Gå til innhold

Innbrenning av stekeovn, haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge/på hvilken styrke en ny stekeovn skal "brenne seg inn"? Før man bruker den første gang mener jeg? Jeg har søkt ivei her, men finner ingenting om emnet....og jeg har så lyst på pizza idag! :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du helt ny ovn så står det helt sikkert i bruksanvisningen under "før ovnen tas i bruk".

Tror det er full guffe og 30-60 min eller noe sånt. Luft for det vil antagelig ryke litt. Brenn av ihvertfall til det er borte.

Skrevet

Jeg finner ikke bruksanvisningen til stekeovnen... Vi kjøpte nemlig ovnen for 4 måneder siden, men har aldri fått somlet oss til å brenne den inn, så vi har ikke fått brukt den ennå... :roll:

Mener jeg har hørt at det er 2-3 timer som skal til?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg finner ikke bruksanvisningen til stekeovnen... Vi kjøpte nemlig ovnen for 4 måneder siden, men har aldri fått somlet oss til å brenne den inn, så vi har ikke fått brukt den ennå... :roll:

Mener jeg har hørt at det er 2-3 timer som skal til?

Ring butikken og spør!

Skrevet

Har prøvd, men ekstrahjelpen jeg pratet med var alene på jobb og hadde aldri hørt om det. Så jeg tenkte jeg skulle prøve her i mellomtiden. Det ordner seg nok...

Gjest Anonymous
Skrevet

En time på full guffe stod det på vår bruksanvisning.

Det lukta rimelig ille mens det stod på men etterpå var alt normalt igjen.

Skrevet

hvilken ovn er det du har? kan hende u kan slå det opp på nett no sted...

Gjest celine
Skrevet

:oops: Uff da..... :oops:

..skulle jeg ha gjort det???

Jaja, vi lever iallefall i beste velgående alle sammen :-)

Kan liksom ikke huske at det luktet rart første gang jeg brukte stekeovnen heller...

Skrevet

Fant en bruksanvisning på nett. Ganske det samme hvilken ovn du har egentlig for mange av de er like.

Der står det at plater skal vaskes med oppvaskmiddel. Stekeovn skal på 250 grader i 30 min, men en gjest over her hadde 1 time så bruk det så er du sikker :)

Avkjøl ovnen før bruk igjen.

Gjest piarina (ikke innlogget)
Skrevet

Tusen takk!!! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...