AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Skrevet 17. desember 2018 Jeg har ikke råd til å kjøpe bolig og får heller ikke lån men jeg har sjekket ved lånekalkulator som viser at jeg er i stand til å nedbetale lånet med mine utgifter. Jeg har satt opp budsjett inkludert fellesutgift, strøm, husholdningsartikler og mat, klær og kommer på godt under det min inntekt er. Likevel mener banken at jeg har for lav inntekt. Jeg føler dette er for at en er nødt til å ha alle ulike forsikringer som innbo, person, uføreforsikring og mye mer. Og om mulig for at banken som regner ut dette har en større utgiftpost enn meg. Og hvis jeg skulle hatt alle disse forsikringene, så sier det seg selv at jeg ikke får råd! Da får jeg bare ende opp på gata. En leilighet med et soverom koster og omtrent 4 mill inkludert alle forsikringer og andre månedlige utigfter. Hvor mener de folk skal bo som ikke har høy nok inntekt? På gata? Anonymkode: 41f6d...699
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Skrevet 17. desember 2018 Du trenger jo ikke å bo på gata. Du kan leie. Anonymkode: bb4b7...712 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 De som ikke har høy nok inntekt får bo en annen plass, eller spare til de får råd. Jeg kjøpte enebolig for 1 mill. Anonymkode: 5b6ab...4db 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 Hvor høy inntekt har du da? Og hvor mye har du i egenkapital? Anonymkode: 82e64...977
Jadzia Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 Husk at du skal kunne tåle en viss renteøkning og for å få lån. For det om det går rundt akkurat nå, så betyr det ikke at det ville gått rundt om renta økte til 6-8% for eksempel. Og det er noe bankene tar høyde for når de godkjenner lånesøknader. Du skal og ha en viss egenkapital. 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til å kjøpe bolig og får heller ikke lån men jeg har sjekket ved lånekalkulator som viser at jeg er i stand til å nedbetale lånet med mine utgifter. Jeg har satt opp budsjett inkludert fellesutgift, strøm, husholdningsartikler og mat, klær og kommer på godt under det min inntekt er. Likevel mener banken at jeg har for lav inntekt. Jeg føler dette er for at en er nødt til å ha alle ulike forsikringer som innbo, person, uføreforsikring og mye mer. Og om mulig for at banken som regner ut dette har en større utgiftpost enn meg. Og hvis jeg skulle hatt alle disse forsikringene, så sier det seg selv at jeg ikke får råd! Da får jeg bare ende opp på gata.En leilighet med et soverom koster og omtrent 4 mill inkludert alle forsikringer og andre månedlige utigfter. Hvor mener de folk skal bo som ikke har høy nok inntekt? På gata? Anonymkode: 41f6d...699 Du kan få en to-roms i utkanten av Oslo for 2 millioner, så det regnestykket ditt skjønner jeg ikke noe av.... (og jeg har en ganske stor tre-roms som kostet 2,7 millioner i fjor.....) Anonymkode: e29ff...ef8 12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 For det første finner du deg leilighet med ett soverom til mindre enn 4 millioner. Ikke sikkert akkurat der du helst vil bo, men det er viktig å komme seg inn på markedet. Og alle disse forsikringene er ikke så dyre. Jeg har innboforsikring til 1200,- i året. Jeg og mannen har gjensidig livsforsikring, og det trenger ikke du om du er singel og barnløs. Uføreforsikring tenker jeg at du må ha - men forlanger banken det av deg altså? Og mye mer sier du, hvilke forsikringer da? Min bank krevde bare innbo. Anonymkode: 65741...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 Selvfølgelig må du ha innboforsikring når du eier bolig, noe annet er bare idioti. Du å også tåle renteøkning, ofte oppt til 6-7%, hvilket du neppe gjør når du ikke har råd til forsikring på noen tusenlapper i året. Fellesutgiftene kan også fort stige, bestemmer styret og generalforsamling seg for å gjøre større arbeider kan det bli 2-3000 økning med noen måneders varsel. Du må enten spare mer eller satse på billigere bolig, i mellomtiden kan du leie. Anonymkode: afee5...401 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #9 Skrevet 17. desember 2018 Om ikke utdannelsen din er for spesialisert kan du søke jobb og flytte ut til distriktsnorge. Her er markedet veldig rolig for tiden og det er mulig å gjøre seg et lite boligkupp. Husk at man skal jo ikke bo seg ihjel heller. Anonymkode: 28238...a8b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #10 Skrevet 17. desember 2018 Når urealistiske barn begynner å gape for høyt... Anonymkode: f6516...d5b 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #11 Skrevet 17. desember 2018 Du får lån. Bare ikke så mye lån som du vil ha. Stor forskjell. Anonymkode: bc4a1...289 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #12 Skrevet 17. desember 2018 Selv i Oslo får du boliger til godt under 4 mill, du må ikke bo midt i sentrum. Jeg måtte flytte til Drammen, skulle jeg komme meg inn på boligmarkedet, da jeg er alene med 2 barn, og ikke kunne flytte inn i et kott. Og forsikring må man ha, det er jo viktig. Og hvor mye egenkapital har du? Mitt inntrykk er at jo mer egenkapital, jo snillere blir banken. Anonymkode: 2e260...a35
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Skrevet 17. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til å kjøpe bolig og får heller ikke lån men jeg har sjekket ved lånekalkulator som viser at jeg er i stand til å nedbetale lånet med mine utgifter. Jeg har satt opp budsjett inkludert fellesutgift, strøm, husholdningsartikler og mat, klær og kommer på godt under det min inntekt er. Likevel mener banken at jeg har for lav inntekt. Jeg føler dette er for at en er nødt til å ha alle ulike forsikringer som innbo, person, uføreforsikring og mye mer. Og om mulig for at banken som regner ut dette har en større utgiftpost enn meg. Og hvis jeg skulle hatt alle disse forsikringene, så sier det seg selv at jeg ikke får råd! Da får jeg bare ende opp på gata. En leilighet med et soverom koster og omtrent 4 mill inkludert alle forsikringer og andre månedlige utigfter. Hvor mener de folk skal bo som ikke har høy nok inntekt? På gata? Anonymkode: 41f6d...699 Ingen menneskerett å eie en bolig til 4 mill. Du kommer heller ikke på gata når du har inntekt og ikke sitter i gjeldsklemma. Da har du leiemarkedet. Snakk om å krisemaksimere. Gå inn og sett opp Sifo budsjett, det gjør bankene på deg.og se etter bolig utenfor Bjørvika. Anonymkode: 9c996...1b3 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #14 Skrevet 17. desember 2018 Kjøp ett sted hvor det er billigere? 4 mill for en leilighet på kanskje 50 kvadrat er ran. Skjønner ikke at folk greier å puste på 50 kvadrat. Anonymkode: 63e35...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #15 Skrevet 17. desember 2018 I følge Finn.no er det 3252 boliger med et soverom til salgs landet over til under 2 millioner,så du får bare senke krava dine. Det er ingen menneskerett og ha EM bolig til 4 millioner Anonymkode: 601a1...09f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Skrevet 17. desember 2018 Sjekk kommunene din om du kvalifiserer til å få startlån. Billigere lån får du ikke. Anonymkode: af7f7...570
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #17 Skrevet 17. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk kommunene din om du kvalifiserer til å få startlån. Billigere lån får du ikke. Anonymkode: af7f7...570 Så lenge Ts kan få lån i en bank kvalifiserer hen ikke til det,og ut i fra hi så gjør hen det så lenge standarden senkes(ikke 4 millioner) Anonymkode: 601a1...09f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #18 Skrevet 17. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekk kommunene din om du kvalifiserer til å få startlån. Billigere lån får du ikke. Anonymkode: af7f7...570 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge Ts kan få lån i en bank kvalifiserer hen ikke til det,og ut i fra hi så gjør hen det så lenge standarden senkes(ikke 4 millioner) Anonymkode: 601a1...09f Ingen kommuner gir boliglån til kravstore mennesker med behov for bolig til 4 mill. Boligrne skal være nøkterne og prisen skal ligge langt under 4 mill. Anonymkode: 9c996...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Skrevet 17. desember 2018 Hvor mange banker har du vært hos? Har du snakket med en lokal bank? Anonymkode: 2fc69...b3b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #20 Skrevet 18. desember 2018 Du må senke kravene dine. Enkelt å greit. Anonymkode: c3387...c71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå