Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mange smarte folk som starter på privatskoler vgs?

jeg lurer på dette siden jeg kanskje skal starte på privat, men jeg er ikke over gjennomsnitts smart. vil liksom ikke være dum i forhold til andre

Anonymkode: b5a7e...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Rikere folk går på privatskole. Smarthet kan ikke kjøpes

Anonymkode: c1f7a...2b5

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vet du hva ca. snittet er, når man starter?

Skrevet

Et bedre spørsmål er om folk er mer motiverte og jobber hardere på privat vgs. Intelligens har ingenting å si, det som betyr noe er hvor mye folk jobber og pugger. Om du går på en try hard skole, så vil de fleste sannsynligvis ha gjort mye skolearbeid og husker mye fra ungdomsskolen. Da vil de ha mer kunnskaper og være bedre på fagene, men det betyr ikke at de nødvendigvis er veldig smarte

Anonymkode: 71adf...65c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et bedre spørsmål er om folk er mer motiverte og jobber hardere på privat vgs. Intelligens har ingenting å si, det som betyr noe er hvor mye folk jobber og pugger. Om du går på en try hard skole, så vil de fleste sannsynligvis ha gjort mye skolearbeid og husker mye fra ungdomsskolen. Da vil de ha mer kunnskaper og være bedre på fagene, men det betyr ikke at de nødvendigvis er veldig smarte

jeg er veldig lite motivert på skole. har hørt at lærerene er motiverte, og at man får egen mentor, som hjelper deg. om det er sånn det er vet jeg ikke. vet du noe om privatskoler?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.................... Intelligens har ingenting å si, det som betyr noe er hvor mye folk jobber og pugger. ...............

Fødes det virkelig en Albert Einstein hvert sekund?

• Liker 1
Skrevet

I Norge tror jeg nok ikke de smarteste går privat, nei. Men det kan jo være at enkelte privatskoler har en bedre studentmasse enn enkelte offentlige skoler. 

Anonymkode: 9e03d...cec

Skrevet

Det kommer helt an på skolen. Min datter startet på privat videregående, der er det 5 i snitt for å komme inn, og da går det selvfølgelig en del smarte folk der og. Mange av de hun gikk med skulle bli lege, psykolog osv. 

Men vet og om private viregående skoler, hvor folk starter der, fordi de kom ikke inn på noe annet. Og dermed er det vel de mest skole leie som går der.

Anonymkode: 242b1...16f

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på skolen. Min datter startet på privat videregående, der er det 5 i snitt for å komme inn, og da går det selvfølgelig en del smarte folk der og. Mange av de hun gikk med skulle bli lege, psykolog osv. 

Men vet og om private viregående skoler, hvor folk starter der, fordi de kom ikke inn på noe annet. Og dermed er det vel de mest skole leie som går der.

Anonymkode: 242b1...16f

hvordan vet man hva snittet på privat vgs er?

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan vet man hva snittet på privat vgs er?

Man søker "snitt privat vgs" i google. Så går man inn på linkene man får opp.

Anonymkode: ad95f...387

Skrevet
På 17.12.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev:

jeg er veldig lite motivert på skole. har hørt at lærerene er motiverte, og at man får egen mentor, som hjelper deg. om det er sånn det er vet jeg ikke. vet du noe om privatskoler?

Har ikke gått på privatskole i Norge, men i oppveksten i utlandet (Europa). Nei, elevene var ikke smartere i utgangspunktet nei. Men som du skriver, så er lærerne mer motiverte og engasjerte. De bidro mye når noen ikke hang med, så en del ble smartere. Regner med at det må fungere likt her. Privatskoler er mer obs på renommé, og lærere mer dedikerte. 

Anonymkode: c9580...810

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man søker "snitt privat vgs" i google. Så går man inn på linkene man får opp.

Anonymkode: ad95f...387

finner dte ikke😕

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gått på privatskole i Norge, men i oppveksten i utlandet (Europa). Nei, elevene var ikke smartere i utgangspunktet nei. Men som du skriver, så er lærerne mer motiverte og engasjerte. De bidro mye når noen ikke hang med, så en del ble smartere. Regner med at det må fungere likt her. Privatskoler er mer obs på renommé, og lærere mer dedikerte. 

tusen takk!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tusen takk!

Lykke til 🙂

• Liker 1
Skrevet
På 17.12.2018 den 15.53, AnonymBruker skrev:

En sannhet med modifikasjoner. Rike folk kjøper seg skoleplass/ studier, og gode karakterer gjennom nettverk. 

Så på papiret står det at de er smart. 

Anonymkode: 25ebb...d34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...