkelige drittjobber og det er det eneste de får til. noen forblir liksom fattige hele livet. Jeg vet ikke hva som hindrer, men jeg er så fascinert over hva folk klarer. så har vi slike tapere som oss, som "bare" klarer å gå på nav, jobbe fordi det var eneste jobben du fikk, osv.. Anonymkode: 382f4...c9c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #10 Skrevet 17. desember 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: å være en kortere periode på nav er ikke sååå ille, men det er slike som må gå der, og så har du de som får bare sikkelige drittjobber og det er det eneste de får til. noen forblir liksom fattige hele livet. Jeg vet ikke hva som hindrer, men jeg er så fascinert over hva folk klarer. så har vi slike tapere som oss, som "bare" klarer å gå på nav, jobbe fordi det var eneste jobben du fikk, osv.. Anonymkode: 382f4...c9c Det er svært lite sjarmerende å snakke om " tapere som oss". Hvorfor definerer du deg selv på en slik negativ måte? Hvis for eksempel et menneske blir sykt, så er det jo ganske tåpelig å kalle han/ hun en taper, et menneske er jo langt mer enn hans/ hennes sykdom. Hvis du vil ha et godt råd, så jobb aktivt med din negative tankegang, den fører deg overhodet ikke noe sted. Hvis du for eksempel skal begynne å studere så vil du ha gitt opp allerede før du har begynt, med en slik tankegang. Når det kommer til ditt sosiale liv, så gidder jo ikke folk å høre på folk som gnåler om tapere, hvor fælt livet er osv, du utelukker jo alt som er positivt i livet, og forer samtidig de som er rundt deg med din egen negativisme. Det er helt ok at livet ikke alltid er bra, og det må man få dele med sine omgivelser, men hvis negativ tankegang, er det eneste man forer sine venner og familie med, så vil de til slutt trekke seg unna, med god grunn. Så begynn med din egen tankegang, den kan du faktisk gjøre noe med. Anonymkode: a2db7...4b8 7
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #11 Skrevet 17. desember 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke på nav, foreløpig -_- har ikke det som fremtidsplan heller. Men jeg sliter med å akseptere at jeg kanskje skal ha det slik resten av livet. Altså, at alt bare er kjedelig. Jeg har opplevd at dører åpner seg, men jeg har desto fortere blitt sugd tilbake dit jeg ikke ønsket. det er som om det rett og slett er der jeg hører til. Nå mister jeg det gode forholdet til mamma også, fordi jeg ikke har noe positivt å si. jeg vil ikke ha noe lenger..jeg setter liksom ikke pris på noe lenger fordi jeg er lei av at hun er den eneste som er i livet mitt omtrent. hvor ble det av kjæresten? et eget nettverk? det dukket liksom aldri opp. Er liksom redd for at jeg rett og slett ikke er skapt for karriere og eget liv på en måte. jeg er en av gulvmenneskene som bare skal jobbe for alle andre. Anonymkode: 382f4...c9c Jeg er i samme situasjon som deg. Er godt voksen, har hverken kjæreste eller venner fordi det er vanskelig å komme seg inn i et fellesskap når man ikke har jobb eller venner å møte andre folk gjennom. Nav er ikke i min fremtidsplan heller, men sliter med fysisk sykdom, og det kan man bli rammet av når som helst. Jeg lovte meg selv å ikke bli en naver, eller arbeidsledig, men livet går jo sjeldent som planlagt så istedet er jeg hjemme og er bitter for føler jeg ikke har fremtid. Jeg kjeder meg, har ingen å være sammen med. Så ikke alle kan få det man vil ha.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #12 Skrevet 17. desember 2018 3 minutter siden, thestranger skrev: Jeg er i samme situasjon som deg. Er godt voksen, har hverken kjæreste eller venner fordi det er vanskelig å komme seg inn i et fellesskap når man ikke har jobb eller venner å møte andre folk gjennom. Nav er ikke i min fremtidsplan heller, men sliter med fysisk sykdom, og det kan man bli rammet av når som helst. Jeg lovte meg selv å ikke bli en naver, eller arbeidsledig, men livet går jo sjeldent som planlagt så istedet er jeg hjemme og er bitter for føler jeg ikke har fremtid. Jeg kjeder meg, har ingen å være sammen med. Så ikke alle kan få det man vil ha. Jeg regner med at du ikke har vært syk hele livet? Har du aldri hatt venner, eller er det noe som har skjedd etter at du ble ufør? Hvis vennene forsvant etter at du ble ufør, prøvde du selv å opprettholde kontakten med dem, eller lot du alt blåse ut i sanden? Man kan sjelden skylde alt på omgivelsene, man er selv en aktiv part i eget liv. Anonymkode: a2db7...4b8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Skrevet 17. desember 2018 Først og fremst er det jo greit å vite at "kjendiser" er svært sjeldne. En av tusener, om ikke titusener. Folk blir kjendiser av forskjellig grunner - noen bare faller i det, andre må jobbe hardt som faen for å komme dit - og når alt kommer til alt, så er de blitt et produkt. Er du en A4 kjendis innen underholdning, så tjener du penger på framføring, salg, eller spons. Og det er et stort antall mennesker som er bak kulissene, for denne markedsføringen. Men det er vel ingen hemmelighet at de fleste kjendiser er "publikumsvennlige". De kan kommunisere med folk, de er kanskje over gjennomsnitt attraktive, og har generelt noe som folk flest liker - ja, du finner alltid ekstreme unntak, men kjendiser flest er like. En stor grunn til at hverdagslige folk ikke blir kjendiser, er jo fordi de ikke prøver. Folk flest har regninger som må betales, og en jobb de må møte til. Mange gir opp om (når) de feiler første gang. Finnes flere superkjendiser som har stått på i tiår, før de opplevde noen suksess. Anonymkode: 05c78...406 1
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #14 Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at du ikke har vært syk hele livet? Har du aldri hatt venner, eller er det noe som har skjedd etter at du ble ufør? Hvis vennene forsvant etter at du ble ufør, prøvde du selv å opprettholde kontakten med dem, eller lot du alt blåse ut i sanden? Man kan sjelden skylde alt på omgivelsene, man er selv en aktiv part i eget liv. Anonymkode: a2db7...4b8 Jeg har vært syk i seks år, og lider av forskjellige fysiske sykdommer. Har aldri vært den med mange venner. Jeg hadde venner før jeg ble syk, men folk i voksen alder flytter jo når man får jobb eller vil at deres egne unger skal vokse opp i den samme byen som dem, og synes ikke det å opprettholde vennskap blir det samme å holde kontakten på internett. Så jeg har prøvd, men man vokser fra hverandre. Så nei, skylder ikke på omgivelsene og gjør meg ikke om til offer, men livet blir sjelden som tenkt. Det er det jeg vil ha frem til.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #15 Skrevet 17. desember 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er svært lite sjarmerende å snakke om " tapere som oss". Hvorfor definerer du deg selv på en slik negativ måte? Anonymkode: a2db7...4b8 Helt enig! Jeg har tatt en god utdanning, og gått i gradene i jobben, og er nå leder innenfor mitt felt. Men jeg definerer meg absolutt ikke som en "superkjendis" eller "karrierekvinne". Og jeg ville aldri kalt noen "tapere". Jeg har kommet dit jeg er som følge av hardt arbeid, heldige beslutninger og en god del flaks. Jeg har nok mange av de samme bekymringene som deg i livet mitt, TS. Mennesker er i bunn og grunn mer like enn vi er ulike. Anonymkode: a249f...d36 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Skrevet 17. desember 2018 30 minutter siden, thestranger skrev: Jeg har vært syk i seks år, og lider av forskjellige fysiske sykdommer. Har aldri vært den med mange venner. Jeg hadde venner før jeg ble syk, men folk i voksen alder flytter jo når man får jobb eller vil at deres egne unger skal vokse opp i den samme byen som dem, og synes ikke det å opprettholde vennskap blir det samme å holde kontakten på internett. Så jeg har prøvd, men man vokser fra hverandre. Så nei, skylder ikke på omgivelsene og gjør meg ikke om til offer, men livet blir sjelden som tenkt. Det er det jeg vil ha frem til. Hvorfor er du så opptatt av å bli rik? Hvorfor hadde det gjort deg lykkelig? Blir du lykkelig av å ha en stor og fin Mercedes? Anonymkode: c3b23...09c
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #17 Skrevet 17. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så opptatt av å bli rik? Hvorfor hadde det gjort deg lykkelig? Blir du lykkelig av å ha en stor og fin Mercedes? Anonymkode: c3b23...09c Det er ikke jeg som er trådstarter, så jeg er ikke opptatt av å være rik. Så her tror jeg du blander meg med ts. Jeg drømmer om en jobb å gå til. Det er mer enn bra nok for meg. Hvor mye man har på kontoen bryr jeg meg nada om. Beklager at du blander meg med en annen.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #18 Skrevet 17. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden kaller du folk tapere fordi de i en kortere eller lengre periode må få penger fra Nav?? Jeg bryr meg overhodet ikke hva folk jobber med eller hvor mye penger de har. Det som er viktig er hvordan de er som personer, at de er empatiske, har mye humor og selvironi, og at jeg slapper av med dem. Anonymkode: a2db7...4b8 Veldig mange her inne og ellers har totalt andre meninger om deg angående dette. De også ser på sine meninger som like viktige som det du gjør med dine. Anonymkode: 43333...5c6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Skrevet 17. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: å være en kortere periode på nav er ikke sååå ille, men det er slike som må gå der, og så har du de som får bare sikkelige drittjobber og det er det eneste de får til. noen forblir liksom fattige hele livet. Jeg vet ikke hva som hindrer, men jeg er så fascinert over hva folk klarer. så har vi slike tapere som oss, som "bare" klarer å gå på nav, jobbe fordi det var eneste jobben du fikk, osv.. Anonymkode: 382f4...c9c Så stygt du snakker om syke mennesker! Tapere? Jeg har høyere utdanning og er en såkalt karrierekvinne. Jeg ble syk og er nå ufør. Anonymkode: 715db...df1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #20 Skrevet 17. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er enkelte ting så umulig for noen av oss? Jeg er deprimert og mistet jobben. Jeg har aldri trives noe særlig på jobb. Sliter med å trives generelt. Jeg lurer på hva som bor i folk som gjør skikkelig karriere. Og så har vi slike tapere som oss som enten går på nav, jobber beinhardt for å ha råd til det minste osv.. Anonymkode: 382f4...c9c Er ikke det litt selvmotsigende? Anonymkode: fa0b0...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå