Dru Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Makrell er aller best når de stekes. Snitt litt i skinnet, vend de i mel som er blandet med salt og pepper, og legg i panna. (Jeg liker ikke smaken av kokt makrell, og mener at makrell ikke skal brukes til noe annet enn steking.) Aller best er det med kokte nypoteter. Annet tilbehør som bare må være med er agurksalat og rømmesaus. Rømmesausen lages ved at en boks rømme, kanskje mer, kokes opp i panna etter at fisken er ferdig. Krydres med salt og pepper, og ha gjerne i gressløk også. Åh, nå ble jeg sulten... Stekt makrell er det beste jeg vet.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Makrell er aller best når de stekes. Snitt litt i skinnet, vend de i mel som er blandet med salt og pepper, og legg i panna. (Jeg liker ikke smaken av kokt makrell, og mener at makrell ikke skal brukes til noe annet enn steking.) Aller best er det med kokte nypoteter. Annet tilbehør som bare må være med er agurksalat og rømmesaus. Rømmesausen lages ved at en boks rømme, kanskje mer, kokes opp i panna etter at fisken er ferdig. Krydres med salt og pepper, og ha gjerne i gressløk også. Åh, nå ble jeg sulten... Stekt makrell er det beste jeg vet. Tusen takk! Jeg hadde slett ikke peiling på hva jeg kunne gjøre med de.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #4 Skrevet 3. april 2005 Tusen takk, dette skal vi nok ha flere ganger... bare litt irriterende at fisken hadde så mye ben.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå