linnea.k Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Er det så jævlig rart som familien min skal ha det til? Vært sammen med kjæresten i snart ett år og familien hans maser om at jeg skal feire jul der. Synes selvfølgelig det høres kjempekoselig ut, så jeg sa ja. Tenkte ikke noe mer over det og var fornøyd. Fortalte det til mamma og hun KLIKKA. Fikk beskjed om at det må jeg ta med besteforeldrene mine og at det kom til å bli et helvete i familien. Er det seriøst normalt? Er det så jævlig å feire julaften uten meg? Skjønner helt ærlig ikke problemet med at jeg feirer jul med familien til kjæresten min. Og nå er jeg i tillegg redd for å fortelle det til bestemor (eller sjefskrokodilla som hun selv kaller seg). 🙄
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Jeg har gjort det to ganger og jeg foretrekker det over å feire med min egen familie av diverse årsaker. Det var nok kanskje litt sårt for min mor, men hun sier aldri noe på det (nok fordi hun forstår hvorfor jeg trekker meg unna) Anonymkode: 403c4...5d0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 For normale familier så er det veldig rart ja. Anonymkode: dd27d...057 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 Hvis du er 13 år synes jeg er litt rart, men ikke hvis du er 18-20 Anonymkode: 0db9b...05b 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 Jeg tenker at når man er hjemmeboende "barn" tar man hensyn først og fremst til familien sin, rett og slett fordi de tar hensyn til deg (i de fleste familier vel å merke) Som kanskje eldste barn i familien er det en sår barriere for foreldre at barna ikke vil feire jul hjemme. Jeg hadde valgt å feire jul hjemme dette året i og med at du gir beskjed kun en uke før jul. Hvordan hadde du likt det om feks din mor sier en uke før jul at hun og din far skal til Thailand i julen? Anonymkode: c818a...672 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 Du bor hjemme? Da følger du reglene der. Du feirer hjemme. Anonymkode: 3445a...b6b 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 Er du under 18, feirer du med din familie, er du over 18 bestemmer du selv hvor du vil feire jul.
Kitcat Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 Vår eldste datter bor hjemme er 20 år, men feirer jul annethvert år hos kjæresten. Han bor langt unna. Det er selvfølgelig trist det året hun ikke er med oss, men så er vi dobbelt heldige året etter når vi får ha «svigersønn» på besøk også! Sånn er det å bli voksen. Motstridende behov å forholde seg til. Din mot føler seg nok avvist. Ta en god prat med henne så ordner det seg sikkert. 3
linnea.k Skrevet 17. desember 2018 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2018 Er 20 år. Og sa at kjæresten vil feire jul med oss neste år. Og jeg sa ifra i november..
Gjest BearMama Skrevet 17. desember 2018 #10 Skrevet 17. desember 2018 Hvor gammel er du? Hadde nok vært lurt å lufte det før du bestemte deg. Er nok sårt for mor og familie og derfor hun reagerte så sterkt. Ofte begynner en ikke å feire jul med kjærestens familie før det har gått noen år, evt er barn i bildet. Om du slapp det som en bombe nå like før julaften så kan jeg skjønne at de reagerte, om noe sterkt.
linnea.k Skrevet 17. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2018 1 time siden, BearMama skrev: Hvor gammel er du? Hadde nok vært lurt å lufte det før du bestemte deg. Er nok sårt for mor og familie og derfor hun reagerte så sterkt. Ofte begynner en ikke å feire jul med kjærestens familie før det har gått noen år, evt er barn i bildet. Om du slapp det som en bombe nå like før julaften så kan jeg skjønne at de reagerte, om noe sterkt. Tingen er, jeg har snakket om det siden oktober. Jeg er 20. Grunnen til at jeg feirer der i år er at kjæresten min har det ganske vanskelig (noe mine foreldre vet) på grunn av at faren hans hadde hjerneblødning nå nylig. I tillegg så har søsteren hans som er ett år eldre enn oss med sin kjæreste.
Gjest BearMama Skrevet 17. desember 2018 #12 Skrevet 17. desember 2018 41 minutter siden, linnea.k skrev: Tingen er, jeg har snakket om det siden oktober. Jeg er 20. Grunnen til at jeg feirer der i år er at kjæresten min har det ganske vanskelig (noe mine foreldre vet) på grunn av at faren hans hadde hjerneblødning nå nylig. I tillegg så har søsteren hans som er ett år eldre enn oss med sin kjæreste. Ok, da burde moren din vise empati og medfølelse for at du ønsker å støtte han igjennom den vanskelige tiden. Om hun vet hva kjæresten din går igjennom så ville jeg stått på ditt. At du forstår at det er sårt for dem, men at julen faktisk er en tid der en skal tenke på andre enn seg selv og i år trenger kjæresten din deg fordi faren faktisk kan dø.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Skrevet 17. desember 2018 Hun bestemmer ikke over dette, det gjør du. Anonymkode: 2a200...03d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #14 Skrevet 17. desember 2018 Å herregud, barn er da ikke eiendeler, selv når de bor hjemme. Om "barnet" så er 17 år burde det få lov å feire jul andre steder. Ønsker man ikke at barnet skal få litt forskjellige opplevelser annet enn å være lenket til huset? Skal sies at jeg ble tvunget med på diverse familiebesøk da jeg var tenåring, og dagen jeg fylte 18 sluttet jeg å være med, har ikke møtt de i slekten på 12 år. Anonymkode: 46d05...0c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå