Gå til innhold

Han mener det ikke er direkte utroskap om jeg har sex med en dame!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

snakket med kjæresten om utroskap forleden hvor vi kom inn på hvordan vi hadde reagert om den andre hadde hatt sex med samme kjønn.

Han presterer da å si: «Det hadde ikke brydd meg så veldig, noe helt annet om det er en dame»

Jeg sa at dette sårer meg for det gir meg jo en følelse av at han faktisk da ikke verdsetter meg så mye.

Jeg har 0 interesse i å ha sex med kvinner, jeg er hetero og det tenner meg overhodet ikke. Så det er ikke et tema.

Jeg sa også rett ut at om jeg hadde fått vite at han hadde hatt seg med en annen mann hadde vi hatt et stort problem!

Kan dere kvinner forstå følelsen min? 

Utroskap er utroskap, en kvinne eller mann - spiller ingen rolle!

Menn: kan dere relatere?

*oppgitt*

Anonymkode: 46757...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ser ikke på sex mellom deg og en dame som utroskap fordi han er trygg på at det aldri vil skje. Det er slik jeg tolker det. 

• Liker 4
Skrevet

Så du mener det kunne vært han hadde brydd seg om det faktisk skjedde?

Skrevet

Om noen skulle lure; nei han ønsker ikke trekant. Han har faktisk sagt at det aldri skjer og at han ikke er interessert i det.

Det kom opp i en annen samtale om trekant da vi har et vennepar som gjør slikt. Der var han veldig bastant og bestemt.

Ingen av oss ønsker det!

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det handler nok om at han ikke ser på en kvinne som en konkurrent siden du er heterofil.

Jeg hadde sette på det som utroskap dersom min mann hadde hatt sex med en annen mann, men forstår godt den følelsen av at "det er ikke fullt så ille".

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

snakket med kjæresten om utroskap forleden hvor vi kom inn på hvordan vi hadde reagert om den andre hadde hatt sex med samme kjønn.

Han presterer da å si: «Det hadde ikke brydd meg så veldig, noe helt annet om det er en dame» 

Jeg sa at dette sårer meg for det gir meg jo en følelse av at han faktisk da ikke verdsetter meg så mye.

Jeg har 0 interesse i å ha sex med kvinner, jeg er hetero og det tenner meg overhodet ikke. Så det er ikke et tema.

Jeg sa også rett ut at om jeg hadde fått vite at han hadde hatt seg med en annen mann hadde vi hatt et stort problem! 

*oppgitt*

Jeg hadde heller ikke blitt like forbannet som om dama hadde pult en annen mann, fordi jeg anser ikke "jentesex" som sex. Jeg hadde derimot blitt veldig avtent av det, fordi jeg hadde tenkt at hun er lesbisk.... Og det er mulig jeg er sær her, men som heterofil mann har jeg aldri tent på å se på lesbiske aktiviteter. Men jeg hadde også sett på det som utroskap, det å kle av seg med en annen person og fingre og klå uten at partneren vet om det er over streken.

• Liker 3
Skrevet

I ditt tilfelle tror jeg han mener siden det er så usannsynlig så bryr han seg ikke? Som andre har sagt tidligere. Siden du selv sier du aldri hadde ligget med en kvinne, så skjønner han det, og mener at hypotetisk så bryr han seg ikke fordi det skjer aldri uansett? Tror det hadde vært noe annet hadde du faktisk vært tiltrukket kvinner. 

Om han er virkelig teit tror han vel at kvinner uten menn ikke kan ha et ordentlig sexliv, men tror ikke så mange i Norge tenker sånn. 

Eksen min hadde samme logikk, men forskjellen er at jeg er bifil og dermed tiltrukket kvinner. Så jeg ble litt såret fordi det føltes ikke som om han tok seksualiteten min seriøst men så på det mer som et alternativ for å se meg ligge med ei annen...

Anonymkode: a9e97...2aa

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei,

*oppgitt*

Interessant problematikk. Jeg kan jo ikke snakke for alle menn, men jeg tror ikke kjæresten din er så unik. Kjenner meg igjen i at det er forskjell på om kjæresten har sex med en kvinne og om hun har sex med en mann. I den heterofile verden, er det menn som er menns rivaler, det er det å ligge med en annen mann som oppleves som et svik og en krenkelse, at en annen mann får triumfere på din kjærestes bekostning, kjæresten din opplever ikke kvinner som rivaler på samme måte og vil derfor ikke se det som et tilsvarende svik eller en tilsvarende ydmykelse. 

Husk at menn og kvinner har diametralt ulik posisjon på sexrelasjonsmarkedet, menn - selv de mest populære - må jobbe litt for å få dekket sine behov for sex utenfor forhold, mens de aller fleste kvinner har flere tilbud enn de kan benytte seg av.

At en primært heterofil kvinne leker seg med en annen kvinne oppleves annerledes både fordi det da ikke er en mann (rival) som får bekreftet sin sexappell og fordi faren for at det skal bety noe mer er mindre med en kvinne. Forutsatt at du er heterofil og ikke ser for deg muligheten av et kjæresteforhold med en kvinne. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde ikke vært komfortabel med å være sammen med en mann som devaluerer kvinnelig seksualitet på denne måten. 

Anonymkode: e8970...375

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da jeg bodde i Bergen for ca 17 år siden så var det en jeg kjente da som mente det samme, eller han mente at det var ikke like ille som det å ha sex med en annen mann. Siden en kvinne kan jo ikke gjøre noe seksuelt med en annen kvinne, Jeg tror han mente at man må ha penis for å gjøre noe seksuelt mot en kvinne.

Han var en rar fyr

Det sier seg selv at det er like mye utroskap om det er med en kvinne som det er med en mann.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Skrevet

Forstår følelsen din veldig godt. Det han mener er vel at han ikke ville sett damen som noe trussel siden du er hetero men veldig mange er jo bifile uten å si det til partner eller vite om det selv før man faktisk ligger med en annen  så det er bare forhåndsdømming han gjør, pluss siden  menn tenner på jentesex så tenker han mer egoistisk på det enn deg og det er ganske sleipt og nedverdigende. 

Test han å si at du har vært forelsket i jenter før og at du ikke kan utelukke at du kunne gått i forhold med en dame så skal du se pipa snur

Anonymkode: 7cd83...c66

• Liker 1
Skrevet (endret)

Støtter mannen din der, at kvinnen i forholdet roter med en annen kvinne ser ikke jeg på som utroskap så lenge ho er åpen om det. Hadde det vært en mann hadde saken vært helt annerledes, som andre nevner lenger opp her så vil ikke en annen kvinne vært en direkte konkurrent slik en annen mann hadde vært. Jeg hadde heller satt pris på synet av av en slik situasjon :)

Og det betyr IKKE at han ikke bryr seg om deg, det har egentlig ikke noe med saken å gjøre...

Endret av anonymet
  • Liker 2
Skrevet

Det er overaskende mange menn som mener at sex mellom kvinner, faktisk ikke er sex :s Men "kos mellom venner, som en klem" 😛 Og da er det straks ikke noe å være sjalu for. 

Ellers finnes det også menn som faktisk IKKE er sjalu, ikke fordi dem ikke bryr seg om partneren sin, men fordi de er så trygg på seg selv, partneren og forholdet, at de bare ikke føler sjalusi :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jo det er urovekkende at vår form for sex (mellom to kvinner) ikke regnes som sex av mange menn. Det er jo fullverdig sex.  Det handler om en merkelig heteronormatvivitet. Sjøl da homofili var ulovlig, straffa man ikke sex mellom kvinner.

Anonymkode: a1252...cfa

• Liker 2
Skrevet

Synes du virker fryktelig usikker på deg selv.

• Liker 3
Skrevet

Handler det om sex da eller er det den følelsesmessige utroskapen som ligger bak utsagnet? Sex med en kvinne er for meg kun sex og ikke følelser (om det skulle skjedd) men om jeg har sex med en mann er det en langt større risiko for at følelser oppstår som kan true forholdet jeg er i. 

Gjest Alterego666
Skrevet

Dersom partner mener at en aktivitet er OK, da er det per definisjon ikke utroskap. Swingere og hotwifes er ikke utro, for dette er en avtalt del av deres seksualliv. Partneren har rett. Om TS er fristet av dette, er derimot en helt annen sak. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke vært komfortabel med å være sammen med en mann som devaluerer kvinnelig seksualitet på denne måten. 

Anonymkode: e8970...375

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes jo det er urovekkende at vår form for sex (mellom to kvinner) ikke regnes som sex av mange menn. Det er jo fullverdig sex.  Det handler om en merkelig heteronormatvivitet. Sjøl da homofili var ulovlig, straffa man ikke sex mellom kvinner.

Anonymkode: a1252...cfa

Det er sannelig ikke lett å unngå å tråkke på tær i våre dager, damned if you do, damned if you don't. Du skal helst ikke være for sjalu, men er du ikke like sjalu på kvinner som på menn er det også helt galt. Her på Kvinneguiden har vi tusen tråder der det er «guttene mot jentene», der de to kjønn barker sammen og står mot hverandre. Med det som utgangspunkt synes jeg faktisk det er litt hyggelig at vi på visse områder ikke står mot hverandre, at det finnes et sted der gutter og jenter kan omgås uanstrengt og med guarden nede, et område der det bare er i vårt eget kjønn vi finner våre motstandere - i dette tilfellet, rivaler.

At en del menn ikke oppfatter kvinner som rivaler seksuelt er jo ikke det samme som at vi oppfatter kvinners seksualitet som mindre verdt eller enda verre, som ikke-eksisterende slik det her antydes, det er bare at den kvinnelige seksualiteten ikke utfordrer vår mannlige seksualitet på samme måte som mannlige rivaler. 

La oss tenke oss at jeg sparker fotball og har en god kompis på samme lag. Han spiller også håndball, og det gjør ikke jeg. Hvis han går over til erkerivalen i fotball vil det opprøre meg, men om han gjør det samme på håndballaget han spiller for vil jeg ikke bry meg så veldig med det, det er jo fotballen og fotballaget vi har sammen. Det betyr ikke at jeg mener fotball er det eneste som betyr noe og at håndball er mindreverdig, det er bare ikke en sport jeg driver med, og siden jeg ikke har de samme følelsene investert i denne sporten, vil det kompisen gjør der ikke ha samme evne til å opprøre meg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg mener utroskap er utroskap uansett hvordan en ser på det.. Men hadde nok blitt mer sjalu om hun hadde hatt seg med enn mann enn med en kvinne... Sånn er det for meg..Hvorfor, veit jeg ikke...

Skrevet

Vel, leser sammenligningen din - men i mine øyne funker ikke det å sammenligne noe som skal være et lojalt forhold med fotball/håndball.

Skjønner hva du prøvde å få frem, men jeg føler det allikevel som sårende at han er seg likegyldig om jeg har meg med andre eller ikke. 

Uavhengig av kjønn! Helt ærlig, det gjør vondt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...