Gå til innhold

Venninne med barn vurderer å ruse seg igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei venninne som ikke har hatt det lett i livet og slet med rusproblemer tidligere. Hun har vært rusfri siden 2011. Vi sliter begge med psyken og jeg har også hatt problemer med rus. Selv har jeg sterilisert meg pga de psykiske problemene mine. Venninnen min har kjempet mye og underveis fått to barn ( med samme mann ). Det har gått bra, selv om psyken hele tiden har vært et problem. Men så etter mange år sammen ville hun plutselig leve singel livet og ha sex med andre menn. Høres rimelig fjortis ut, men det er det hun har sagt. 

Nå har det seg sånn at hun har begynt å blande Sobril med alkohol. Sobril kjøpt på gata. Hun ringte isted og fortalte at hun var helt fra seg fordi psykiater ikke ville gi henne Sobril, men heller ga henne anti depressive. Jeg har flere ganger snakket til henne om at Sobril kun skal tas i nødsituasjoner. En pakke på 25 tabeletter er det jeg får fra psykiater og det skal holde for et helt år. 

Hun sa at hun er helt i desperasjon og sa hun vurderer å få tak i noe annet ved å bare ta en tlf. Kokain, speed eller noe sterkere. 

Hun har to barn, ene er ikke en gang 6 mnd. 

Blir helt rådvill nå om hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 0ecf1...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sender en bekymringsmelding til barnevernet. Så følger de opp og gir støtte. 

Anonymkode: 0bfa9...91f

• Liker 21
Gjest Bolledeig
Skrevet

Barnas ve og vel er viktigere enn din relasjon til vedkommende. Ta kontakt med barnevernet/politi med en gang og forklar situasjonen. 

Skrevet

Hvem er barnefaren? Har han mulighet å ta barna? Ring barnevern, lege,barnehage,foreldrene hennes, hvem som helst! Hun MÅ ha hjelp NÅ!

Skrevet

Om ho prøve å fysiske prøver å kjøpe nå kontakter du politet, bv eller barnefaren. Spesielt om ho har barna 

Anonymkode: b2470...0d0

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg har ei venninne som ikke har hatt det lett i livet og slet med rusproblemer tidligere. Hun har vært rusfri siden 2011. Vi sliter begge med psyken og jeg har også hatt problemer med rus. Selv har jeg sterilisert meg pga de psykiske problemene mine. Venninnen min har kjempet mye og underveis fått to barn ( med samme mann ). Det har gått bra, selv om psyken hele tiden har vært et problem. Men så etter mange år sammen ville hun plutselig leve singel livet og ha sex med andre menn. Høres rimelig fjortis ut, men det er det hun har sagt. 

Nå har det seg sånn at hun har begynt å blande Sobril med alkohol. Sobril kjøpt på gata. Hun ringte isted og fortalte at hun var helt fra seg fordi psykiater ikke ville gi henne Sobril, men heller ga henne anti depressive. Jeg har flere ganger snakket til henne om at Sobril kun skal tas i nødsituasjoner. En pakke på 25 tabeletter er det jeg får fra psykiater og det skal holde for et helt år. 

Hun sa at hun er helt i desperasjon og sa hun vurderer å få tak i noe annet ved å bare ta en tlf. Kokain, speed eller noe sterkere. 

Hun har to barn, ene er ikke en gang 6 mnd. 

Blir helt rådvill nå om hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 0ecf1...0d3

Hvorfor lurer du overhode???? Dette er jo overhode ingenting å lure på; du ringer barnevernet i dag!!!!

og hun vurderer ikke å begynne å ruse seg som du skriver i overskriften; hun blander alkohol og sobril så hun har allerede begynt å ruse seg. Dette vet du når du tenker deg om. 

• Liker 5
Skrevet

Barnevernet asap! 

Anonymkode: 50dcb...c80

• Liker 3
Skrevet

Rådvill? Hallo. Venninna di trenger hjelp! Sobril og alkohol pluss psykiske problemer er det samme som å sette barna hennes i fare. Jeg bruker veldig sjelden oppfordre noen til å kontakte Bv, fordi det som regel bare er krisemaksimering, sprøyt og et sjukt behov for drama som ligger til grunn. Her er det ikke det!

Du sier til venninna di at du informerer Bv om situasjonen, for hun er ute og triller. Jeg fatter ikke hvorfor du er rådvill! Om du ikke klarer å si fra til venninnen din, så varsler du Bv uansett. Om noe skjer med hennes barn så blir du medansvarlig. Bare for å si det som det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...