Gå til innhold

Er vi nordmenn blitt alt for hårsåre???? Tåler vi ingenting lengre????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag sa jeg en liten kommentar spetakkel ble det jammen av det med. Det var noe helt uskyldig og som folk midt i 30-åra skulle ha tålt, men tydeligvis ikke. ( vil ikke skrive her hva det var pga kanskje vedkommende leser her)

Dette er vel en av grunnene til at skilsmissestatestikken har så økt at folk tåler ikke noen verdens ting. Med andre ord en ord som blir sagt feil så rabalderet i gang. 

Jeg vil påstå de eldre tålte mer enn dagens unge gjør. Mor og far er mer tøffe og tåler mer enn dagens 20 - 40 åringer er.

Og speilet så er det dere damer/jenter som ikke tåler noen verdens ting før spetakkelet er igang....

Til slutt:
Det jeg lurer på da er det hvilke nivå er blitt samfunnet  siden ingen tåler ingen ting lenger. Dersom en skal vegre alt en sier på gullvekt hvilke samfunn er det vi får da? En vil få store problemer å kunne både si i fra og kommentere dersom ingen tåler ingenting.

Jeg er gørrlei av å må vegre for for og i mot hva jeg skal si eller IKKE si til folk. Det tar så mye tid spesielt når en er ute blant folk som ikke tåler noen ting eller tar opp i all verste menging.....

La oss bli litt mer hardhuda og la oss få lov til å si det vil uten at vi skal bli så fordømt hårsåre. Er det et sånt samfunn vi vil ha der ingen som ikke liker eller blir søtt bare bare en si noen ord vi ikke liker.......

Anonymkode: 96f0b...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo:

Anonymkode: f795a...e6b

• Liker 6
Skrevet

Vi skal tolerere alt, ingenting er mer verdt enn noe annet, etikk og moral er relativt, filosofi og religion er tull (foruten fredens religion da, så klart). Samtidig med alt dette har vi blitt superhårsåre og krenkbare. Et paradoks eller en naturlig konsekvens? Kan sammenlignes med hyperseksualiseringen som pågår, samtidig med at felles svømmeundervisning og dusjing etter gym avvikles fordi vi er blitt så sjenerte og bluferdige.

Anonymkode: ef41e...4a9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal tolerere alt, ingenting er mer verdt enn noe annet, etikk og moral er relativt, filosofi og religion er tull (foruten fredens religion da, så klart). Samtidig med alt dette har vi blitt superhårsåre og krenkbare. Et paradoks eller en naturlig konsekvens? Kan sammenlignes med hyperseksualiseringen som pågår, samtidig med at felles svømmeundervisning og dusjing etter gym avvikles fordi vi er blitt så sjenerte og bluferdige.

Anonymkode: ef41e...4a9

Jeg forstår ikke dette!!! Hvorfor det er blitt sånn????

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dette!!! Hvorfor det er blitt sånn????

Pga at 1/4 av befolkningen nå er høysensitive. Disse lager ståk om det meste. Snart er 1/2 av befolkningen høysensitive. Så kommer snart de hypersensitive.

Anonymkode: c120f...6dd

• Liker 1
Skrevet

Ja, dessverre. Alt skal tolereres, og sier man noe imot hyler og skriker de om hvor slem og dum du er, selv når man forsøker å komme med gode argumenter og poenger. Selv den minste endring av abortloven betyr at man er imot abort f.eks. Man skal kun diskutere om man er enige med de politisk korrekte.

Anonymkode: ea783...a38

Skrevet

året 2018 heter ikke #Krenket for ingenting...

Anonymkode: fd597...f71

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

året 2018 heter ikke #Krenket for ingenting...

Anonymkode: fd597...f71

heter det Krenket? 

Anonymkode: 18684...a01

Skrevet

det jeg er mest bekymret for er hvor mye dagens barn skal skånes for. 

• Liker 4
Skrevet

2018 vil for meg alltid være krenkelsens år! 

Anonymkode: 3781e...e43

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går helt greit med de fleste barn og ungdom. De fleste med trygge oppvekster blir fungerende individer i samfunnet.

Skrevet

Jeg tror du har et poeng. Og det blir verre for hver generasjon.

Jeg mener dagens 20 og 30-åringer ikke er gode forbilder for barna. De setter ikke grenser for barna sine og behandler dem som prinser og prinsesser som skal få alt. Mye henger sammen med at livet skal inneholde alt mulig annet, at man får liten tid til oppdragelse av barnet. Jeg tror helt ærlig at mange får barn, bare fordi det er forventet og et naturlig ønske om å reprodusere seg selv. Mange skjønner ikke at barnet trenger et sett med regler og normer å ha som grunnlag.

Dagens barn tåler ingenting, og de blir krenket av den minste lille ting. Mange kan være frekke og ufyselige selv, men får de en liten kommentar imot raser verden sammen. Jeg ser dette daglig, og det er bittesmå og ubetydelige konflikter heeele tiden.

Lærere som har undervist i 30-35 år, sier det samme. At dagens foreldregenerasjon ikke har tid/evner til oppdragelse, og at konsekvensen blir selvopptatte barn som har lite respekt for andre.

Jeg tror ikke dette "går" seg til når de blir voksne. Tenk deg at disse barna engang skal bli foreldre, og de har null peiling på sosial kompetanse, what so ever. Hvordan skal disse fremtidige foreldrene lære barnet sitt respekt for andre?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hvilke mennesker dere omgås, og ikke minst hvordan dere er som mennesker selv, de av dere som sier at folk ikke tåler noe. 

Jeg har en svært ærlig og direkte familie, og venner av samme slag. Uenighet tåles! Heftige og sinte diskusjoner også! 

Likevel har vi en grunnleggende respekt for hverandre, og man slenger ikke ut dritt kun for å slenge ut dritt. Det kan være hissig, men det er likevel saklig. 

ETT menneske kjenner jeg som sier at folk ikke tåler noe. Det er hun som slenger ut sårende bemerkninger, kun for å såre og trykke folk ned. (Fordi hun selv har en indre usikkerhet, har vi for lenge siden forstått, men likevel...!). Når folk reagerer på slik ufinhet er standardsvaret hennes at folk ikke tåler noe. Hun er jo bare ærlig! 

Helt ærlig, dritt SKAL man ikke finne seg i! Saklig kritikk og uenigheter er helt ok, men folk som slenger ut dritt for å tråkke på andre er ikke "bare ærlige" (som de gjerne hevder), men ufine! 

For å ha sosial kompetanse SKAL man faktisk tenke over hva man sier, og hvordan man sier det! Det er ikke de som reagerer på ufinhet som har dårlig sosial kompetanse, eller som er for hårsåre, men folk som stadig opplever at folk reagerer negativt på det de sier bør antagelig tenkte litt over hvordan de fremstår. 

For man kan faktisk si alt. Absolutt alt, selv svært ømtålige ting, så lenge man sier det på en ok måte, med omtanke for mottaker. 

Opplever man stadig at folk reagerer negativt på ting man sier, ja da er det seg selv man må bør vurdere og betrakte! 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, æøå* skrev:

Jeg tror du har et poeng. Og det blir verre for hver generasjon.

Jeg mener dagens 20 og 30-åringer ikke er gode forbilder for barna. De setter ikke grenser for barna sine og behandler dem som prinser og prinsesser som skal få alt. Mye henger sammen med at livet skal inneholde alt mulig annet, at man får liten tid til oppdragelse av barnet. Jeg tror helt ærlig at mange får barn, bare fordi det er forventet og et naturlig ønske om å reprodusere seg selv. Mange skjønner ikke at barnet trenger et sett med regler og normer å ha som grunnlag.

Dagens barn tåler ingenting, og de blir krenket av den minste lille ting. Mange kan være frekke og ufyselige selv, men får de en liten kommentar imot raser verden sammen. Jeg ser dette daglig, og det er bittesmå og ubetydelige konflikter heeele tiden.

Lærere som har undervist i 30-35 år, sier det samme. At dagens foreldregenerasjon ikke har tid/evner til oppdragelse, og at konsekvensen blir selvopptatte barn som har lite respekt for andre.

Jeg tror ikke dette "går" seg til når de blir voksne. Tenk deg at disse barna engang skal bli foreldre, og de har null peiling på sosial kompetanse, what so ever. Hvordan skal disse fremtidige foreldrene lære barnet sitt respekt for andre?

Det vil jeg påstå de gjør

Anonymkode: 367ca...b36

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vent bare til neste generasjon. De blir levert med 100 kilo vatt.

Anonymkode: c120f...6dd

Skrevet

Sannsynligvis bare du som er drit frekk. Ja hva skjer med samfunnet  siden færre og færre har folkeskikk og moral? 

Anonymkode: 42ef2...5e1

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg påstå de gjør

Anonymkode: 367ca...b36

Vel, jeg ser det jeg ser, og hører på hva lærere som har undervist siden 80-tallet forteller meg. De har nok evnen til å reflektere litt over det etter lang fartstid i yrket.

"Ingenting" er relativt, men fryktelig mange tåler veldig lite før ting blir urettferdig og verden raser sammen.

Å påstå at alle foreldre har like god tid til oppdragelse nå som før, blir bare feil. Tidsklemma sørger for lite tid med barnet. De fleste er i full jobb, og barnet går på sfo og har fritidsaktivteter på kvelden flere ganger i uka. Tiden til barnet blir ikke mange timene pr. dag. 

Skrevet

Fordi rock is dead? Fordi samfunnet internasjonaliseres og man må inngå kulturelle kompromiss? Uten Nato så er Norge bare et lite ubetydelig land bebodd av filthy richs heathens. MEN! Jeg tror TS er for sensitiv med 'overly sensitive morons'....korrekter meg om jeg tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...